1. 1.
    +1
    önümüz kış binler aramızdaki "am olsun çamurdan olsun" diyen abazalara müjdeli bi haberim var.

    ayılar yaza kadar domalık şekilde uyuyacaklar gidin ayı gibin amk binleri.
    ···
  1. 2.
    -1
    abovv sen yaptın nuri bir zamanlar anadolu dedik en iyi türk filmi dedik nitekim asyadan avrupadan ödülleri topladın sonra döndün Haluk Bilginer, Demet Akbağ, Melisa Sözen özellikle haluk bilgineri ne akla hizmet koydun panpa bu filme adamın yüzü eskimedi fosil oldu
    inciden adam topla bizi oynat demiyorumda olmayacak nuri bu defa
    mehmet ali erbille nejat işleride koy bari
    ···
  2. 3.
    +1 -1
    nuri bilge ceylanın yeni filmi
    ···
  3. 4.
    +1 -3
    haluk bilginer ve demet akbağın tartışma sahnesi dışında bi takum yok filmde. 5 dklık şeyi 3 saatte anlatmışlar. festival için çekildiği çok belli. konuşmalar ve hareketler doğal olsun diye gereksiz ayrıntılar yapılmaya çalışılmış ki bunlar izlerken çok göze batıyor. bi de dublaj tak gibi olmuş baboli. buna altın palmiye vermişlerse ya jüri bi gibten anlamıyor ya da jüri bi gibten anlamıyor.
    ···
  4. 5.
    +1
    Filmin başrollerinde Demet Akbağ, Haluk Bilginer ve Melisa Sözen gibi isimler yer alacakmış sabırsızlıkla bekliyoruz.
    ···
  5. 6.
    0
    rezervetimi alayım önlerden
    ···
  6. 7.
    0
    bekliyoruz nuri bilge reyizin yeni filmi. harbiden lan bu kadar çok popi oyuncunun ne işi var bu filmde ?

    196 dakka film mi olur lan o.O ama izleyip de keyif alırsam ayakta alkışlıcam.
    ···
  7. 8.
    0
    bu film, nbc'yi ya rezil edecek ya da vezir .
    ···
  8. 9.
    0
    @2 nejat işler var zaten olm filmde :D

    oha serhat kılıç da var lan kadroda *
    bu nuri nin popüler şeyleri çok iyi takip ettiğini gösteriyor. o kadar fular kasmasına gerek yok yani *
    ···
  9. 10.
    +1
    haluk bilginer onur ünlü ye benzemiş tip olarak. gerçi polis filminde de bu tipteydi.

    demet akbağ organize işler deki rolüne benzer bir rol kapmış yine. heralde nbc o filmden sonra karar verdi oynatmaya ya da yılmaz erdoğan o filmi izlemesini önermiş olabilir.

    melisa sözen de av mevsimi filminde sonra nbc nin dikkatini çekmiş olabilir. büyük ihtimal o film sayesinde kaptı rolü. okan yalabık da bu filmden sonra muhteşem yüzyıla atmıştı kapağı. yavuz turgul filmlerinde, dizilerinde (ikinci bahar) oynayanların şansı açılıyor. çünkü çok iyi karakterler yazıyor ve çok iyi yönetiyor bu sayede oyuncular kendilerini gösterme fırsatını yakalayabiliyor.

    filme gelirsek, fragmandan anladığımız kadarıyla, bi çok sinemacı nbc filmlerine özenirken, nbc reha erdem ve zeki demirkubuz filmlerine özenmiş gibi... hatta biraz da yavuz turgul tatları alabilirz bu filmde özellikle haluk bilginer in karakteri bakımından...

    o değilde sinematografik anlar yakalıyacam diye o gariban hayvanlara özellikle atlara neden eziyet ediyorsunuz amk!!

    zaten hiç de etkileyici olmamış o at sahnesi!

    eğer cannes jürisinde hayvansever birileri varsa nuri bilge ceylan birincilik ödülünü (altın almiye) yine rüyasında görür ancak! *

    zaten bu filmle de alamazsa altın palmiyeyi bence yine ilk filmlerine dönüş yapacak.
    tanınmamış eş dost oynatma, daha az konuşma, daha çok doğa görüntüleri v.s.

    ya da tam tersi de olabilir iyice popülerleşip ana akım sinemaya kayması da olası.

    belki de en başından beri hep çok izlenen ve halkı tarafından sevilen ve eleştirmenlerin sahte övgüleri yerine halkın ve gerçek sinema izleyicilerinin övgülerine mazhar olmayı daha çok istiyordu...

