/i/İnanç

İnanç
  1. 27.
    0
    islam alimi dedilermi duracan aga. Dünyanın en cahil işe yaramaz döl israfı grubu bunlar açık ara.
    ···
  2. 26.
    +1
    Hadislerin 21. yüzyılda savunulacak bir tarafı olmadığını görenler hemen hadis inkarcısı olmuş bakıyorum. Aslında Kur'an'ın da savunulacak bir yanı yok ama elde avuçta başka bir şey kalmayınca ne yapacaksın işte...
    ···
  3. 25.
    0
    http://incisozluk.com.tr/...r/&list_type=solframe oku amk
    ···
  4. 24.
    0
    zütten uydurma hadisler
    ···
  5. 23.
    +2
    yazdıklarının içinde bi tane ayet yok ordan hadisleri toplayıp gelmişsin bir de islamda diye başlık açmışsın
    Sen hiç kulaktan kulağa oynadın mı ne kadar çok değişiyor sözler hadislerde öyledir aslında o zamana göre çok değişmeyen sözler günümüzde farklı algılanabilmektedir sen şuan 1400 yıl öncesini kast ediyorsun o zamanın şart ve koşulları neyi gerekiyordu bilemeyiz şimdi islamiyet indiğinde fotoğraf makinesi yoktu o yüzden fotoğraf çekmenin yasak olması çok saçma bir başlıktır tabi resim heykel yapmak yasaktı çünkü arap coğrafyasında resim heykel sanattan ziyade bir ibadet şekli olarak kullanılıyordu buna karşılık Müslümanlar sanat olarak hat sanatını buldular ve uzun yıllar boyunca kullandılar ve halen kullanılmaya devam etmektedir hat sanatı da çok önemli bir sanattır hatta picasso bu konuda söyle bir sözü vardır işte gerçek resim budur diye mesela yine aynı şekilde van gogh a soruyorlar siz resimle istediğinizi anlatabildiniz mi diye van gogh cevaplıyor hayır anlatmadım peki diyor gazateci bu hangi snaatla olur van gogh cevaplıyor kaligrafi ile yani hat sanatı ile olur diyor resim neden yasak insanlar cahil çünkü adam kağıt parçasına tapıyor ondan medet umuyor kil toprak parçasına tapıyor deve istiyor koyun istiyor kulağa komik delebilir ama o zamanın koşulları buymuş adam helvadan heykel yapıyor tapınıyor dönüş yolunda acıkıp helvayı yiyor bu kadar ahmak cahil bir toplumda bir şeyleri katı kurallarla engelleyip yasaklamazsan bazı şeylerin önüne geçemezsin dikkat edersen kur\\\'anda bununlar ilgili bir ayet yok niçin çünkü kur\\\'an bakidir hem bu güne hem geleceğe ışıktır sevgiler saygılar
    ···
    1. 1.
      0
      islam Kuran, Sünnet ve Hadis üçlemesinden oluşur. Senin Hadis'i inkar etmen seni bağlar. 1,5 buçuk milyar Müslümanın %99'u Hadislere iman eder. Namazın nasıl kılınacağı, orucun nasıl tutulacağı, zekatın nasıl verileceği Kuranda yazmaz, hepsini Hadislerden öğreniriz. He, ama hadi diyelim ki bu hadisler yalan. Şimdi siz 1400 yıl önceki Kuranın değişmediğine, tahrife uğramadığına inanıyorsunuz da Allah'ın yeryüzündeki en sevdiği kulu muhafazid Mustafa'nın Hadislerinin korunduğuna mı inanmıyorsunuz, Hadis inkarcıları münafıklar, fasıklar? Kuranda hadisleri doğrulayan ayetler vardır.

