/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +180 -188
    Kocaman bir üst edit: Ya siz ne kadar aptal insanlarsınız ya, yok zekeriya beyazı kaynak olarak almışım.
    Kimseyi kaynak olarak almıyorum fakat zekeriya beyazın bu sözü gerçekten doğrudur, saçın kapatan türban kutsalsa, amı kapatan tanga daha kutsaldır, kafa yapısını gibtiklerim, iki dakika insan gibi objektif bakamayıp "zikiriyi biyizi irnik ilin mil hihihihi" diye dondan fırlar gibi fırlıyorsunuz, it sürüsü gibisiniz yemin ediyorum.

    Dünya üzerinde türban denen saçmalık kadar gereksiz bir şey daha vardır ki o da kara çarşafın ta kendisidir.
    Tanrı hiçbir ayetinde "saçınızı kapatın" şeklinde emir buyurmaz, akli dengesi yerinde olan yazarların tefsirlerinde tabii ki de.

    Türban denen şey yalnızca kumaştan ya da her ne maddeden üretilmişse ondan ibaret kardeşim, saçını başını göstermek asla günah olmamıştır, tanrı saçınızı göstermemenizi vurgulamaz, mahrem bölgelerinizi göstermemenizi vurgular.

    Fakat sizin gibi yobazlar, türban takmaktan beynine oksijen gitmemiş olan örümcek kafalılar olayı öyle bir algılıyor ki, sonuç "türban kutsaldır"a dönüşüyor, sarsılın ve kendinize gelin şu dıbına kodumun yerinde, bir tane dininiz var onu da adam akıllı öğrenemeden uygulamaya çalışıyorsunuz gerizekâlılar.
    ···
  2. 2.
    +37 -80
    Ya velet lütfen
    ···
    1. 1.
      +22 -6
      Çocuksu lâf sokma çabaların yerine elle tutulur bir şeyler göster bana?
      Haksız olduğumu düşünüyorsan neden haksız olduğumu belirt.

      (bkz: Boş yapma lan kerkenez)
      ···
      1. 1.
        0
        http://www.haberay.com.tr...erindeki-etkisi-1303v.htm
        ···
      2. 2.
        +17 -4
        O ZAMAN KUTSAL HiÇ BiR ŞEY YOK KURAN iNCiL TEVRAT SONUÇTA KAĞIT PARÇALARI KARTON ONLARDAN DAHA KUTSAL
        ···
      3. 3.
        +5
        Kardeşim türban sadece bir bez parçası değildir onun içindeki maneviyat önemlidir. Şöyle ornek vereyim bayrakda bir bez parçasıdır ama gözünün önünde yaksam onu parçalasam hoşuna gitmez degil mi işte turbanda boyledir
        ···
      4. 4.
        -2
        Kardeşim kuran zaten tam olarak Türkçeye çevrilemedi bu yüzden farklı yorumlar ve tefsirler ortaya çıkıyor ama kuranda nur suresi 31. Ayet varki yorumlandığı zaman türbana onay verir ülkenin dini gerikalmışlığı burda kurana bakmadan hareket edip kurandan başka herşeyi dini esas olarak alıyorlar buyur ayeti yollayım arama zahmetine girme
        Nur 31: Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunan (köleleri), erkeklerden, kadına ihtiyacı kalmamış (cinsî güçten düşmüş) hizmetçiler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye, ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki, kurtuluşa eresiniz.
        ···
      5. 5.
        +2
        ulan gavat biz sanki türbana tapıyoruz yauvşak inanış özgürlüğü saygı duy geç sanane elalemin donundan türbanından bizde kutsal olan türban değil örtünmedir sen ananı tangalarla sal sokağa hani güya "çağdaş" ailesiniz ya
        ···
      6. 6.
        +5
        BE AMK iSRAFI. Güzel kardeşim yarı cahilliğin daniskası olmuşsun dıbınakoyim kuranda mahrem yerlerinizi kapatın diyor. kadınların avret mahalli neresi biliyor musun diye sorsam avret mahalli ne amk dersin. bide başlığı 120 kişi şukulamış. cahil kardeşimize biri yardım etsin ve kadınların avret mahallinin yüz çevresi ve elinin içi haricinde kalan bölge olduğunu izah etsin. sonra ülke niye gelişmiyor. amk geri kafalısı türban takan kadınların %90 ı aile zoruyla kapatılmış kimseler. akıl ederek kapanan insanlara bakarsanız kültürlü ve okumuş insanlar olduğunu görürsünüz. Bu şekil saçma salak kıyafet olaylarına takılırsak bırakın ülkenin gelişmesini. iç savaşlardan dolayı ülkeyi geriye zütürürüz.

        HERKESiN HAYATINA KiMSE KARIŞAMAZ!
        ···
      7. 7.
        +2
        @1 bu adam sakız çiğnemek orucu bozmaz demişti buna mı inanalım?
        sen en iyisi kimsenin inancına karışma kimseyi caydıramazsın kendi yolunda ilerle hadi.
        ···
      8. diğerleri 5
    2. 2.
      +7 -4
      ben Kur'an a iman etmişim. Aişe anamızda çarşaflıydı.Bu adamda ilahiyatçı. Bende brad pittim
      ···
    3. 3.
      +19 -3
      Bitane müslüman ateistlere gelin müslüman olun demiyor sadece küfür ediyorlar ama ateistlere bakıyorsun hepsi insanları inançlarının dışına itmeye çalışıyor sonra müslümanlardan küfür yiyiyorlar bi nevi haklılar küfür edenler sözde ateistim diye geçinenlerin hepsinin ağzında saygı kelimesi varken milletin inançlarını niye karalıyorsun saygı duy git az ötede oyna başlık açıp adamlara laf sokmadığın sürece kimse gelipte sana küfür etmez bunun için müslüman olmayada gerek yok ben bi ateist olarak gelip sen malın tekisin desem hazmedemezsin

