/i/Bilim

"hayatta en hakiki mürşit ilimdir, fendir. ilimin ve fennin dışında mürşit aramak gaflettir, dalalettir, cehalettir".
M.K ATATÜRK
  1. 176.
    +1
    Aslında işin aslı şöyle hakim bey
    Aslı'yı ilk gördüğüm gün başlıyor işin aslı
    Aslı birgün benim nacizane kaptan şoförlüğünü yaptığım
    56 Chevrolet taksiye biniyor
    ve "Karagümrük'e" diyor bana
    Karagümrük o dakika gönlümün başkenti, başımın tacı, ruhumun
    ilacı oluyor.
    Delikanlıya yakışmaz, yolculuk esnasında en ufak bir rahatsızlık ya da edepsizlik etmiyorum.
    Yalnız indiği evi, yolu, sokağı, kapıyı mıh gibi aklıma çakıyorum
    "Oğlum" diyorum bizim chevrolete
    "Bu kapıyı unutma
    Birgün ilk bu kapıda gelin arabası olacaksın"
    Sorup soruşturup, bulup buluşturup en nihayetinde Aslı'yı
    istetiyorum.
    Ama gel gelelim kızın üvey anası kızı bir türlü vermeye
    yanaşmıyor.
    ikinci kez istetiyorum.
    Bu kez üvey abi "bizde taksici esnafına kız yok" diyor
    Allah'ın hakkı üçtür.
    "Anam seni de yorduk ama hadi bir kez daha iste" diyorum
    Kapı anamın yüzüne bir kez daha kapanıyor
    "Oğlum bu işin aslı yok" diyor.
    Bakkalın çırağı Osman'ın eline bir mektup sıkıştırıp
    Aslı'ya gönderiyorum
    "Kaçar mısın benimle" diyorum "kaçarım" diye cevap yazıyor
    Mübarek Cuma gününe anlaşıyoruz
    Hani yalnız gitmeyeyim bizim Rıdvan'ı da çağarayım diyorum
    Rıdvan beline babadan kalma altıpakları takıp gelmiş
    "Oğlum Rıdvan bu ne" diyorum."Ne olur ne olmaz abi sen sür"
    diyor.
    Sürüyorum
    Açıl ey Karagümrük ben geliyorum

    Karagümrük yanıyor polis beni arıyor
    Karagümrük yanıyor herkes benden biliyor
    Ben suçsuzum diyorum kimse beni duymuyor
    Bunu bir tek sevdiğim bir de allah biliyor

    x3

    Aslı diyorum Aslı ne oluyor
    Ne oluyor demeye kalmadan polis kapıyı çalıyor
    Polis kapıyı çalıyor
    Polis içeri giriyor
    Memur bey diyorum kız reşit kendi isteğiyle geldi
    Memur bey "tamam" diyor "kıza bişey dediğimiz yok
    Ama Karagümrük yanıyor
    Kızı kaçırmasına kaçırıyorsun da
    Karagümrük'ü niye yakıyorsun be evladım"
    Aslı bu ne diyor diyorum
    Aslı hiç bişey demiyor
    Meğer bizim Aslı kaçarken telaşlala yemeği ocakta unutmuş
    Yemek yanmış tutuşmuş
    Sonra perdeler tutuşmuş
    Sonra ev tutuşmuş
    Sonra karagümrük tutuşmuş
    Veryansın etmiş bizim üvey kaynana sokaklarda
    Taksici ramazan kızı kaçırdı mahalleyi de ateşe verdi diye
    Nihayetinde attılar beni nezarete
    Tez vakit sonra mahkeme günü geldi
    Hakim aslıya sordu
    "Kızım seni bu adamı kaçırdı"
    "Evet hakim bey"
    "Mahalleyide bu adamı yaktı"
    "Ee evet hakim bey"
    Ne eveti Aslı
    Nikah kıymıyoruz Aslı
    Ne eveti
    Meğer üvey anayla üvey abi baskı yapmışlar evde kıza
    Evide mahalleyide Ramazan yaktı diyeceksin diye
    7 Yıl Bayrampaşa'da geçer geçmesine de
    Yalandan 7 yıl yatmak 70 yıl gibi delir kanı deliye
    Birkaç güne kalmadı
    Koptu kafamın belkayışı
    Dedim ki kendi kendime
    Ben buradan kaçarım
    Gider bu kez harbiden Karagümrük'ü yakarım
    Şimdi hepiniz merak ediyorsunuz dimi hakim bey
    Yaptım mı yapmadım mı diye
    Yaptım
    Bayrampaşadan kaçtım
    Önce gidip üvey abisinin Balat'taki kahvesini
    Daha sonra da üvey annesinin yeni aldığı evi benzin döküp
    Yaktım
    Şimdi hakim bey cezam neyse çekerim
    içerde de iyi hali bozmam sizi temin ederim
    7 Yıl değil 70 yıl bile olsa
    Paşa paşa yatarım
    Karagümrük'ü yakarım
    Sonra girer paşa paşa yatarım hakim bey
    Paşa paşa yatarım

    Karagümrük yanıyor polis beni arıyor
    Karagümrük yanıyor herkes benden biliyor
    Ben suçsuzum diyorum kimse beni duymuyor
    Bunu bir tek sevdiğim birde Allah biliyor
    Tümünü Göster
    ···
  2. 177.
    0
    rezervatullah
    ···
  3. 178.
    +2
    FALLiK DÖNEM (4-6 YAŞ)