      “Hak dini onlara açıklasın diye, her peygamberi biz kendi kavminin lisanıyla gönderdik.”(ibrahim,14/4)

      “O kimseler ki, yanlarındaki Tevrat ve incil’de vasıflarını yazılı buldukları ümmî peygamber olan Resulullaha uyarlar. O peygamber ise kendilerini iyiliğe sevk edip kötülükten sakındırır; temiz ve güzel nimetleri onlara helâl, habis olanları ise haram kılar; daha önce kendilerine yüklediğimiz ağır yükleri ve üzerlerindeki bağları onlardan kaldırır. işte ona îmân eden, ona hürmet eden, düşmanlarına karşı ona yardımda bulunan ve onunla indirilmiş olan nûra uyanlar, kurtuluşa erenlerin tâ kendisidir.”(A'raf, 7/157)

      “Allah ve Resulü bir meselede hükmünü verdiği zaman, bir mü’min erkeğin yahut bir mü’min kadının artık işlerinde başka bir yolu seçme hakkı yoktur. Kim Allah’a ve Resulüne isyan ederse, apaçık bir sapıklığa düşmüştür.” (Ahzab, 33/36)

      “Hayır! Rabbine and olsun ki, onlar, aralarındaki anlaşmazlıklar için senin hükmüne müracaat edip, sonra da verdiğin hükme gönüllerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın tam bir teslimiyetle râzı olup uymadıkça iman etmiş olmazlar.” (Nisa, 4/65)

      “Peygambere itaat eden Allah’a itaat etmiş olur. Kim bundan yüz çevirirse, seni öylelerinin üzerine muhâfız olarak göndermedik; sen ancak doğru yolu gösterip tebliğ etmekle mükellefsin.”(Nisa, 4/80)

      “Peygamber size ne emretmişse alın, neyi yasaklamışsa ondan da kaçının. Allah’tan korkun. Muhakkak ki Allah’ın azâbı pek şiddetlidir.”(Haşir, 59/7)

      “De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir.” (Âl-i imran, 3/31)

      Şu kişiler muhafazid Mustafa'nın yanında yetişip onu hadislerini yazan başlıca hadis katipleridir:

      Ebu Hüreyre: 5.374,
      Abdullah bin Ömer: 2.630,
      Enes bin Mâlik: 2.286,
      Aişe: 2.210,
      Abdullah bin Abbas: 1.660,
      Câbir bin Abdullah: 1.540,
      Ebû Said el-Hudrî: 1.170

      Daha sonra büyük islam ulemaları Buhari, Tirmizi, Taberani gelip bunların hepsini toplayıp bir kitapta birleştiriyor.

      muhafazidin görevleri arasında, anlaşılması zor olan âyetleri açıklamak da vardır.

      Meselâ âyet-i kerîmede,

      “Onlara karşı gücünüzün yettiği her türlü kuvveti ve cihad için ayrılıp eğitilmiş atları hazır tutun ki, onunla Allah’ın ve sizin düşmanlarınızı ve bunlardan başka sizin bilemediğiniz, fakat Allah’ın bildiği düşmanlarınızı korkutasınız.” (Enfâl, 8/60)

      buyuruluyor. Bu âyette “Kuvvet ve savaş atlarını hazır bulundurun.” tabiri geçiyor. Sahabe Peygambere sormuş: “Kuvvet nedir?” Peygamber(asm), “Bilin, kuvvet atmaktır, kuvvet atmaktır, kuvvet atmaktır.” diye üç defa tekrar etmiştir. Her devrin değişen atma vasıtalarına süratle, vakit kaybetmeden ayak uydurmamızı emir buyurmuştur.

      3. Sonra Kur’ân-ı Kerimin mutlak ve âm (sınırsız ve genel ifadeli olan) âyetlerini takyitle tahsis ediyor, yani onlara sınır getiriyor. Meselâ,

      “Allah alışverişi helâl, faizi ise haram kıldı.”(Bakara, 2/275)

      buyuruyor. Bu âyet-i kerîmeye göre her şeyin alışverişi helâldir. Ama Peygamber (asm) buna bir sınır getirerek domuzun ve içkinin alışverişini yasaklamıştır. Demek meşru alışverişin sınırlarını bu şekilde açıklamış oluyor.