      Mahrem yerlerinizi örtün demeye getiriyorsun madem öyle gibini ve zütünü incir yaprağıyla kapat çık sokakta dolaş mk
      ···
      1. 1.
        +4 -1
        Sonrada çıplak geziyo kesin izmirli dinsiz diyip dışlasınlar kafasını gibtiğim bi sen akıllısın memlekette
        ···
      2. 2.
        +5
        Oooohh hayır adamım kadınların saçları çok ciksi saç görünce azıyorum ben ohhh saçına bakarak boşaldım am züt meme neymiş bana saç yeter saç giberim ben o saçları görünce benimki zebellah oluyor
        Özet: saçlar çok sexi
        ···
      3. diğerleri 0
    4. 4.
      +2 -6
      @2.3 Tanrı öyle bir emir buyurmamış, ben bir ateist olarak senin dinini senden iyi biliyorsam bence problem sende?
      Sadece göğüslerinizi, zütlerinizi, çük ya da amlarınızı kapatın dememiş.
      Örtünün demiş, vücudunuz görünmesin demiş.
      Ben senin dinine saygısızlık mı yaptım lan hırto?
      Sana senin dinini anlatıyorum burada.
      Senin dininde de türban diye bir şey yok.
      ···
      1. 1.
        +3 -1
        ATEiST OLUP TANRININ VARLIĞINA iNANMAKTA iYiYMiŞ
        ···
      2. 2.
        +2 -1
        Cahiliye dönemindeki gibi açılıp saçılmayın ayetini hatırlatır gibtir olup gitmenizi talep ederim.
        Türban bez parçası olduğu için önemsizse bayrak nedir? Bayrağada oda bez parçası oda önemsizdir diyebilecek kadar o.ç musun?
        ···
      3. 3.
        +3
        pek iyi okuyamamışsın hacı bazı haklı noktaların var başını kapatanı müslüman sanıyorlar bu devirde başörtüsü yanlış kullanılıyor çarşafa bende karşıyım neden olduğunu altta yazacağım eğer şu yazdığımı okumaya üşenicek varsa gibtirsin gitsin bu konunun tartışmasını yapmasın:
        Tanrı Kuran da kadınlara helali olmayan erkekleri şehvetlendirecek kendine baktıracak bizim terimimizle azdıracak şeylerden uzak durun örtünün diyor evet saçınızı örtün demiyor ateistlerin anlamadığı bi nokta Kuranda herşey apaçık yazmıyor okuyup anlamak gerekiyor gerizekalıya anlatır gibi anlatmıyor yani. Kadınlar başını örtmüştür çünkü saç erkekler için etken bir unsurdur şimdi biri gelecek son soçtonmo tohrok oloyoson sopok hoor coco dicek bunu diye huur evlatlarının %99 u değil hiçbiri kel bi karıya ucube gibi saçı olan bi karıya bakmaz, bu demek değil saçı açık ağağağ azdım gibeyim böyle olan varsa onunda ırzını gibeyimki %100 vardır.Ben açık saçlı kızlardan hoşlanıyorum ama bir kız kadın kapanmışsa sonuna kadar saygı duyarım bu onun bize karşı gösterdiği hassasiyeti yansıtır.Çarşafa şöyle karşıyım devir değişiyor hoşunuza gitsin gitmesin zaman ile dinler ve ateizm bile değişiyor örneğin günümüzde amk gerizekalı ateistleri %99 luk bi kısım inanmadığı şeye sövüp dinsizim diyip sanki ateizm dinmiş gibi misyonerlik çabası içine giriyor dinleri kötülüyor, bu değişim içinde geçmişten kalma olan çarşaf bugün birçok kadına zorla veya baskıyla giydiriliyor kendi isteğiyle giyene yine saygı duyarım ancak bir erkek gözlerdende tahrik olur şimdi biri gelcek yine gozlordonmo tohrok oloyon dicek neyse her türlü erkek var dıbına koyduklarım bunu kafanıza sokun taktan bile hoşlanan oluyorsa saçtan gözdende olur, gözlerinidemi kapatsınlar dıbına koyim işin özeti bi kadının ne giyip giymediğine bakana kadar dönünde bi kendinize bakın insanlığınıza bakın huur çocukları giyse sizene giymese sizene
        ···
      4. 4.
        0
        @26.3 haklısın, fakat burada problem erkekte değil mi sence?
        Ben bir kadının saçından tahrik olmam, saçı için bakarım "aa güzel saçmış" derim mesela.
        Ya da senin tabirinle "ucube saçlı" olan kadınlar, hani kısa, renkli, bir tarafını kazıtan falan tam benim kalemim aslında, ben daha çok böyle kadınları seviyorum.
        Fakat yanlış olan şu; Türban dini bir gereksinim değildir, din ile hiçbir alakası da yoktur.
        Bir kadın eğer saçını göstermek istemiyorsa göstermez, türban takar, tülbent takar, bone takar bir şey yapar.
        Fakat günümüzde Türban öyle bir hâl aldı ki, türban takan 4/4'lük müslüman muamelesi görüyor ki türbanın dinle bi alakası bile yok, anlatmaya çalıştığım nokta bu, gereksiz saçma salak bir şey.
        Erkekler de sakal uzatıyor dıbına koyayım bazı kadının da sakal fetişi vardır, allah neden sadece erkekler azmasın istemiş, ne mâlum anasını satıym çarşaf içinde bir kız belki gün boyu mast. yapıyor?
        Neyse konu sapmasın, sonuç olarak diyeceğim o ki; "türbanı dini bir ibadetmiş gibi takan, sanki kafasında türban sarılıyken sevap işliyormuş gibi hisseden tüm kadınların gelmişini geçmişini gibeyim, dıbına koyduğumun embesil beyinsizleri"
        ···
      5. diğerleri 2
    5. 5.
      +1
      @2.4 sadece benden iyi bildiğini sanıyorsun sokratesin bi sözü var tek bildiğim hiç birşey bilmediğim bunuda o küçük beyninde iyi yorumla ve senin söylediğin sadece düz mantık örtünün demiş ama türban takın dememiş peki ne için söylenmiş bu söz dünyamızda boynundaki altın kolyeyi gördükleri kadının kolyesini çalan elindeki altın yüzüğü çıkaramadı diye parmağı kesilen insanlar yada kulağındaki altın küpeyi kapıp kaçan kulağı yırtılan bi çok insan var peki bunlar bile görünmesin diye kapanan insanlr yokmudur
      Senin örtünün anlayışınla benimki çok farklı bırak senden iyi biliyorum ayaklarını her yönüyle düşün öyle yaz

