1. 51.
    0
    lan levent öğretmenin aydın ve arkadaşinin içtiği sahnede levent öğretmenin yaptğini göndermeyi bulabilcek varmı lan tam olarak yada hatırlayan aydının sonra söylediğinide .yalnız varya o stes gerilimde aydının söylediğine çok fena güldüm. hatırlıyorumda tam cümleleri hatırlayamadım
    ···
  2. 52.
    0
    fotoğraf karesi gibi film. Ayak sesleri beni benden aldı
    ···
  3. 53.
    +1 -1
    Degil 3, 13 saat de olsa sıkılmadan izlenebilecek ve sinemaya tekrar izlemeye gideceğim film
    ···
  4. 54.
    0
    reserved
    ···
  5. 55.
    +1
    bir "bir zamanlar anadolu'da" değil.
    ···
  6. 56.
    0
    izlenir mi lan beyler herkes çok övüyor ama 3 saat amk
    ···
  7. 57.
    0
    @49 izle panpa kesinlikle kendine birşeyler katmış olucaksın.
    ···
  8. 58.
    0
    mayıs sıkıntısından sonra ki en iyi filmidir nbc nin belkide mayıs sıkıntısından bile iyi olabilir
    ···
  9. 59.
    0
    normalde türk filmlerinden hoşlanmam ama son zamanlarda fikrim biraz değişmeye başladı birkaç film sayesinde. kelebeğin rüyasıyla bu film türk filmi tabumu yıktı attı ne yalan söyleyeyim. sinemada daha önce bu kadar uzun bir film izlemedim ve hiç bu kadar kitlenmedim bir filme. bir söz kaçırırım diye ders dinler gibi dinledim. oyunculuklar zirve, repliklerin her biri bir kitap resmen. beğenmeyen arkadaşlardan birini de film bitince önümde gördüğüm film boyu yiyişen ve ışıklar yanınca "bak aydınlandım her yeri aydınlattım ahu ahu ahu ahu" diyen bir çifte benzetiyorum. fazlası olamazlar filmi beğenmeyenler. özetle film bomba...
    ···
  10. 60.
    0
    oscar'a gidiyormuş, alır mı lan acaba lan adam palmiyeyi aldı oscar kusur kalsa da olur ama işte..
    ···
  11. 61.
    0
    nejat reyiz komada kalmadı mı günlerce? ne ara filmde oynadı amk
    ···
  12. 62.
    0
    altın palmiyeden sonra oscar ne ki amın oğulları
    ···
  13. 63.
    0
    internetten izleyebileceğim veya indirebileceğim bi link atana şuku + nickaltı
    ···
  14. 64.
    0
    internetten izleyebileceğim veya indirebileceğim bi link atana şuku + nickaltı
    ···
  15. 65.
    -1
    abi filmi izliyorum fena eleştiride bulunmak istiyorum..

    filmin 58.dk'dayım..

    filmin ödül almasının sebebi, ülkenin şuanki toplumsal yapıyla ilgili fena halde gözlemlenip, dışarı yansıtılması birnevi hainlik olmuş.

    ikincisi benim, bu ülkenin insanlarıyla ilgili tutumuma ve yargılarıma paralel bi zamanlama olmuş.
    demek ki ben paronayak değilmişim, hakatten bu toplum gittikçe bozulmuş ve sadece benim gibi temiz insanları değil, bozulmuş kesimleri de git gide rahatsız etmekte ama buna rağmen tak yolunda ilerlemeye devam ediyorlar.

    üçüncüsü zenginlik, fakirlik, okul görmüş, görmemiş bir yana; insanları yine zıt kutuplara iterek, karşıt tarafları yağlayıp, parlatıp birbirinlerini haksız gösterme amacı var filmde. alanen yapmışlar bunu yani.

    hani izleyenler içinde filmdeki diyologlarda bunlar ne diyor, saçma sapan konuşuyorlar şimdi buna sanat mı deniyor diyen de vadır ama zaten gerçekten sanatçı olsa bunlar, henüz olgun karaktere erişmemiş insanların saçmaladağı muhabbetleri değilde; kendi akil birikimlerini sunarak, örnek almamız gereken daha üst kavramları ele almalılardı ki, hayatımızda ne kadar saçma sapan anlayış varsa önemsiz olduğunu insanlar da kavrayabilsin.

    bu ülke de hep bi ayrım oluşturuluyor; yok anneni mi seviyorsun babanı mı seviyorsun yok o partiden misin bu partiden misin, yok muhafazakar mısın atatürkçü müsün yok şu musun yok bu musun!

    bu aq filminde de tipik şehirli "elit" bir yazarın (elit ama özünde yabani bir anadolulunun), taşralı köylü anadoluluya karşı tutumu; güya günümüz cumhuriyetinin eğitimli yazarı ile fukara köy hocasının birbirine karşı anlayışızlığı; iki tarafında birbirine karşı fitne fesatçılığı vs vs.

    hani ilk ödül aldığında sevinmiştim bayağı, ama şimdi izleyince abi..

    bu filme neden ödül verildiğini anlayabiliyorum.