      Diğer bir örnek ise şu âyet-i kerimedir:

      “iman eden ve imanlarına zulüm bulaştırmamış olanlar, korkudan emin olmak işte onların hakkıdır ve doğru yola eriştirilenler de onlardır.”(En'am, 6/82)

      Sahabe bu âyet gelince telâşlanıp Peygamberimize sormuş: “Hepimiz nefsimize zulmediyoruz. Yâ Resulallah, bizde zulme düşmeyen var mı?” Peygamber (asm.) “Şirk pek büyük bir zulümdür.” âyetini hatırlatarak, buradaki zulmün şirk olduğunu açıklamıştır. Dolayısıyla bu neviden olan Kur’ân-ı Kerim'deki anlaşılması zor olan âyetleri Peygamberimiz (asm) açıklıyor.

      4. Sonra Kur’ân’da olan meseleler ayrıca Peygamberimiz (asm) tarafından tekraren teyit ve te’kid edilmiştir. Böylece onun daha iyi anlaşılması sağlanmıştır. Bu da bu sadette söylenebilir.

      5. Peygamberimizin bir de şâri’ yönü, yani, Kur’ân’da olmayan hükümleri koyma yetkisi var. Meselâ, yiyeceklerden haram olanların isimleri iki âyet-i kerimede belirtilir. Ama onların hiçbirisinde eşek eti geçmez. Peygamberimiz (asm) Hayber Seferi sırasında, ehlî (evcil) eşek etini haram etmiştir.

      - Bunlar niçin Kur’ân’da açıklanmamış da Peygamberimize bırakılmıştır?

      Kur’ân bütün teferruatı verseydi ciltlerle dolu bir kitap olurdu. Halbuki bu da Kur’ân’dan istifademizi zorlaştırır. Bu bakımdan meselelerin bir kısmının açıklamasını Peygamberimize bırakmıştır. Peygamberimize bıraktırmasının da ayrıca birtakım maslahatları var. Çünkü birtakım meseleler zaman içerisinde neshedilmiş, yürürlükten kalkmıştır
      Tümünü Göster
      ···
  6. 22.
    +3 -1
    BÖYLE ISLAMI YENDIGINIZI SANIYORSUNUZ AMA SADECE DiNi YALAN HADISLERDEN VE AKILSIZLARDAN AYIKLIYORSUNUZ!

    DOGRU AKTARILIP AKTARILMADIGI BELLI OLMAYAN, NE ŞARTLARDA YAZILDIĞI BELLi OLMAYAN HADiSLERLE iSLAMI NASIL YARGILARSIN. HADiSLERiN NE PEYGAMBER NE 4 HALIFE ZAMANINDA KAYDA ALINMASINA iZiN VERiLMEMiSTiR. EN AZ 100 YIL SONRA TOPLANMAYA BAŞLANAN KULAKTAN KULAĞA GELEN SÖYLEMLERi HEM DE NE ŞARTLARDA NE iCiN SÖYLENDIGI BELLI OLMAYAN SÖZLERi NE KADAR DA DIKKATE ALIYORSUN. BU HASSASiYETLE KURANI HATIM ETMEN LAZIM. DOGDUGUN YERE GORE HRISTIYAN VEYA YAHUDI DE OLABILIR MISIN BU \'SORGULAMAYLA\'.

    KAYNAK KURANDIR. ALLAHIN YASAKLARI DA KURANDA YAZAR.

    \"incisözlügü birak, imana gel oğlum\" (Annen)
    ···
    1. 1.
      0
      Şu kişiler muhafazid Mustafa'nın yanında yetişip onun hadislerini yazan başlıca hadis katipleridir:
      Ebu Hüreyre: 5.374,
      Abdullah bin Ömer: 2.630,
      Enes bin Mâlik: 2.286,
      Aişe: 2.210,
      Abdullah bin Abbas: 1.660,
      Câbir bin Abdullah: 1.540,
      Ebû Said el-Hudrî: 1.170
      Bu insanlar daha muhafazid Peygamber yaşıyorken onun sözlerini not tuttular.

      Bu Hadisler daha sonra büyük islam ulemasının Kütübü Sitte denen kitaplarında toplanır ve bu kitaplar Ehli Sünnet islam'ın, yani muhafazid'in yolundan giden Müslümanların en güvenilir kitaplarıdır.