    2,5-3 yaşlarına giren çocuğun düşünce dünyasında giderek artan bir biçimde yeni bir algı alanı oluşur. Bu cinsel organ ayrılıkları ile ilgilidir ve çocuğun dikkati cinsel organlarına ve bunların anlamlarına yönelir. Çevreden ve başka insanlardan ayrı bir kişi olduğunu kavramış olan çocuk, artık “nasıl bir kişi” olacağını araştırmaktadır. Bu nedenle kendi bedenine, cinsel ayrılıklarına ve genellikle çevrede olagelen her şeye karşı derin, bitmek bilmez bir soruşturma ve öğrenme eğilimi gösterir.
    ···
  4. 179.
    0
    kardeşim yavaşsın hızlansan rez
    ···
  5. 180.
    +1
    Cinsel ayrılıkların öğrenilmesi, cinsel benlik duygusunun başlaması ve cinsiyete uygun rollerin belirlenmesi de bu yaşlarda iyice kesinleşmiştir. Çocuk cinsel yasakları ve değerleri hızla öğrenir.Bu çağda aşırı korkutmalar, suçlandırma ve cezalar, atılganlığın kısıtlanması, çocukta girişim kısırlığı ve aşırı çekingenliğe neden olabilir.
    ···
  6. 181.
    +1
    Oedipus Kompleksi:Freud bu dönemin kriz noktasını olarak erkek çocuğun annesine, kız çocuğun babasına karşı özel bir sevgiyle yaklaşıp erkek çocuğun babayla, kız çocuğun da anneyle yarışa girmesi, hatta ondan nefret etmesi olarak görür. Erkek çocuk, bir yandan babasına sevgi duyup onun gibi olmak isterken diğer yandan da ondan nefret eder. Bu yüzden önemli bir çatışma yaşanır. Karşı cinsten olan ebeveyne karşı sevgi dolu ilgi, hemcins ebeveyne karşı ise iki değerli bir tutum sergileyebilirler.
    ···
  7. 182.
    +2
    iğdişlik Korkusu: Freud’a göre bu dönemde erkek çocuk için penis, çocuğun bütün benliği, varlığı ile eşdeğer bir anlam ve önem kazanır. Toplumsal tutumların da desteği ile erkek çocuğu kız çocuktan ayıran bu değerli, “üstün” organla ilgili olarak çocuk zihninde bir takım korkular geliştirir. Kız çocukta penis olmadığını fark edince bunun kendisinde de yok edilebileceği kaygısı doğar. Ayrıca ailede ve toplumda çocuğun yaramazlıklarına, penisi ile oynamasına, gece işemelerine karşı bir ceza olarak penisin kesileceği sıklıkla söylenir. Ülkemizde bu yaştaki çocuklara yapılan, tutun şunu sünnet edelim, vb. biçimdeki korkutmalar, takılmalar ve gerçekten bu yaşlarda yapılan sünnet olayının kendisi penise bir zarar gelebileceği, ceza olarak penisin kesilebileceği korkusunu uyarır. Bu korku, iğdişlik korkusu olarak bilinir.
    ···
  8. 183.
    +2
    not: çocukluğumuzda babamızı tüm erkeklerle
    annemizi tüm kadınlarla eşleştiririz.

    ve bu tüm hayatımız boyunca sürer

    babamızı örnek alıp, annemize benzeyen kadınlar ararız.
    ···
  9. 184.
    +2
    iğdişlik Korkusu: Freud’a göre bu dönemde erkek çocuk için penis, çocuğun bütün benliği, varlığı ile eşdeğer bir anlam ve önem kazanır. Toplumsal tutumların da desteği ile erkek çocuğu kız çocuktan ayıran bu değerli, “üstün” organla ilgili olarak çocuk zihninde bir takım korkular geliştirir. Kız çocukta penis olmadığını fark edince bunun kendisinde de yok edilebileceği kaygısı doğar. Ayrıca ailede ve toplumda çocuğun yaramazlıklarına, penisi ile oynamasına, gece işemelerine karşı bir ceza olarak penisin kesileceği sıklıkla söylenir. Ülkemizde bu yaştaki çocuklara yapılan, tutun şunu sünnet edelim, vb. biçimdeki korkutmalar, takılmalar ve gerçekten bu yaşlarda yapılan sünnet olayının kendisi penise bir zarar gelebileceği, ceza olarak penisin kesilebileceği korkusunu uyarır. Bu korku, iğdişlik korkusu olarak bilinir.
    ···
  10. 185.
    +2
    Bu korkunun varlığı çocukta yalnızca penise bir zarar gelecek biçiminde görülmez. Birçok değişik ve gizli biçimlerde ortaya çıkabilir. Erkek çocuğun sık sık penisini açıp bakması, göstermesi ve bu konuda konuşması, penisin sağlam olduğuna ilişkin bir çeşit kendine güvence verme belirtileridir. Çocuk, penisle ilgili korkuyu, bedeninin başka bir parçasına aktararak herhangi bir çizik, yara veya ameliyat üzerine büyük endişeler gösterebilir. Penisten yoksun olan kız ve kadınları aşağı görerek onlardan uzak durabilir. Başka çocukları gerçekten ya da simgesel biçimlerde iğdiş etmekle tehdit edebilir.
    ···
  11. 186.
    0
    Rezzzzz 101
    ···
  12. 187.
    0
    rez panpa
    ···