    kim bilir?
    ···
  10. 11.
    0
    @11 sen necisin panpa sinemadan iyi anlıyosun
    ···
  11. 12.
    +1
    kış uykusu fikrini nasıl bi ayı buldu dıbına koyayim soğuk varken yatmak sıcak varken kalkmak ben o ayının reankarnasyonumuyum amk soğuk gördümmü uyurum amk niye insanlardan çıkmamış böyle bi fikir ben şahsen ayıları severim sırf bu kış uykusu muhabbeti yüzünden
    ···
  12. 13.
    0
    @12 sinemacıyım panpa var mıydı bi isteğin?
    edit: ama özelden ekşiye git falan yazman hiç olmadı panpa aybediyon
    ···
  13. 14.
    +1
    diyaloglar zeki demirkubuz'un kıskanmak filmini anımsattı. orda da oyuncular tane tane diksiyon hocası gibi konuşurdu. büyük oyunculuk dediklerine kaptırmış gibiler oyuncular-buram buram yapmacıklık kokuyor. belki yönetmen bunu özellikle istemiş de olabilir tabi.

    görüntü olarak da sanki belki de kar altında olmasından kaynaklıdır bu uzak filmine dönüş gibi. uzun sabit sekanslar vs.

    nbc kendini tekrar etmiş hem de daha vasat tekrar etmiş gibi ama umarım yanılıyorumdur.

    edit: cannes 2014 altın palmiye ödülü sahibi film.

    edit 2: dün filmi gördüm. kendi filmografisi hep başka bi şeye evrilirdi. yaptığının bi üstr seviyesine çıkardı. bunu yaparken karakterler, durumlar hep yerli yerine otururdu. oyunculuklara denecek bi şey yok ama ekgiblik var. kız kardeş noldu, ikinci perdede tek sahnesi yok sanırım. adam kadını neden sevmiş, peki kadın admaın nesini sevmiş, sıkıntıları var evet, ama önceden nasıldılardı ki, vs vs
    ···
  14. 15.
    -1
    @15 eğer nbc'ye bir şey diyen olursa, onun anasının dıbına fog koyarım!

    bu filmde profesyonel oyuncuları kullanmış. genelde amatörlerle çalışmayı severdi reyiz kendisi için de farklı bir tecrübe olmuş. sürekli kendini geliştiren ilerleten bazı kıskanç demirkubuzcu huur çocuklarının anlayamadığı kadar aydın bir yönetmendir.

    özet: nbc 31 çekse izlerim amk parazit yapmayın
    ···
  15. 16.
    0
    görsel açıdan yine iyi oyunculuklar açısından vasat bir filme benziyor hayırlısı.
    ···
  16. 17.
    0
    Klagib bir nbc filmi Olacak gibi kadrosu biraz fazla popüler bir zamanlar anadolu da filmine benzeyecek gibi duruyor fragman da haluk bilginer masumiyet ile bagdasti eğer ordan cikarmissa nbc ayakta alkışlarim ki iki yönetmeni de severim filmi izledikten sonra edit yapacağım
    ···
  17. 18.
    -1
    zamanında andrey tarkovski'ye benzetilen nuri bilge ceylan, şimdide bu kış uykusu filmi ileingmar bergman'a benzetilmiş, bazı yabancı ve yerli eleştirmenler tarafından bergman la bir tutulmuş !
    bu sinema eleştirmenleri, ya sinemadan anlamıyor ya da izledikleri filmleri aşırı uykuları varken veya sarhoşken falan izliyorlar!!
    güldürmeyin insanı lütfen yaa * )

    yahu nuri bilge kim, tarkovski ve bergman kim allah aşkına!!
    nbc nasıl bu usta isimlerle bir tutulur??
    hadi bela tarr ı , aleksandr sokurov u, theo angelopoulos u veya son filmleriyle dahil edebileceğimiz gus van sant gibi yönetmenleri, tarkovski ve bergman gibi ustalarla bir tutabilirsiniz, onlarla benzer yönlerinden bahsedebilirsiniz anlarım ama nbc'yi (yazması uzun olduğu için böyle kısaltıyoruz hemen entel yaftası yapıştırmayın) nasıl bu isimlerle bir anarsınız??
    göz var nizam var!
    nbc istediği kadar son model sony kameralar ile film çeksin! halen görüntülerinin kontrast ayarını yapamıyorsa (recep ivedik filmlerinin görüntü yönetmeni ile çalışırsa olacağı bu tabii!) son model sony kameraların bi anlamı yok!

    ama insanı gıcık eden asıl konu, nbc filmleri renksiz, cansız,derinliksiz görüntülerden oluşmasına ve yukarıda saydığım yönetmenlerin o destansı görüntülerinin ve sinematografilerinin yanına yaklaşa-mama-sına rağmen anlayamadığım bir şekilde nbc filmlerinin yıllardır ilk önce görüntülerinin övülür! (e tabi düzgün bir senaryo, replikler,olay akışı, kaliteli oyunculuk gösterileri, müzik v.s. olmadığı için filmlerinde, övecek bi şey bulmaları lazım bu insanların di mi?)
    (bu arada nbc filmlerinin görüntülerine renksiz, cansız falan dedim diye sakın kimse bana "ama o karakterlerin iç dünyasının karanlığından, karamsar hayatlarından dolayı öylee" v.s diye bik bik konuşmasın! "doğallık" ve "gerçekçilik" diyorsak eğer, -ki fransızlar bu tarz sinemaya "natüral gerçekçilik" diyorlar- o ağacın, dağın, taşın v.s nin rengi gerçekte ne ise o renk olacak!)