      Yani senin uydurman gibi 100 yıl sonra falan değil, Hadisler muhafazid peygamber konuştuğu gibi yazılırdı. Fasıklığa düşme, münafıklık yapma.

      1400 yıl önceki Kuranın tahrif olmadığına inanan, değişmediğine inanan sen Hadisler senin işine gelmiyor diye Haşa onlara yalan diyorsun. Kuranı koruyan Allah, hadisleri korumadı mı sanıyorsun ya fasık? Allah Kuranı da Hadisleri de korudu ve buyurdu ki Hadislere de uyalım:
      Kuranda hadisleri doğrulayan ayetler vardır.

      “Hak dini onlara açıklasın diye, her peygamberi biz kendi kavminin lisanıyla gönderdik.”(ibrahim,14/4)

      “O kimseler ki, yanlarındaki Tevrat ve incil’de vasıflarını yazılı buldukları ümmî peygamber olan Resulullaha uyarlar. O peygamber ise kendilerini iyiliğe sevk edip kötülükten sakındırır; temiz ve güzel nimetleri onlara helâl, habis olanları ise haram kılar; daha önce kendilerine yüklediğimiz ağır yükleri ve üzerlerindeki bağları onlardan kaldırır. işte ona îmân eden, ona hürmet eden, düşmanlarına karşı ona yardımda bulunan ve onunla indirilmiş olan nûra uyanlar, kurtuluşa erenlerin tâ kendisidir.”(A'raf, 7/157)

      “Allah ve Resulü bir meselede hükmünü verdiği zaman, bir mü’min erkeğin yahut bir mü’min kadının artık işlerinde başka bir yolu seçme hakkı yoktur. Kim Allah’a ve Resulüne isyan ederse, apaçık bir sapıklığa düşmüştür.” (Ahzab, 33/36)

      “Hayır! Rabbine and olsun ki, onlar, aralarındaki anlaşmazlıklar için senin hükmüne müracaat edip, sonra da verdiğin hükme gönüllerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın tam bir teslimiyetle râzı olup uymadıkça iman etmiş olmazlar.” (Nisa, 4/65)

      “Peygambere itaat eden Allah’a itaat etmiş olur. Kim bundan yüz çevirirse, seni öylelerinin üzerine muhâfız olarak göndermedik; sen ancak doğru yolu gösterip tebliğ etmekle mükellefsin.”(Nisa, 4/80)

      “Peygamber size ne emretmişse alın, neyi yasaklamışsa ondan da kaçının. Allah’tan korkun. Muhakkak ki Allah’ın azâbı pek şiddetlidir.”(Haşir, 59/7)

      “De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir.” (Âl-i imran, 3/31)

      muhafazidin görevleri arasında, anlaşılması zor olan âyetleri açıklamak da vardır.

      Meselâ âyet-i kerîmede,

      “Onlara karşı gücünüzün yettiği her türlü kuvveti ve cihad için ayrılıp eğitilmiş atları hazır tutun ki, onunla Allah’ın ve sizin düşmanlarınızı ve bunlardan başka sizin bilemediğiniz, fakat Allah’ın bildiği düşmanlarınızı korkutasınız.” (Enfâl, 8/60)

      buyuruluyor. Bu âyette “Kuvvet ve savaş atlarını hazır bulundurun.” tabiri geçiyor. Sahabe Peygambere sormuş: “Kuvvet nedir?” Peygamber(asm), “Bilin, kuvvet atmaktır, kuvvet atmaktır, kuvvet atmaktır.” diye üç defa tekrar etmiştir. Her devrin değişen atma vasıtalarına süratle, vakit kaybetmeden ayak uydurmamızı emir buyurmuştur.