      Edit: ben Allah öyle buyurdu demedim bi üst yorumda sadece saygı duy dedim mahrem yerlerini örtmeyle ilgili yazdığımda senin söylediğe cevaptı
      ···
    6. 6.
      +1 -3
      "hiçbir" birleşik "bir şey" ayrı yazılır, şimdi okumaya devam ediyorum seni gidi "sokrates akımcısı" arkadaşım, bana felsefe dersi veriyor mis gibi, dur okuyayım.
      Evet ben senin dinini senden iyi biliyorum, çünkü tanrı "başınızı örtün, saçınızı saklayın" dememiş, vücudunuzu örtün demiş, altın küpelerini mekândan çıkınca çantana at bir zahmet.
      Burada bir anlam farklılığı olamaz, yani ben diyorum ki 1+1=2 sen diyorsun ki, senin toplama yöntemin ve benim yöntemim çok farklı, bence 1+1=1,5.
      Böyle bir şey olabilir mi olm, bir mantıklı düşün?
      ···
      1. 1.
        0
        Sadece mekanlarda takılacak diye bi kural mı var? Olaki bazı kimseler dediğin gibi yapıp çantasına attı ya unutanlar için ne olacak senin yaptığın hesap kendine uyarlanmış 1+1=2 haklı çıkacağın bi sonuç 1x1=1 sen altınj çıkarsın diyorsun mekana girince bende diyorumki türbanı çıkarsın eve girince her yönüyle düşün derken kasteddiğim buydu
        ···
      2. 2.
        0
        "iffet ve namuslarını korusunlar, süslerini göstermesinler, elde olmayarak açığa çıkan ve görünen kısımları hariç"

        Allah diyor ki, süslerinizi göstermeyin, sen diyorsun ki, süslensin ama üstüne türban taksın.
        Lan türban takarsan altın küpen zaten görünmez?
        Ayrıca küpe hayati bir ihtiyaçmış gibi konuşuyorsun bir de?
        ···
      3. 3.
        0
        Senin yazdıklarından bi kaç bölüm kopyalicam sadece onu oku yazdıklarımı okuyorsun ama anlamamkta direniyorsun Allah süslerinizi göstermeyin diyor küpe taktı göstermemek için senin düşüncene göre kulaklık takmalı bu mudur yani yada kolye taktı bunuda türbanla göstermek istemeyen insanlar var anlıyormusun dediğimi

        Senin yazdığın
        "iffet ve namuslarını korusunlar, (süslerini göstermesinler,) elde olmayarak açığa çıkan ve görünen kısımları hariç"
        Kolye ve küpe süs değilmi bunları aynı anda gizlemek nasıl mümkün boyunluk ve kulaklıkmı takıp gizleyecekler? Bunları türbanla gizlemek isteyen insanlara neden o şekilde gizledin mi diyeceksin düşüncelere saygı duy dediğim bu ayrıca

        Allah diyor ki, süslerinizi göstermeyin, sen diyorsun ki, süslensin ama üstüne türban taksın.
        (Lan türban takarsan altın küpen zaten görünmez?)
        -Amaç zaten görünmemesi Allah takmayın demiyor gizleyin diyor kadınlarda kolye küpe takıp türbanla "gizliyor" başka yolu varsa sen söyle o şekilde gizlesinler
        Ben türbanı Allah buyurdu demiyorum gizleyin sözünü ben bu şekilde yorumluyorum anlamışsındır umarım beni
        ···
      4. 4.
        +1 -2
        Kardeşim sen çok yanlış anlamışsın mücevher olayını.
        Kadınlar mücevher takar çünkü göstermek ister, göstermek istemese niye taşısın lan onu boynunda, bileğinde, kulağında?
        Cidden yani bir mantıklı düşün, sen gidin rolex saat almışsın ve onu göstermemek için üstüne bir bileklik takıyorsun, mantıklı mı sence?
        Eğer göstermeyeceksen neden saati bileğinde taşıyorsun?
        Ya da neden satın aldın?
        ···
      5. 5.
        +2
        Kardeşim ikimizde insanız senin düşüncelerin farklı benimki farklı benim kutsal sayıp inandığım yaratıcının sen bi kutsallığı yokta diyebilirsin aynı durum kadınlar içinde geçerli kimisi takıp göstermek ister kimiside takar göstermek istemez yokmu bu tür insanlar var saygı duy dememde bu yüzden ilk entrymde bunu dile getirdim senin için hiç bir anlam ifade etmeyen şeyler başkaları için kutsal sayılabilir
        Ve zekeriya beyazdan örnek vermişsin mesela bu adam değilmiydi gece içki içip sabah kalkıp bayram namazı kılabilirsin diyen yada kurban etiyle içki içebilirsin diyen yada bilmem ne tarikatını çözmek için ferre izledim :D diyen belki başka biriyle bu örneği versen benim bile tepkim böyle olmazdı
        ···
      6. 6.
        0
        Ya ben adam ne yapmış ne etmiş bilmem, saygım da yok değil, fakat dinen kutsal olmayan bir eşyaya nasıl kutsal olarak bakabilirsin, bu putlaştırmaktır.
        Ben sadece adamın bu sözünü ele aldım ve gayet mantıklı yani.
        ···
      7. 7.
        0
        Kutsallık sadece o anlamda değil ha görenler varmıdır evet var ben mesela kutsal değil örtünmeye sadece araç olarak görüyorum türbanı ve evlenincede başı kapalı yada açık die ayırt etmem ama şu

