/i/Siyaset

Saygı Çerçevesinde Özgür Siyaset Platformu
  1. 51.
    +1 -2
    O zaman Hz.Ali(K.V)’de bir nevi peygamber konumuna yükseltilmiş olunmuyor mu?

    Bir konu hakkında yorum ve tahlil yaparken, o konuyu doğru okuyup doğru anlamak ve doğru bilmek esastır. Bilmediği bir konu hakkında yorum yapmak; su-i zana sebebiyet verir ve o kişiyi “Hakkında bilgin olmayan şeyin ardına düşme; çünkü kulak, göz ve kalp, bunların hepsi ondan sorumludur.” (isra,17/36)gereği mesul eder.

    ilgili metin 18.Lema’da geçmektedir. Bediüzzaman Hazretleri bu Lema’nın önsözünde: “Risale-i Nur şakirtlerine işaret eden Hazret-i Ali'nin (r.a.) bir keramet-i gaybiyesidir.” Gizli kalmış gaybî mühim bir mucize-i Ahmediyeyi (a.s.m.) beyan eder” diyerek konunun öncelikle Efendimiz (SAV)’in bir mucizesi ve “Ben ilmin şehriyim. Ali ise, onun kapısıdır."(1) işaretine mazhar Hz.Ali (K.V)’nin bir kerameti olarak takdim etmektedir. Soruda sorulan metin şu şekildedir; “Sonra Hazret-i Cebrail'in, Âlâ Nebiyyina (a.s.m.) huzur-u Nebevide getirip Hz. Ali'ye Sekine namıyla bir sayfada yazılı ism-i Âzam, Hz. Ali'nin (r.a.) kucağına düşmüş. Hz. Ali diyor: "Ben Cebrail'in şahsını yalnız alâimü's-sema suretinde gördüm. Sesini işittim, sayfayı aldım, bu isimleri içinde buldum"(18.Lema) Görüldüğü üzere, Hz.Ali’ye (K.V.) inen bir Sekine’den bahis vardır, yoksa haşa- Peygamberane bir vahiyden değil! Bahse konu Sekine, Mecmuatü'l-Ahzabta “Kaside-i Ercûze” şeklinde geçmektedir.(2) Allah’ın altı ism-i Azamı olan “Ferd, Hayy, Kayyûm, Hakem, Adl, Kuddûs” isimleri ile bir dua-yı münacattır. Bediüzzaman Hazretleri bu "Sekîne" tâbir edilen ism-i Âzamın okunma şeklini de “yetmiş bir âyet ile yüz yetmiş bir defa dâimî vird edinmeli” (Lemalar:Sayfa 425) şeklinde dile getirmektedir.

    itiraz edilen husus; ifadede geçen “Sekine namıyla bir sayfa” ise Sayfa’dan murat ilahi bir ilhamvari mesajdır, yoksa Efendimize (SAV) inen “vahiy sayfaları” ile karıştırılmamalıdır. Şayet itiraz Cebrail'i(AS) görmüş olma Keyfiyeti ise, başta Hz.Aişe, Hazret-i Ömer, ibni Abbas, Üsame bin Zeyd, Ümmü Seleme, Sa’d ibni Ebî Vakkas gibi pek çok Sahabe, Cebrail (AS)'ı Dıhye veya bir süvari veya başka keyfiyette gördüklerini ilan etmektedirler.(3)