      3. Sonra Kur’ân-ı Kerimin mutlak ve âm (sınırsız ve genel ifadeli olan) âyetlerini takyitle tahsis ediyor, yani onlara sınır getiriyor. Meselâ,

      “Allah alışverişi helâl, faizi ise haram kıldı.”(Bakara, 2/275)

      buyuruyor. Bu âyet-i kerîmeye göre her şeyin alışverişi helâldir. Ama Peygamber (asm) buna bir sınır getirerek domuzun ve içkinin alışverişini yasaklamıştır. Demek meşru alışverişin sınırlarını bu şekilde açıklamış oluyor.

      Diğer bir örnek ise şu âyet-i kerimedir:

      “iman eden ve imanlarına zulüm bulaştırmamış olanlar, korkudan emin olmak işte onların hakkıdır ve doğru yola eriştirilenler de onlardır.”(En'am, 6/82)

      Sahabe bu âyet gelince telâşlanıp Peygamberimize sormuş: “Hepimiz nefsimize zulmediyoruz. Yâ Resulallah, bizde zulme düşmeyen var mı?” Peygamber (asm.) “Şirk pek büyük bir zulümdür.” âyetini hatırlatarak, buradaki zulmün şirk olduğunu açıklamıştır. Dolayısıyla bu neviden olan Kur’ân-ı Kerim'deki anlaşılması zor olan âyetleri Peygamberimiz (asm) açıklıyor.

      4. Sonra Kur’ân’da olan meseleler ayrıca Peygamberimiz (asm) tarafından tekraren teyit ve te’kid edilmiştir. Böylece onun daha iyi anlaşılması sağlanmıştır. Bu da bu sadette söylenebilir.

      5. Peygamberimizin bir de şâri’ yönü, yani, Kur’ân’da olmayan hükümleri koyma yetkisi var. Meselâ, yiyeceklerden haram olanların isimleri iki âyet-i kerimede belirtilir. Ama onların hiçbirisinde eşek eti geçmez. Peygamberimiz (asm) Hayber Seferi sırasında, ehlî (evcil) eşek etini haram etmiştir.

      - Bunlar niçin Kur’ân’da açıklanmamış da Peygamberimize bırakılmıştır?

      Kur’ân bütün teferruatı verseydi ciltlerle dolu bir kitap olurdu. Halbuki bu da Kur’ân’dan istifademizi zorlaştırır. Bu bakımdan meselelerin bir kısmının açıklamasını Peygamberimize bırakmıştır. Peygamberimize bıraktırmasının da ayrıca birtakım maslahatları var. Çünkü birtakım meseleler zaman içerisinde neshedilmiş, yürürlükten kalkmıştır
      Tümünü Göster
      ···
    2. 2.
      +1 -1
      Copy paste çekiyorsun. Yukardaki ayetlerim gayet de Kuranın detaylı olduğunu, ondan başka hakem aranmayacağını söylüyor. Senin kelime oyunu yaptığın tarzda detayın sonu yok. Kuranda verildiği kadar detay yeter.

      Paylaştığın hadisleri neden yazıya aldırtmamış peygamberimiz? 4 halife neden yazıya aldırtmamış, hatta alınan olursa yaktırmış? Daha sonra diyip saydıkların kaç yıl sonra kitaplaştırmış, arada aktaranlar ne kadar doğru aktarmış nereden bilelim? Bu yüzden kaynak alamayız. Ayetler seni öyle kitliyor ki, dön yine yukardaki mesajımı oku cevabın orda. Müslüman olmayıp oynuyosun burda, kendi inandığın şekilde bak yoluna ama içinde mücadele var hâlâ, kendini bi yere konumlandıramadığın için islama göre bi konum arıyorsun.

      Kendilerine okunmakta olan Kitab’ı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu?
      29–Ankebut Suresi 51

      Kitap’ta hiçbir şeyi ekgib bırakmadık.
      6–Enam Suresi 38

      Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah’ın dışında bir hakem mi arayayım?
      6–Enam Suresi 114