        Resimdeki kadın zekeriyanın karısı şimdi belki yaşlı diye kimse hallenmez ama gençliğinde böyleyse bide sen düşün mesela sen eşine yada sevgiline mini etek giydirirmisin bilmem ama ben giydirmem müslüman olup olmamamla alakalıda değil bu durum kimsenin fantezisini süsleyemem çünkü sohbet için tşkler arada yapalım bunu

        https://lh4.googleusercon...Ob_j0dPiY8sA=w250-h190-nc

        Edit: Ekgib bi kaç kelime ekledim
        ···
      8. 8.
        +4
        "Kur'an-ı Kerim'de başörtüsü 24 sıra numaralı Nur suresinin 31. âyetinde geçmektedir. "Kadınlar, başörtülerini, göğüslerinin üzerinden bağlasınlar; yani başörtüleriyle göğüslerini de örtsünler" mealindeki bu âyette geçen "humur" kelimesi, başörtüsü manasına gelen "hımâr" kelimesinin çoğuludur. "Kur'an'da geçen hımar kelimesi yalnızca örtü manasına gelir, başörtüsü manasına gelmez" diyenler kesinlikle yanılıyorlar. Çünkü bu kelimenin kökünde "örtme, karışma, yaklaşma" gibi manalar varsa da, kökten alınmış farklı kelimelerin (şekillerin) farklı manaları vardır. Mesela aynı kökten gelen "hamr", şarap, "hamîr", hamur mayası, "humâr" akşamdan kalma hali manalarına gelir. Tartışma konumuz olan "hımâr" da başörtüsü ve vücudun bütününü örten örtü manalarında kullanılmıştır. Bu mananın delillerine gelince:

        Hz. Peygamber zamanından bu güne kadar "hımâr"a bu mana verilmiş ve uygulama da bu manaya göre olmuştur.

        2. ibn Manzûr, Fîrûzâbâdî gibi kaynak luğatçıların eserlerinde kelimeye "başörtüsü" manası verilmiştir.

        3. Taberî, Zemahşerî gibi kaynak tefsirlerin tamamında hımâr kelimesinin manasının başörtüsü olduğu kaydedilmiştir.

        4. M. Esed'in ingilizce ve M. Hamidullah'ın Fransızca çevirilerinde de kelimeye verilen mana "başörtüsü"dür.

        Hasılı Kur'an'da başörtüsünün bulunduğuna dair deliller güçlü ve çok, bulunmadığına dair delil ise yoktur."
        ···
      9. 9.
        0
        inanan kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar ve açığa çıkanlardan, görünenlerden başka ziynetlerini göstermesinler ve örtülerini göğüslerini örtecek bir tarzda omuzlarından aşağıya doğru salsınlar ; kocalarından, yahut babalarından, yahut kocalarının babasından, yahut oğullarından, yahut üvey oğullarından, yahut erkek kardeşlerinden, yahut erkek kardeşlerinin oğullarından, yahut kız kardeşlerinin oğullarından, yahut Müslüman kadınlardan, yahut kendi malları olan kölelerden, yahut erkeklikten kesilmiş veya kudreti olmayan erkek hizmetçilerden, yahut da henüz kadınların gizli hallerine vâkıf olmayan erkek çocuklardan başka erkeklere ziynetlerini göstermesinler; gizledikleri ziynetler, bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar ve tövbe edin hepiniz Allah'a ey inananlar da kurtulun, erin murâdınıza.
        ···
      10. diğerleri 7
    7. diğerleri 4
  3. 3.
    +13 -8
    Sen dini zekeriyya beyazdan ogreniyosan, kafana tanga tak, takke niyetine onla namaz kil.
    Turban turkce kelime degildir, Kenan evren picinin lafidir. ortunmek butun dinlerde olmasina ragmen ,sen hangi dine mensupsun bilemedim.bas ortusu kutsaldir, Allah bir cok ayetinde el bileklerinden ayak bileklerine kadar ortununuz der.sen tersten okuyosan soyunabilirsin. kimse yasayis tarzina karismiyorsa sende karisma.git adult izle onlarin basi acik
    ···
    1. 1.
      +2 -1
      Bebeğim, tanrı el bileğinden ayak bileğine örtün der bilirim bunu evvela.
      Bedeninizi, mahreminizi göstermeyiniz der.
      Fakat hiç "saçınızı" göstermeyiniz buyrulmamıştır.
      Kapanma emri yalnızca bedenin hatları içindir.
      Fakat türbanını takıp altına da daracık pantolonu giyen huurların da gezindiğini görmüyor değiliz..
      Dini çok yanlış algılıyorlar.