    Şayet itiraz Sayfa’nın kucağına düşme keyfiyeti ise, imamı Gazali bu hususu veciz bir şekilde açıklamıştır: "Onlar vahiyle Peygambere (a.s.m.) nazil olduğu vakit, imam-ı Ali’ye (r.a.) emretti, “Yaz”; o da yazdı, sonra nazmetti."(Şualar:635) Konuyu özetlemek gerekirse; Cebrail (AS) Peygamberimizin (SAV) huzuruna geldiği vakit, altı ism-i Azam’lı münacat duasını, murad-ı ilahi gereği, ilim Şehrinin Anahtarı Hz.Ali’ye (K.V.) nazmetmesi için getirmiş, Efendimiz de (SAV) Hz.Ali’ye Sekineyi bir Kaside şeklinde düzenlemesi için bildirmiştir. Murad-ı ilahi , nazmetme işlevini Hz.Ali’nin yapması istediğinden, Bediüzzaman Hazretleri “Hz. Ali'nin (r.a.) kucağına düşmüş” şeklinde belirtmektedir.
    Tümünü Göster
    ···
  2. 52.
    +2
    Hz.Musa bunu görse kızıl denizi asa ile yarmaktan vazgeçerdi amk
    ···
  3. 53.
    +1 -1
    Sekine” hakkında Kur’an-ı Kerimde geçen; “Mü'minlerin kalplerine, imanlarına iman katıp-arttırsınlar diye, Sekine(güven duygusu ve huzur) indiren O'dur.” (Fetih Suresi, 4) Ayetin tefsirinde Elmalı Hamdi Yazır; Hz. Ali'nin “Sekine” ile neyi kast ettiğini şöyle açıklamaktadır:

    "Sekîne müminin kalbine sakin olup onu güvenli kılan melektir." “Sekine” ifadesini pek çok Hadis-i Şerifte de görmek mümkündür : Bir zat Kehf suresini okuyordu. Yanında da iki uzun iple bağlı olan atı duruyordu. Derken etrafını bir bulut kapladı. Ve bu bulut ona yaklaşmaya başladı. At da bu durumdan huysuzlanmaya, ürkmeye koyuldu. Sabah olunca adam Resulullah (sav)'a gelip vak'ayı anlattı. Hz. Peygamber (sav) ona şu açıklamada bulundu: "Bu sekine idi, Kur'an için inmişti"(4)

    Resulullah (sav) buyurdular ki: "Bir grup, Kitabullah'ı okuyup ondan ders almak üzere Allah'ın evlerinden birinde bir araya gelecek olsalar, mutlaka üzerlerine sekine iner ve onları Allah'ın rahmeti bürür. Melekler de kanatlarıyla sararlar. Allah, onları, yanında bulunan yüce cemaatte anar."(5)

    Ben şehadet ederim ki Ebu Hüreyre ve Ebu Said (ra) Resulullah (sav)'ın şöyle söylediğine şehadet ettiler: "Bir cemaat oturup Allah'ı zikrederse, mutlaka melekler etraflarını sarar, Allah'ın rahmeti onları bürür, üstlerine sekine iner ve Allah onları yanında bulunan (büyük melek)lere anar."(6)

    Netice olarak, Hz.Ali’nin Sekine mahiyetinde ism-i Azam duasını nazmetme keyfiyetine mazhar olmasının Ehl-i Sünnet perspektifinde bir sakıncası yoktur. Bu Hz.Ali’ye inen bir vahiy değildir, Efendimiz (SAV)’e inen ismi Azam duasının, Hz.Ali’ye bildirilerek onun nazmetmesidir. Muhterem Fethullah Gülen Hocaefendi de buna isnaden olsa gerek, “Sekine insanını” şu şekilde tarif etmektedir: Sekîne’ye mazhar bu âhenk ve huzur insanı, davranışları itibâriyle vakûr, emniyet telkîn edici, inandırıcı ve ciddî, iç âlemi itibâriyle ve Allah’la münâsebetleri açısından da temkinli, dikkatli, benlik, çolpalık ve şatahat düşüncesinden uzak ve bektâşiyâne hezeyanlara karşı da hep kapalıdır. Her vâridat ve her inşirâh veren esintiyi O’ndan bilir, edep ve şükranla iki büklüm olur, her huzursuzluk ve tatminsizliği de mahiyetindeki boşluklarla irtibatlandırır, kendini sorgular ve nefsiyle hesaplaşır.(7)