    ben son zamanlarda bu yargıya vardım:
    dinin, vatanseverliliğin, kültürün, eğitimin ne olursa olsun; bulunduğun ve doğup büyüdüğün toplum hangi zihniyete sahipse, insani boyutun merhametliğe ya da şeytanlığıa ne kadar yatkınsa, direkt olarak dini inançlarını da özgürlük anlayışını da laikliğini de insanlığını da o derece gölgeler ve şekillendirir. bu bilinen bir şey belli ki. belki benim gibi düşünen ve zaten farkında olunabilir bi durum olabilir ama işte böyle genelde yayım ve yayın organları ile insanların bulunduğu konuma yönelik zıt ve karmaşık bilgiler, düşünceler empoze edilmekte. insanlar bunu ya bilerek ya da bu iğrençliğin içine düştüğünden farketmeden yapmaktadır.

    sanat toplumu eğitmek için bir araçtır, ama bunun içinde gerçekten akil, bilinçli ve sapmamış eğitimli, sanatçılara (dolayısıyla bu sanatçının çıkabileceği topluma) ihtiyaç vardır.

    ben bunlara sanatçı demem artık.
    filmi bitirmedim belki önyargılı yazıyorum şuan ama. filmin şu 1saatli zaman dilimi içersinde vardım düşünce bu.

    edit: merak edip, google da baktım eleştirelere, abi herkes beğenmemiş zaten de; beğenmeyenler ise filmde aydın - köylü atışmasını kötü senaryo kurgusuyla ifade edildiğini, temcit pilavı gibi ısıtıp ısıtıp sunulduğunu ve nbc'ye yakışmayan düşük kalitede bir film olduğundan dem vurulmuş. aq böyle toplumun işte bu kadar sığ düşünüyor bu mallar. bu mu yani aq!
    Tümünü Göster
    ···
  16. 66.
    -1
    @59 ulan o kadar okudum yazıyı, ama filmin nesini beğenmedin anlayamadım gene de. film taşralı ikiyüzlülüğüne de değinmiş, aydın karakteri gibi şehirli entel dantel işe yaramazlara da değinmiş çok iyi bir şekilde. filmde her karakterin kendince derdi vardı ve bu konuları tutarlı ve estetiki bir şekilde işlemiş işte. daha ne olacak dıbına koyim? uzun ve çok düzgün cümlelerden oluşan, kulağa adeta bir romandan okunurmuş gibi gelen zorlama denebilecek diyaloglar eleştirilmiş bazıları tarafından ki bu haklı sayılabilecek bir eleştiri. ama bu tarz diyaloglar filmin kalitesine gölge düşürecek kadar fazla değildi. bir iki yerde vardı en fazla.

    sonuç olarak bu filmi beğenmeyen insan maldır. bu kadar net.
    ···
  17. 67.
    0
    @60 filmi izleyen liseli bebelerde senin gibi düşünür ve yorum yapar ama ne demek istediğimi anlamamışsın..

    tutarlı ve estetik bir şekil nasıl oluyor ? sade bir anlatım var filmde, öyleki filmin yarısından sonrasını uyurken dinledim, izlememe bile gerek kalmadı. sanki yanı başımda muhabber ediyorlarmış gibi..

    öyle afili kelimeler katmana gerek yok bunu ifade etmen için. boynunda fular oluşmuyor böyle cümleler kurduğunda hahaha

    filmi beğenmedim, nedenini de yazdım yukarda, anlamamışsın..

    zaten 1saat yetti filmle ilgili net kanıya varmam. ondan sonrası çerezlik.
    sıkmıyor izlerken, kız arkadaşla falan izlenilecek bir film aslında.
    öyle sanat filmi, altın palmiyelik bir filmde değilmiş.

    ödül aldığında gurur duymuştum ayrı konu.
    ···
  18. 68.
    0
    @61 bak şimdi kardeş, hiç öyle entel triplerinde değilim merak etme. fularım falan yok. entellerin çok beğendiği ama bana göre gibimsonik yönetmenlerden olan bergman ve tarkovskiden nefret ederim. onların ben dıbına koyim. ama nuri bilge ceylan öyle bir yönetmen değil. filmleri asla ve asla kasıntı değildir. filmleri akıcıdır. karakterler gerçekçidir. bu filmi beğendim diye beni entellikle suçlayamazsın. bu filmi beğenmiyorsan sorun sende. sakin kafayla izlememişsin demek ki. film yer yer düşündürüyordu, yer yer güldürüyordu. bir dram filminden beklenecek her şey vardı. her karakterin kendince haklı tarafları, yanlış tarafları ve sıkıntıları vardı. o karakterlerin ruh hallerini düşünüp izlemezsen hissedemezsin tabi filmi. film senden onu yapmanı bekliyor. bunu yapmayı beceremeyen adamın da dram filmi izlemekle uğraşmaması lazım zaten.