      Ve dediğim gibi, tanrı saçınızı kapatmanızı emretmez, vücudun kapatılmasını(yani)hatların belli olmaması şeklinde giyinilmesini emreder.
      ···
    2. 2.
      0
      Evvel Allah dogru yazdin.o huurlara peygamber soyle der.
      Basini deve horgucu gibi kapatipta, daracik giyinip hatlarini belli edenlerin vay haline, cehennemin en derin cukuru sekar onlara aittir.
      Fakat edebiyle ortunup mahremini ziynetini saklayana mujdeler olsun der. Kuran'i anlaman icin tefsir ve fikih bilmek gerek.duz okursak duz anlariz.may neym iz kare. bunun yazilisi nasil okunusu nasil anlami nasil. bilmem anlatabildimmi
      ···
    3. 3.
      -1
      Saç mahrem değil ki güzel kardeşim, yalnızca kocaya helal kılınan uzuvlardan bahsediliyor ziynet denirken, saçın bu olaylarla hiçbir alakası yok, bu yalnızca bağnaz insanların ortaya çıkarttığı bir şey.
      Kur'an hiçbir zaman çarşafı da emretmemiştir fakat bak daha yobaz olan insanlar çarşaf giyiyor, herkesin dininin kendisine olmasının dışında olaya bakacak olursak, defalarca dediğim gibi, dinde başörtüsü yoktur.
      ···
    4. diğerleri 1
  4. 4.
    +4 -8
    sonuna kadar haklısın panpa ++1
    ···
    1. 1.
      +1 -1
      seni niye eksiledik
      ···
  5. 5.
    +4 -5
    kara çarşaf saçmalıktır türban da öyle

    kadınlarımız börkle örtünmelidir

    Kuranı Kerim ne ile örtünmesi gerekiğini söylememiştir

    çarşaf giyenler araplaşmaya razı olmuş insanlardır
    ···
    1. 1.
      -1
      bu eleman gibi düşünenlere şunu söyliyim, islam'ın tek kaynağı kuran değildir. çarşafın araplıkla bir alakası yoktur. araplarda müslüman olduğu için giyiyorlar. çarşaf kadına kolaylık sağlar. kadını sizin gibi abazaların gözünden korur. insanların inançlarına -ne kadar saçma olursa olsun- karışmayın. neden rahatsız oluyosunuz anlamış değilim.
      ···
    2. 2.
      -1
      çarşaf arap adetidir islamla alakası yok

      kadını abazalardan koruyacağına hurafelerden koru
      ···
  6. 6.
    +7 -1
    Dinden Çıkcam harbiden haklı amk
    ···
    1. 1.
      0
      Dinden çıkma meselesi değil bu, insanların dini yanlış kullanması, ha ben herhangi bir dine mensup değilim fakat diğer insanlar kendi dinlerinin emirlerinin dahi ne olduğunu bilmiyor, burada müslümanım diye takılanların %95'i islam şartlarını bilmez.
      ···
      1. 1.
        +1
        Yaa dıbına kodugum anlamadım erkek kadının sacını görünce azıyor kadın erkegin sacını görünce neden kapatmasın kadınlar erkeklerden daha ciks düşkünü bu kanıtlandı cok sorular var kafamda
        ···
      2. 2.
        +4 -2
        Ya nasıl azıyor lan, ne çeşit yokluklardasınız abi.
        Bir kadının saçından nasıl azıyorsunuz?
        "Offffff açık kestane rengi beni azdırıyor"
        "Ooofff saçları dalgalıymış, saçlarını ne giberim ama!"
        Böyle bir algı mı var la?
        ···
      3. 3.
        0
        sırf bunu yazmak için giriş yaptım bu malı 1 tane bile züt eden çıkamamış yazık size

        "Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir." (Ahzab, 33/59).

        "bu kelimenin çoğul şekli olan "celâbib" kur'ân'da ahzâb sûresi 59. âyette geçmektedir. âyette şöyle buyrulmaktadır: "ey peygamber! eşlerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına söyle, üzerlerine cilbaplarını alsınlar. bu, onların tanınıp, böylece eziyet edilmemelerine en uygun olanıdır... "
        âyette geçen "celâbib"; kadınların dışarı çıkarken giyindikleri elbise etek, gömlek, pardösü vb. giysiler ve baş örtüsü demektir. (bk. tesettür) (i.k.)"

        kaynak: dini kavramlar sözlüğü.
        ···
      4. diğerleri 1
  7. 7.
    +6 -1
    NÛR-31: inanan kadınlara da söyle, onlar da gözlerini bakılması yasak olandan çevirsinler, iffet ve namuslarını korusunlar, süslerini göstermesinler, elde olmayarak açığa çıkan ve görünen kısımları hariç, cazibe ve güzelliklerini açığa vurarak dikkat çekmesinler ve bunun için başörtülerini, göğüsleri üzerine sarkıtsınlar ki, boyun ve gerdanlarından birşey görünmesin. Allah'ın açılmasını haram kıldığı, gizli zinet yerlerini yani cazibe ve güzelliklerini kocalarından, babalarından, kayınpederlerinden, oğullarından, üvey oğullarından, kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin oğulları ya da kız kardeşlerinin oğullarından veya müslüman kadınlardan veya yasal olarak sahip oldukları köle, cariye gibi kimselerden veya erkeklikten kesilmiş yemek isteyip karın doyurmaktan başka birşey düşünemeyen kadınlara meyil ve şehvet ihtiyacı olmayan erkeklerden veya kadınların mahrem yerlerine henüz ilgi duymayan çocuklardan başka kimselere açıp göstermesinle...

    Dinci değilim ama kuranda nur suresinde vardır yani yok diyemeyiz hı bize hediye paketi olda demiyor her tarafını açta demiyor @1 bence neyden bahsettiğini bir farkına var
    ···
    1. 1.
      0
      Attığın ayet yanlış çeviriye sahip bir ayet.

      V-elyedrinbne bi humuri hinne alaa cuyuubi hinne

      Orjinali bu olup, söylenmek istenen "örtülerinizi göğüslerinize kadar çekiniz" olmaktayken sana.
      bi humuri-hinne'yi başörtüsü olarak yediren mantalitenin işi bu, başörtüsünü göğüsün üstüne kadar çekmek mi?
      Nasıl oluyor tam olarak o iş?
      Burda bahsi geçen başörtüsü değildir, örtüdür.
      Örtü derken, çarşaf değildir.
      Vücudu kapatacak bir örtüdür, kıyafettir.