      Hicbisey ekgib değil, itirazın varsa Kuran'a, Allah'a var. Sıkışıp kalırsın kendi kopyalama oyununda.
      ···
      1. 1.
        0
        Panpa saçma sapan konuşma ne kendim gibi salakları? 1,5 milyar Müslüman zaten bu hadislere iman ediyor. Arada senin gibi kafası basan bir kaç kişi hadislerin yalan olduğunu biliyor. Ama senle benim aramızda 1 fark var. Ben hem hadisleri hem de kuranı yalanlarım. Çünkü Allah yoktur din yalandır. Sense imanını pekiştirmek için hadisleri yalanlarsın çünkü bu saçmalıkların senin dininden çıkmış olacağına inanmazsın. Ayrıca ben copy paste oyunu yapmadım. Sen her başlığıma aynı şeyi yazdığın için aynı cevabı aldın. Sana bir kaç sorum var. O zaman sen Müslümanlar gibi namaz kılmıyor, oruç tutmuyor, zekat vermiyor, eşek eti yiyiyorsun öyle mi? Hadisleri reddettiğine ve Kuranı temel aldığına göre eşek eti senin için haram değil? Salatı sadece Allah'ı anarak mı yapıyorsun? Neyse gelgelelim hadis mevzusuna. Şimdi ilk olarak müddei sensin, sen diyorsun ki Hadisler 4 halife döneminde yakıldı hatta muhafazid döneminde yazıya aldırtmadı. ilk olarak şu başlıca ravilere bir bakmanı öneririm:
        Ebu Hüreyre: 5.374,
        Abdullah bin Ömer: 2.630,
        Enes bin Mâlik: 2.286,
        Aişe: 2.210,
        Abdullah bin Abbas: 1.660,
        Câbir bin Abdullah: 1.540,
        Ebû Said el-Hudrî: 1.170
        Bu insanlar muhafazidim yanındaki sözleri ezberleyen insanlar. Yani sen eğer hadisler yalan diyorsan bir kanıtla mükellefsin. Kanıt sunmazsan hem ben hem de başka Müslümanlar nasıl inansın senin gibi bir Hadis inkarcısı sahte Müslümana?

        Şimdi panpa şu alttaki 5 ayete göre muhafazidin hükmüne uymalıyız. Peki muhafazidin hükümlerini nasıl öğreneceğiz?

        Allah ve Resulü bir meselede hükmünü verdiği zaman, bir mü’min erkeğin yahut bir mü’min kadının artık işlerinde başka bir yolu seçme hakkı yoktur. Kim Allah’a ve Resulüne isyan ederse, apaçık bir sapıklığa düşmüştür.” (Ahzab, 33/36)

        “Hayır! Rabbine and olsun ki, onlar, aralarındaki anlaşmazlıklar için senin hükmüne müracaat edip, sonra da verdiğin hükme gönüllerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın tam bir teslimiyetle râzı olup uymadıkça iman etmiş olmazlar.” (Nisa, 4/65)

        “Peygambere itaat eden Allah’a itaat etmiş olur. Kim bundan yüz çevirirse, seni öylelerinin üzerine muhâfız olarak göndermedik; sen ancak doğru yolu gösterip tebliğ etmekle mükellefsin.”(Nisa, 4/80)

        “Peygamber size ne emretmişse alın, neyi yasaklamışsa ondan da kaçının. Allah’tan korkun. Muhakkak ki Allah’ın azâbı pek şiddetlidir.”(Haşir, 59/7)

        “De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir.” (Âl-i imran, 3/31)

        Yani sen diyorsun Kuran ekgib değildir. E Kuran ekgib değilse o zaman ben nereden öğreneceğim muhafazidin hükümlerini? Hadisler yalansa nereden bileceğim? Allah hem muhafazide uyun diyor hem de nereden uyacağımızı belirtmiyor. Sen diyeceksen ki Allah o zaman için onu demiş ben de sana derim ki Kuran evrensel değil mi? O zamanki ayet niçin şimdi geçersiz oluyor? Demek ki evrensel değil.

        Din coğrafya meselesidir panpa. Sen Müslüman bir anne babadan geldiğin için ve çevren Müslüman olduğu için Müslümansın. Sibiryada doğsan köktengrici, Yunanistanda doğsan Ortodoks, Romada doğsan Katolik, israilde doğsan Yahudi olacaktın. Hepiniz diyorsunuz ki gerçek din benimki sizin dinleriniz yalan. Aslında hiçbirinizin dini doğru değil çünkü din yalandır.