    ilk yazdığın entrye tekrar bir baktım da galiba filmin taşralı kesimle kentli kesimi eleştirmesini eleştirmişsin de bu eleştirilebilecek bir şey değil ki. ne yani bu ülkede ikiyüzlü şark kurnazı anadolu çomarları yok mu? hiçbir gibe derman olmayan, kendilerini bir tak sanan çakma aydınlar yok mu? ha eğer eleştirdiğin bunlar değilse, yani ben seni yanlış anlamışsam tekrar bir özet geç derdini de anlayayım.
    ···
  19. 69.
    -1
    @62 filmi izledim, hatta öyleki çerezle cipsle izlenebilecek kadar basit bir filmdi.
    düşündürücüden kastın, yansıtılmaya çalışılan iki zıt kesimin birbiri arasındaki çatışmayı anlatması ise bunu dediğim gibi liseli bebeler bile farkına varır. dram demek çok fazla gelir bu filme.. öyle dram yüklü bir film değildi. güldüren bi sahnesi de yoktu.

    filmdeki karakterlerin ruh halleni düşünmeye, onlarmış gibi duygusallaşmaya gerek yok, film madem dram yüklüyse, bunu bizzat yansıtması gerekir.

    "ülkede ikiyüzlü şark kurnazı anadolu çomarları yok mu? hiçbir gibe derman olmayan, kendilerini bir tak sanan çakma aydınlar yok mu?"
    -var

    demek istediğim bu değil, bunun şehirli-taşralı olayıyla alakası yok.. bunun toplum yapısıyla alakası var.
    ne güzel insanlar var ki eğitim kültürlü olup,tam bir şehir beyfendileri, ne kadar temiz,saf ama okul görmemiş iyilik meleği köylü teyzelerimiz; filmde ise bunun aksine iki farklı kutup yaratıp, yağlayıp pullayıp bu kesimleri kendilerince haklı olduklarını empoze etmeye çalışması, yani insanları bu şekilde yönlendirme amaçları, zaten filmde anlatılan pek bişeyde yok, ve o kadar bayağı ki çok basit bir film; hani tv de izletsen bile 10dk sonra kapatırsın bune ya diye, sırf nete düştü diye izledim altın palmiye almış madem merak ettim o da 1saat. gerisini kanepede uzandım, döndüm arkamı laptopa ve dinledim sadece..

    sonuç da yok filmde, final neydi öyle ?

    pff bu filmin beğenilecek bi yanı yok. çok fazla tanınmayan ama sırf yaptığı sanat filmlerinden ötürü isim yapmış nbc olduğu için bu kadar el üstünde tutuluyor bu film.

    ödül almasının sebepleri, bence; insanlarımızı bu denli bayağılaştırmak, sanki gerçekten bu şekilde ayrı kesimler varmış gibi iletişim yoksunu, duygusuz anadolu insanı olarak yabancı izleyicilere yansıtmak; izleyen insanları iki zıt kutupa sürüklemek(sen ya busun ya da şusun), sınıf farkının sanki maddiyattan oluştuğu gibi saçma sapan şeyler... tamamen dezenformasyon temeli üzerine yapılmış bir film olması..
    bide filmin, cannes'dan önce fransız şirketlerine satılması.

    filmi ilk 1saatinde, belki kız arkadaşla falan izlenilip, kritik yapılabilinir mi diye düşündüm ama filmi bitirdikten sonra, yazık olur o 3 saate yargısına vardım.

    fazlasıyla abartılan bir film.
    ···
  20. 70.
    +1
    @63 ya hay senin yapacağın kritiği gibiyim. ufff film çok sıkıcı pff zütümü dönüp izledim tufff tipik sanat filmi çufff bu ne yeaa
    hep içeriği boş eleştiriler yapmışsın.

    tamam oğlum gibtir et dramalar sana göre değilmiş. sen hemen her şeyden kolayca sıkılan büyük ihtimalle dikkat ekgibliğinden muzdarip bir arkadaşsın. daha tempolu filmlerle ilgilen sen. ayrıca filme bakış açın çok aptalca. her yönetmen bir kesimin iyi özellikler taşıyan kısmını mı anlatacak filmlerinde? öyle filmler de var böyle filmler de var. hem sanki bu filmde uyduruk bir aydını anlatıyor diye "türkiye'deki tüm okumuş yazmış kişiler de böyle çakma aydın işte." mi demeye çalıştığını sanıyorsun sen yönetmenin? ne alaka lan? o zaman tüm yahudi soykırımları filmlerine bakarak, tüm almanları ortadan kaldırmamız gerekirdi. yani senin çıkardığın bu aptalca sonucu kimse kolay kolay çıkarmaz. o senin mallığın bence birader.

    bir de şu filmin cannes'da öldül alma nedeni olarak bu kadar komployu düşüneceğine azıcık da kendinde ara lan sorunu. belki de problem sendedir he olamaz mı? belki sen pek de sinemadan anlayabilen bir kişi değilsindir.

    edit: ayrıca filmdeki karakterlerin hiçbiri öyle çok kötü insan falan değildi ki. yolda çok rahat karşılaşacağın sıradan insanlar vardı karakterler arasında. çok uç noktalardaki karakterler değildi hiçbiri.
    ···