      Yani tanrı burada adabınızla giyinin demek ister, başınızı kapatın demek istemez.
      ···
    2. 2.
      +1
      süleyman ateşin tasfiri sen doğru söylediğini mi iddia ediyorsun onu anlamadım yada kuranı çözdüm mü diyorsun o zaman herkes farklı birşey diyor senin doğru söylediğin ne malum
      ···
    3. 3.
      0
      ‘KURAN’DA BAŞÖRTÜSÜ DEĞiL, HIMAR GEÇiYOR’

      Kuran da başörtüsü ifadesinin yer almadığını savunan Doç. Dr. Filiz, “Kuran-ı Kerim’de sadce ‘Hımar’ kelimesi giçiyor. ‘Hımar’ kelimesi, normal bir örtüyü ifade etmektedir. Başörtüsünü değil. Giysi sıkıntısının çekildiği, hatta çıplak ibadet edildiği dönemde, Kuran’ı Kerim’in söylediği şuydu: ‘Nasıl Hz. Adem ile Havva’nın cennet açıldığında ön ve arkaları açılınca, doğal olarak, kendi yaratılışları icabı örtündülerse, siz de öyle örtünün’ demektedir. Yoksa başınızı, saçınızı örtün, örtmediğiniz takdirde yaptığınız haramdır anldıbına gelmez.” dedi.
      ···
    4. 4.
      0
      Arkadas yeter da.Kuran var diyor sen yok diyorsun. gibecem ama fitne hesaplarini. isin gucun yokmu. ikindi yaklasiyo git abdest al namaza hazirlan. kiliyosan tabi.
      ···
    5. 5.
      -1
      Kur'an baş örtüsü var demiyor kardeşim, de-mi-yor!
      ···
    6. 6.
      0
      Müslüman olarak , dini yaymak ve Müslümanlığa davet etmek benim için sünnet. ben sadece Müslümanlığa geçmesi için , örneğin bir ateiste, Müslümanlığı cezbeden ifadeler kullanırım. sonrasında ise çükümde bile olmaz , sanki sırat köprüsünden beraber geçecez pekekentle derim. ama ataistler sanki sevap kazanıyolar arkadaş bu kadar ısrar nedir ?

      işte asıl anlamadığım mevzu ; ateistler neyi ispatlamanın peşinde. dini olarak hiç bir şeye inanmayan biri inanmadığı ve var olmayan bir şeye neden sahip çıkıyor ? aq sen hiç bir şeye inanmıyorsan ve ateist bir düşünceye sahip isen ; senin bakış açına göre de ben de hiç bir şeye , yani var olmayan bir şeye ( sana göre ) inanıyorum , diğer bir değişle senin gibi yokluğa inanıyorum. derdin ne mübarek ?

      ayrıca baş örtüsü olayı da ; inanmak zorunda değilsiniz , isteseniz takmazsınız basit. ayrıca farz olan şeyleri yerine getirmek için abdestinizin ve bi takım şartların olması gerekir bunun şartları da ; belirtilen ölçüde kapanmadan geçer. kısacası kapan veyahut kapanma güzel kardeşim , inan veya inanma . ama inanıyorsan bi işi de tam olarak yap kendine yorma.
      inanmadığın şeyleri de başkasına inandırmaya çalışma net.
      ···
    7. diğerleri 4
  8. 8.
    +5
    BiRi gibSiN LA ŞUNU
    ···
  9. 9.
    +2 -2
    (O peygamberleri) apaçık belgeler ve kitaplarla gönderdik. insanlara, kendilerine indirileni açıklaman ve onların da (üzerinde) düşünmeleri için sana bu Kur'an'ı indirdik.
    Nahl Suresi 44. Ayet Diyanet meali

    Sen o ayetlerden kendi algına mı inanacaksın
    Peygamberin tefsirine mi?
    ···
    1. 1.
      +2 -2
      Bu başlığı şukulayanların topunun anneannesi kaşar
      ···
  10. 10.
    +3
    zekeriya beyazı kaynak olarak alan mal.
    ···
  11. 11.
    -2
    Diğer ülkeler yakında gezegenleri kolonileştirecekler ama bizim ülkemizde islamcı zihniyet yüzünden hala türban-çarşaf gibi arabın çöl adetleriyle uğraşıyoruz bu durum utanç verici.
    ···
    1. 1.
      -1
      yarram gibtir git buluş yap. işte mesele bu sanane amk milletin başörtüsünden çarşafından aselsana gitsen cerne gitsen sana kim ne diyecek amk. işsizlikten milletin çarşafına laf yapıyonuz.
      ···
      1. 1.
        -2
        Aptal herif bak ben yukarda 2 cümle yazmışım onuda yanlış anlamışsın sonra klagib müslüman kafası deyince de kızıyorsunuz. Kişinin türban takması ya da takmaması benim gram gibimde bile değil ama bu siyasal islamcılar sürekli türbanı-çarşafı gündeme getirerek belli şeylerin üstünü örtüyor. Ayrıca ben dünyada hiç çarşaflı-türbanlı bilim insanıda görmedim o da ayrı bir konu.
        ···
      2. 2.
        0
        sanki çok bilim adamı çıkarmışız da türbanlısını istiyon.
        ···
      3. 3.
        +1
        şuan bu meseleyi inciye taşıyanlar islamcı zihniyet sanki. sen belki aynı düşünmüyorsundur ama islamcı zihniyete karşı çok büyük nefret var. bu nefretle hayat yaşanmaz amk. adamlara habire bu konu batıyor. islamcı nefretinden habire türbana çarşafa cübbeye takıyorlar
        ···
      4. 4.
        0
        islamcı zihniyete nefretin olmasının sebebi tartışmaya ve farklı görüşlere kapalı olmaları, Türk büyüklerine karşı saygısız ve iftiracı tutumda bulunmaları, Osmanlının adını kirleterek kötü propaganda yapmaları ve müslüman olduklarını iddia ettikleri halde islamın yasakladığı her taku yapmalarıdır.Bu adamlar daha kendi dinlerine karşı samimi davranmıyorlar ülkeye ne yararları olur ki ?
        ···
      5. diğerleri 2
  12. 12.
    +2
    Bunu da hoca diye dinleyenin aklına sasayim amk adam bildiğin dini dalgaya aliyo
    ···
    1. 1.
      -1
      Dini dalgaya almak ne alaka?
      Adam gerçekten mantıklı söylemiş, eğer saç tahrik ettiği için kapatılıyorsa ve onu kapatan örtü kutsalsa asıl tahrik sebebi olan am-züt-meme üçlüsünü kapatan örtüler überkutsaldır.
      ···
      1. 1.
        +1
        Genel yorumları için diyorum biraz sende o adamı dinlesen ne kadar lakayt olduğunu anlarsın
        ···
  13. 13.
    +1
    madem farz değildi de o zaman niye Hz. muhafazid'in karısı ve kızları kapalıydı? farz olduğuna inanmak zorunda değilsin veya dindeki diğer şeylere de. hatta dine inanmayıp ateist bile olabilirsin. ama buna inanan kişiye saygı duymakta zorundasın. türbanla insana diniyle arası iyi olduğu için saygı duyman gerekir iken sen tam tersine laf bile atıyorsun. ayrıca aç Kuran-ı Kerim'i tamamiyle okuyup gör farz olduğuna dair bir sürü şey yazıyor. zekeriya beyaz gibi bir dangalağı koyupta bize kaynak gösterme.