    (1) Tirmizî, Menâkıb: 20; el-Hakim, el-Müstedrek, 3:126
    (2) Ahmet Gümüşhanevi Hazretleri, Mecmuatul Ahzab , Sayfa 582-597.
    (3) Buhârî, Fedâilü’l-Eshâb: 30; el-Heysemî, Mecmeu’z-Zevâid, 9:276-277; Ahmed ibni Hanbel, Fedâilü’s-Sahâbe (tahkik: Vasiyyüllah), no. 1817, 1853, 1918; Müsned, 1:212; el-Askalânî, el-isâbe, 1:598. ; Buharî, Mağâzî: 18, Libas: 24; Müslim, Fedâil: 46, 47, no.
    Tümünü Göster
    ···
  4. 54.
    +2
    sobayla münakaşa etmiş yani...

    çok mübarek bir adammış hakkaten...
    ···
  5. 55.
    +2
    bu dıbına koduğumun manyağı radyo dalgalarını meleklerin ilettiğini iddia ediyordu. arayın bulursunuz yazdığı zırvaların arasında
    ···
    1. 1.
      +1
      Kaybedenler Klubünu de mi melekler iletmis. Gunah arkadaş
      ···
    2. 2.
      0
      Kardeş ufak atta civ civler yesin
      ···
  6. 56.
    -2
    hayır bir deli nasıl o kitapları yazabilir? hiç açıp okudun mu? 22 yaşındayım ve şuan ateist değilsem bunun en büyük etkenlerinden biri o kitaplardan aldığım derslerdir. lütfen bilip bilmeden gelip milletin burada inancıyla, değerleriyle gelip dalga geçmeyin bunlar hassas konular sana hakaret edip senin seviyene inemem

    edit: fotoğrafa şimdi baktım: 14. şua ve siz bu kitaplardaki edebiyatı anlayamayacak kadar cahilsiniz, vesselam ben size Sözler kitabından ilk 8 Sözü okuyun derim; okuyun görün ki bunu yazanın nasıl bir edebi anlayışı vardır.
    ···
    1. 1.
      0
      lahikalar hariç külliyatı okumuş birisiyim.
      said nursi huur çocuğudur
      ···
      1. 1.
        -1
        1 kere 2 kere okumak yetmez o eski türkçeyi anlamak için çok emek vermek lazım
        ···
    2. 2.
      +1 -1
      Kardeşim güzel konusan güzel yazan insan kafir munafik olamaz mi? Sen ve senin zihniyetin menderes doneminden beri memleketi batiya pazarlamadiniz mi? Allah diye diye kandirmadiniz mi lan insanlari? Erbakan olmasa bu ülke kafir olurdu muslumanlari sizin gibi sanardi inanmayanlar
      ···
  7. 57.
    +2
    rahmetli, tolkien'i donunda sallardi.
    ···
  8. 58.
    +1
    (bkz: deli said)
    ···
  9. 59.
    +1
    bir islam deccalisi said nursi
    ···
    1. 1.
      0
      Talebesi fetoşun farki yok ondan
      ···
      1. 1.
        0
        fetoş onun talebesi değil. birbirlerini hiç görmediler
        ···
  10. 60.
    +1
    bu hadis yalan hadistir
    fcgvhj
    ···
  11. 61.
    -1
    Böyle bir günde böyle bir başlık... (bkz: Allah yardımcınız olsun)
    ···
    1. 1.
      +4 -1
      ne alaka amk? bu kürt sait peygamber mi? yazdığı kitap kuran mı? başlık kimle ilgili? hiçbir kutsiyeti olmayan, vahyi vasıflara sahip olmayan, 20. yy başlarında yaşamış ve büyük ölçüde siyasi vasıfları olan bir şahıs hakkında... yani n'oluyor amk??? bu şahsa laf edince günaha mı giriyoruz? hangi din lan bu? ben islam'da "kürt sait" diye bir kutlu şahıs duymadım hiç. böyle bir din yok... ne lan bu? peygamber mi? melek mi? peygamberle insan arasında bir varlık mı?

      tövbe haşa...