        Mesela islamın kökeni Yahudiliktir, Yahudiliğin kökeni de Sümer mitolojisine dayanır. Nuh Tufanı olayının aynısı Sümer destanında, Gılgamış destanında vardır. Din bir coğrafya ve kültür işidir. Sibiryada doğan biri asla Müslüman olmaz. israilde doğan biris asla Katolik olmaz. Ve senin gibi islam coğrafyasında doğan biri ise asla Köktengrici olmaz.

        Sen kafası basan bir adamsın, basmıyorsa bile araştırma yetin var. Yani hadislerin yalan olduğunu kavrayabilmişsin aferin, ama Kuran da yalan. Sen benim yanıtlarıma ve sorularıma yanıt ver sonra tartışmayı Kuranın yalan olup olmadığına çekelim istersen?
        Tümünü Göster
        ···
      2. 2.
        0
        Kurana bile inanmıyorsan neden hadislerdeki çelişkilerden insanlarla uğraşıyorsun? Kendi dininden konuşacak biseyin yok.
        ···
      3. 3.
        0
        Benim dinim yok hacım. Sen dediklerime yanıt versene benim. Müddei sensin. Hadisler yakılmış da, hadisler yazdırılmamış da.

        Niçin dedin onun cevabını vereyim. Benim gibi eskiden sofu Müslüman insanları, dinsiz şeytan yoldan çıkarır da ve türlü vesveselerle sizin üzerinize musallat eder. Yani ben senin dinine göre şeytanın benim aklımı çelmesiyle seni dinden uzaklaştırmaya çalışan bir mürtedim. Kuranda benim gibi kafirler için ayetler de vardır.

        Andolsun biz, cinlerden ve insanlardan birçoğunu cehennem için yarattık. Bunların kalpleri vardır ama onlarla kavrayamazlar; gözleri vardır ama onlarla göremezler; kulakları vardır ama onlarla işitemezler. Onlar hayvanlar gibidir, hatta daha da şaşkındırlar. işte asıl gafiller onlardır Araf 179.

        Mesela burada Allah bana bunları diyor senin dinine göre ama aslında yanlış. Ben zaten her şeyi bilip gördüğüm için dinden çıktım. Senin gibi hadis inkarcısı kafası çalışan bir adamın da islamı incelerse dinden çıkması yakındır.