    nbc filmlerini övenlerin, yere göğe koyamayanların, abarttıkça abartanların kurdukları cümleler üç aşağı beş yukarı hep aynıdır! hep aynı şeyler denir. mesela en çok "fotoğraf karesi gibi" denir, "harika ve doğal görüntü işçiliği" v.s. denir! halbuki hiçte öyle harika ve doğal değildirler!
    doğal olmak üzere yola çıkmış bir sinemacı olan nbc filmlerinde hep doğal olmayan şeyler yapar.
    örneğin greenbox (veya bluebox) kullanmak gibi, oyunculara dublaj gibi, rüzgar yapmak için dev vantilatörler gibi. gibi de gibi yani...
    e nerde o doğallık? doğal oyunculuk? gerçekçilik?? hayatın olağan akışındaki minimallik?

    aslında ilk kısa filmi koza ve ilk uzun metrajı kasaba ve sonrasında çektiği mayıs sıkıntısı ve uzak filmlerinde bu yukarıda saydığım olumlu özellikler varken, olumsuz özellikler yoktu(gerçi dublaj vardı yine).
    olumsuz özellik derken yanlış anlaşılmasın, bunlar aslında sinemanın olmazsa olmazları ama siz "doğal, geçekçi" v.s. diye överseniz orada bir yanlışa düşersiniz.

    tarkovskiler, bergmanlar,antonioniler, bressonlar,kurosavalar, kubrickler(barry lyndon filmine bakınız) zamanında greenboxlar, renkleriyle oynanmış doğa (tabiat) görüntüleri , sahte rüzgarlar, dev ışık cihazları v.s. ile o doğal, minimalist,natural gerçekçi sinemaya ulaşmadılar. onlar böyle kolay ve sahte yollardan varmadılar bulundukları noktalara ve o yüzden değerli oldular!

    peki nbc ne yaptı?

    oyuncu olmayan kişileri (akrabaları ve ailesi) oynatarak daha doğrusu "kendileri gibi davrandırarak" ulaştığı gerçekçiliği, eski pembe dizi oyuncusu ve eski türkücü gibi isimleri oynatarak sekteye uğratmaya başladı.

    sonra oldukça popüler oyuncuları oynatarak ( daha doğrusu yine kendileri gibi oynatarak yani büyük oranda doğaçlama yaptırarak) yine ilk filmleriyle yakaladığı gerçekçilikten kopmaya ve giderek "pop"ülerleşmeye başladı.

    bu popülerleşmeyi her iki anlamında da kullanıyorum. yani tanınılırlığın artması ve "pop kültürü" öğelerinin filmlerine yedirilmesi olarak. ne peki bu pop kültürü öğeleri?

    "çok güzel hareketler bunlar" ile popüler gündemde olan bir yılmaz erdoğan, "geniş aile" ile popüler gündemde olan bir fırat tanış, "Ada: Zombilerin dügünü" ve "öyle bir geçer zaman ki" dizisine verdiği sesi ile popüler gündeminde olan bir taner birsel, "leyla ile mecnun" da popüler gündemde olan ahmet mümtaz taylan, niantaşı, cihangir tayfasının ve sinema camiasının popüler gündeminde olan tiyaytrocu muhammet uzuner ve doktor, yeni senarist ercan kesal, sahne sihirbazı kubilay tunçer... sonra sergio leone, tarantino, clark gable, coca cola gibi "pop öğeler" .
    ve son olarak da yeni filmi "winter sleep" (evet filmi dünya bu isimle tanıyor, "uzak" filmine "uzak" diyen dünya sinema çevresi "kış uykusu"na "wintır slip" diyor... ) ve bu filmin birbirinden popüler oyuncuları...

    ve yine doğallıktan artık tamamen kopan oyunculuklar, replikler,renkler artık klişeleşmiş klagib müzik kullanımları, "at" görüntüleri v.s.

    neyse bu filmle ilgili olumlu veya olumsuz eleştirilerimizi filmi izledikten sonra yaparız ama gerçi nbc ye türkiyeden ve dünyadan (daha çok fransadan) gelen sonsuz destek , övgü ve pohpolamadan sonra nasıl "olumsuz eleştiri" yapacağız o da meçhul.
    artık nbc ye olumsuz eleştiri yapınca "kültürel linç"e uğruyorsunuz bu ülkede!

    hele, kendisini dünya sinema eleştirmenlerine kabul ettirmiş, aralarına girmiş medarı iftarımız biricik sinema yazarımız, süper ve derinlikli film analizleriyle ufkumuzu açan(!) alin taşçıyan hanfendimiz "sinemasının yetkinliği neredeyse tartışılmayacak düzeyde olan nuri bilge ceylan" gibi tanımlamar yaptıktan sonra nbc yi eleştirmek giderek daha da zorlaşacak bu ülkede.
    hele birde ne yapıp edip bu sefer o 1. lik ödülünü (altın palmiye) alırsa, vay halimize !
    Tümünü Göster
    ···
  18. 19.
    0
    reserved yeni film
    ···
  19. 20.
    0
    rez
    ···