      şirk günahtır. hem de böyle bir günde...

      Allah akıl fikir versin...
      ···
      1. 1.
        -1
        Allah akıl fikir versin.
        ···
      2. 2.
        +1
        amin bin kere amin. bi akıllanın artık amk... kula kulluk etmeyin...
        ···
  12. 62.
    -1
    http://inciswf.com/1284726405.swf
    ···
  13. 63.
    +1
    bunun gibi ibineleri öldürmezler turan dursun gibi önemli adamları anında katlederler özgür düşünce yapısına sahip ülkemizde
    ···
    1. 1.
      0
      Oldrmesinler de demokratik muallaklerin hatası islami guzel yasayip ogretmemek. Insanlar da bu nursi ibnrlerinin sapik dusuncelerine maruz kalıyor. Sen al eline dini ogren ogret ama nerde amk
      ···
  14. 64.
    +1
    bu said tam hokkabaz zaten
    ···
  15. 65.
    +1
    ibrahim tatlıses la bu
    ···
  16. 66.
    +1
    Lan olm hiçmi işiniz gücünüz yok bu amk delisi yüzünden tartışıyonuz? Deli saiti tımarhaneye tıkan atatürk değildi, halife sultan abdulhamitti.
    ···
  17. 67.
    +1
    sopa geliyor kaçın amk
    ···
  18. 68.
    -1
    Birincisi Said nursinin orda intak yapmış olması onun kişiliğini, karakterini insanları naıl yanlışa yönelttiği gerçeğini değiştirmiyo. Ve ikincisi said nursi veya başkası, atatürk tarafından deli oldukları için değil, dini kişilikleri olduğu için zülme uğramışlardır. Öyle bi taraf deliliğe diğer taraf edebiyata sığınmasın hiç. o zamanda zulum görmüş gerçek şeyhler. hocalar da vardır. bu kadar adamın günahına girildi, nedense bi tek said nursi konuşuluo.
    ···
    1. 1.
      +1
      Memleket düşman isgalindeyken padisaha laf edemeyen hocalar Atatürk memleketi kurtarinca adam oldular da isyan ettiler sürekli. Gerçek hoca Sütçü imamdir. Ne nursi ne feto
      ···
    2. 2.
      +1
      Atatürk'ün döneminde böyle olaylar olmadı, onun ölümünden sonra politikalarını sürdürmeyen inönü döneminde yanlış işler yapıldı. Ancak bu da böyle işler başına gelince her dindar geçinen kişiye haksızlık edildiği anldıbına gelmiyor.
      ···
    3. 3.
      -1
      memleket düşman işgalindeyken atatürke laf etmekle uğrasmıyodu benim dedelerim, antepte fransızın dıbına koyuyolardı. sonra atatürk gelip sırf sakallı diye, sünneti yerine getiriyo diye birsürü yere sürgün etti, hapse atıldı.. bilmem anlatabildimmi..
      ···
    4. diğerleri 1
  19. 69.
    0
    cemaatte kur-an'ı kerim'e mi daha çok önem veriliyor yoksa bu binin yazdığı risalelere mi
    ···
  20. 70.
    0
    Ne diyomuş la sobaya? Merak ettim
    ···
    1. 1.
      +20 -2
      Nursi demis sayende bir odunu cok sevecegim. Soba demis nasil yani. Nursi de demis hani icinde yanacak ben isinacagim ya. Soba da demis ne kadar kuresel isinma bi erkek. Evlenmisler
      ···
      1. 1.
        0
        Vay amk ya
        ···
      2. 2.
        +7 -1
        bu bile nursinin birçok yazısından daha mantıklı
        ···