    edit: başlıktaki şuku sayısı çuku sayısından fazla. yazık...
    ···
    1. 1.
      0
      Ne biliyorsun muhafazid'in kızlarını, karısını?
      Hadislere mi inanır oldunuz?
      Rabbınız size söylemedi mi; Tek rehberiniz kur'an diye?
      Sahih olmayan hadislere inanır olduğunuzdan beri sizi batıran karanlık arap baharı.

      Senin gözünde "türbanlı iyi müslüman" olabilir, türbanlı iyi müslüman, türbansız iyi müslüman, türbansız iyi ateist, türbansız iyi agnostik, türbansız iyi yahudi de var.
      Fakat türbanı bir paravan olarak kullanıp "dinine yakın müslümanım" dedikten sonra türbanına yakışmayan insanlar için ne diyeceksin?
      insanların gibtir et, zaten kur'an türbanı farz kılmıyor.
      Ulan koskoca tanrı'nın işi gücü yok, senin saçtan azmana mı takacak dingil.
      ···
  14. 14.
    -1
    lan bu başlığı burda açıp da ne cevap gelmesini bekliyon sözlüğün %90ı -15 yaşında anasından babasından duyduğunu sünger gibi emen kafasız huur evladı zaten
    ···
  15. 15.
    +1
    (24/NÛR-31: inanan kadınlara da söyle, onlar da gözlerini bakılması yasak olandan çevirsinler, iffet ve namuslarını korusunlar, süslerini göstermesinler, elde olmayarak açığa çıkan ve görünen kısımları hariç, cazibe ve güzelliklerini açığa vurarak dikkat çekmesinler ve bunun için başörtülerini, göğüsleri üzerine sarkıtsınlar ki, boyun ve gerdanlarından birşey görünmesin. Allah'ın açılmasını haram kıldığı, gizli zinet yerlerini yani cazibe ve güzelliklerini kocalarından, babalarından, kayınpederlerinden, oğullarından, üvey oğullarından, kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin oğulları ya da kız kardeşlerinin oğullarından veya müslüman kadınlardan veya yasal olarak sahip oldukları köle, cariye gibi kimselerden veya erkeklikten kesilmiş yemek isteyip karın doyurmaktan başka birşey düşünemeyen kadınlara meyil ve şehvet ihtiyacı olmayan erkeklerden veya kadınların mahrem yerlerine henüz ilgi duymayan çocuklardan başka kimselere açıp göstermesinle...

    incilden: Eğer kadın örtünmüyorsa, saçını kestirsin. Ama kadının saçını kestirmesi ya da traş etmesi ayıpsa, başını örtsün. - 1 Korintliler:11: 6
    ···
  16. 16.
    -1
    çağa ayak uydurmak zorundasınız.
    ···
  17. 17.
    0
    BAŞÖRTÜSÜ KUR'ÂN'DA VARDIR
    "islâm'da başörtüsü vardır" diyecek yerde "Kur'ân'da vardır" dememizin sebebi, "Kur'ân'da olmayan islâm'da da yoktur" diyenlere itiraz payı/fırsatı bırakmamaktır. Doğrusu ise "Kur'ân'da, Sünnet'te, ictihadda ve ictihadların birleşmesi ile meydana gelen icmâda var olanın islâm'da da varolduğu" hükmü ve kaidesidir. Son günlerde meşhur deyişle 'it izi kurt izine karıştı', her kafadan bir ses geliyor. Cehaletten cesaret alanlarla bilgisini "nefsânî arzularına, menfaatine, taassubuna, peşin hükmüne" kurban edenler, Müslüman halkımızın kafasını karıştırıyorlar. Hergün bir mücevher yumurtluyor, sonra bunun üzerine oturarak fitne ve fesat civcivleri çıkarmaya çalışıyorlar. Ortaya attıkları yeni iddia -daha doğrusu yeniden ısıtıp sofraya getirdikleri temcit pilavı- "başörtüsünün Kur'ân'da bulunmadığı, başın ve saçın açılmasında dinî bir sakınca olmadığı" hükmüdür. Halbuki biraz Arapça bilenler, Nur sûresinin ilgili ayetinde (24/29) geçen "hımâr" (çoğulu humûr) kelimesinin "başörtüsü ve baş dahil vücudun üst kısmını kapatan örtü" mânasına geldiğini bilirler. Bu âyet gelmeden önce başlarındaki örtünün öndeki iki ucunu omuzlarından arkaya atan, boyunlarını ve gerdanlarını açıkta bırakan kadınlara "böyle yapmayın, bu iki ucu göğsünüzün (elbisenizin yakasının, gerdanınızın) üzerinden bağlayın" emrinin verildiğini de bilirler. Hadis okuyanlar, bu âyet gelince mescitte bulunan Ensar kadınlarının -ilâhî emri geciktirmeden yerine getirmek üzere- etekliklerini yırtarak başlarını, boyun ve gerdanlarını bununla bağladıklarını; keza Hz. Peygamber'in (s.a.) "Ergenlik çağına gelmiş bir kadın başörtüsü giymedikçe Allah onun namazını kabul etmez" buyurduğunu da bilirler. Bunları bilmeyenlerin fetva verme hakları yoktur. Bilip de bilmezden gelenlerin, güneşi nefsânî balçıklarıyla sıvamaya kalkışanların ise hesap günü gelip çatmadan akıllarını başlarına almaları gerekir.
    Bu vesile ile konuyu bir daha özetlemekte fayda görüyoruz:
    Nur sûresindeki âyetlerde kadınların avret (örtmeleri gereken) yerleri açıklanmış, hadisler de bu açıklamayı tamamlamıştır. Örtme, kapatma emri ve yabancıya (nâmahreme) gösterme yasağının, kadın başını ve saçını da içine alıp almadığı bütün devirlerde konuşulmuş, sorulmuş ve başın ve saçın avret olduğu, kapatılması gerektiğinde ittifak edilmiştir (icmâ meydana gelmiştir). Bizim tesbitimize göre sahâbeden günümüze kadar her asırda yapılan ve kısmen yazılan tefsirlerde hür, Müslüman kadınların el, yüz ve ayakları hariç, bütün vücutlarının avret olduğu, örtülmesi gerektiği konusunda sözbirliği ve görüş beraberliği vardır. Baş dahil avret yerlerinin örtülmesinin farz, açılmasının haram olması hükmü, açıklayıcı hadisler yanında bilhassa Nur sûresindeki âyete ve bu âyetin şu üslûp özelliğine dayandırılmıştır:
    a) Erkeklerin gözlerini haramdan korumaları, iffetlerine sahip olmaları istenmiş; ancak bu davranışın onları ruhen temiz kılacağı bildirilmiştir.
    b) Kadınların da gözlerini haramdan (cinsi arzuyu uyandıracak yerlere bakmaktan) sakınmaları, iffetlerini korumaları emredilmiş; hemen bunun arkasından zaruri olarak açıkta kalan yerler (eller, ayaklar ve yüz) müstesna bütün vücutlarını kapatmaları, güzel ve çekici yerlerini nâmahreme göstermemeleri istenmiştir.
    c) Başörtülerini (hımâr-humur) boyun ve göğüslerini örtecek şekilde bağlamaları açıkça ve özellikle emredilmiştir.
    d) Örtülecek ve açılacak yerler yanında kimlere karşı ne kadar açılabilecekleri de hükme bağlanmıştır.
    e) ilgili ayetlerin sonunda "Ey iman edenler! Hep birden Allah'a tövbe ediniz ki kurtulasınız" buyurulmuş, örtünmenin bir tavsiye değil, bağlayıcı emir olduğu hükmüne bir işaret göndermesi de bununla yapılmış, daha önceki ve bundan sonraki itaatsizlikler için tövbe edilmesi gerektiği vurgulanmıştır.
    Bu emir gelince Müslüman kadınlar derhal itaat etmişler, gerektiği gibi kapanmışlar, uygulama Hz. Peygamber (s.a.) tarafından titizlikle takip edilmiş ve asırlar boyunca da bu şekilde devam etmiştir.
    Bütün bu açıklama, karîne, delil ve işaretler konumuz olan, sınırları belirlenmiş örtünme emrinin -tavsiye değil- bağlayıcı olduğunu açıkça ortaya koymaktadır. Bu emir, âdete bağlı ve bu sebeple tarihî olan hükümler çerçevesine de sokulamaz; çünkü o zaman yürürlükte olan âdet ve uygulamayı olduğu gibi devam ettirmek için değil, değiştirmek ve düzeltmek için gelmiştir. Başlarına örtü aldıkları halde boyun ve gerdanlarını açıkta bırakan kadınlara yeni bir örtünme şekli öğretmiş, islâmî örtüyü tarif etmiştir.
    Başörtüsü islâm'da ve Kur'ân'da vardır. Ona uymak istemeyenler hiç değilse islâm'ı ve Kur'ân'ı kendilerine benzetmeye, kusurlarını meşrulaştırmak için Kur'ân'ı kullanmaya, bilgileri yetersiz olduğu halde fetva vermeye kalkışmasınlar. inanıyorlarsa Allah'tan çekinsinler! Alıntıdır ben sahsrn mantikli buldum
    Tümünü Göster
    ···
  18. 18.
    0
    Kardeşim istedigini soyleyebilirsin ama ne zekeriya beyaz ne de sen bir Elmalili değilsiniz. Sen dedin diye kapanmak dinden çıkmıyor. Siz de bos yere agzinizi bozmayin arkadaşlar dogrudan yana oldugunuzu bilmek size yeter
    ···
  19. 19.
    0
    Kim türban kutsal diyor ki amk
    ···
  20. 20.
    0
    sizin gibi salaklarla tartışmaya dahi gerek yok allah sizi bildiği gibi yapsın
    ···