        Zannımca ridde savaşlarını biliyorsundur. Bilmiyorsan araştır.
        ···
      4. 4.
        0
        Peygamberin yanında ezberleseler de kime aktarmışlar, onlar kime aktarmış ki ta ki kaleme alınmış? O arada söz aktaran herkesin doğru hatırladığına ve aktardığına neden imam edeyim? O zaman sorulanla orada cevaplandı. insanlığa indirilen Kurandır. Peygamberimiz Kuranı aktardığı için dinlememiz istenmiştir. Hadis inkarcısı da degilim, o zaman yasasaydım ve hadisi kendisinden duysaydım uyardım. Senin şimdi hadis diye aktardiklarin hadis mi ? ,)
        ···
      5. diğerleri 2
  7. 21.
    +3 -1
    Kuran’da resim, müzik, dans, heykel, satranç, eğlence haram kılınmamıştır. Hadisler din değildir. Hadisler peygamberin söylediğine rivayet edilen sözlerdir ama peygamberin ölümünden 250 yıl sonra yaşayan insanlar rivayet etmişlerdir. Hadisler çelişkilidir. Ayrıca Kuran’da Kuran’da geçmeyen şeylerden sorumlu olmadığımız yazar. Hadislerin dinde bir hükmü yoktur. Mezhepler de aynı şekilde uydurmadır
    ···
    1. 1.
      0
      Mezheplere de uymak zorunda değiliz bu konuda haklısın. Mezhepsiz de müslüman olunur. Mezhepler kolaylık olsun diye çıkarılmış ama insanlar mezhepler için birbirini öldürüyor.
      ···
      1. 1.
        -1
        Hadise inanmayan Müslüman olmaz. Ehli Sünnet zaten mezhepsizliktir. Yani muhafazidin yolundan gidenler demektir vinovat li ya. Sen eğer muhafazide ve Kurana uyuyorsan Ehli Sünnet yani Sünnisin demektir.
        Hadise iman, Kurana iman ve sünnete iman etmek zorundasın.
        ···
    2. 2.
      0
      Hadis olmadan Kuranı anlamak mümkün değildir. Hadissiz islam ekgibtir, yanlıştır. Kuranı işine göre yorumluyorsun sen. Kuranda geçmeyen şeylerden sorumlu değilsin bu doğru ama zaten hadislere iman kuranda geçiyor. Yani Allah diyor ki muhafazidin tek görevi Kuranı sizlere iletmek değil aynı zamanda Kuranı açıklamak işte bu açıklama işine de Hadis denir. islam Kuran, Sünnet ve Hadis üçlemesinden oluşur. Senin Hadis'i inkar etmen seni bağlar. 1,5 buçuk milyar Müslümanın %99'u Hadislere iman eder. Namazın nasıl kılınacağı, orucun nasıl tutulacağı, zekatın nasıl verileceği Kuranda yazmaz, hepsini Hadislerden öğreniriz. He, ama hadi diyelim ki bu hadisler yalan. Şimdi siz 1400 yıl önceki Kuranın değişmediğine, tahrife uğramadığına inanıyorsunuz da Allah'ın yeryüzündeki en sevdiği kulu muhafazid Mustafa'nın Hadislerinin korunduğuna mı inanmıyorsunuz, Hadis inkarcıları münafıklar, fasıklar? Kuranda hadisleri doğrulayan ayetler vardır.

      “Hak dini onlara açıklasın diye, her peygamberi biz kendi kavminin lisanıyla gönderdik.”(ibrahim,14/4)

      “O kimseler ki, yanlarındaki Tevrat ve incil’de vasıflarını yazılı buldukları ümmî peygamber olan Resulullaha uyarlar. O peygamber ise kendilerini iyiliğe sevk edip kötülükten sakındırır; temiz ve güzel nimetleri onlara helâl, habis olanları ise haram kılar; daha önce kendilerine yüklediğimiz ağır yükleri ve üzerlerindeki bağları onlardan kaldırır. işte ona îmân eden, ona hürmet eden, düşmanlarına karşı ona yardımda bulunan ve onunla indirilmiş olan nûra uyanlar, kurtuluşa erenlerin tâ kendisidir.”(A'raf, 7/157)

      “Allah ve Resulü bir meselede hükmünü verdiği zaman, bir mü’min erkeğin yahut bir mü’min kadının artık işlerinde başka bir yolu seçme hakkı yoktur. Kim Allah’a ve Resulüne isyan ederse, apaçık bir sapıklığa düşmüştür.” (Ahzab, 33/36)

      “Hayır! Rabbine and olsun ki, onlar, aralarındaki anlaşmazlıklar için senin hükmüne müracaat edip, sonra da verdiğin hükme gönüllerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın tam bir teslimiyetle râzı olup uymadıkça iman etmiş olmazlar.” (Nisa, 4/65)

      “Peygambere itaat eden Allah’a itaat etmiş olur. Kim bundan yüz çevirirse, seni öylelerinin üzerine muhâfız olarak göndermedik; sen ancak doğru yolu gösterip tebliğ etmekle mükellefsin.”(Nisa, 4/80)

      “Peygamber size ne emretmişse alın, neyi yasaklamışsa ondan da kaçının. Allah’tan korkun. Muhakkak ki Allah’ın azâbı pek şiddetlidir.”(Haşir, 59/7)

      “De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir.” (Âl-i imran, 3/31)

      Şu kişiler muhafazid Mustafa'nın yanında yetişip onu hadislerini yazan başlıca hadis katipleridir:

      Ebu Hüreyre: 5.374,
      Abdullah bin Ömer: 2.630,
      Enes bin Mâlik: 2.286,
      Aişe: 2.210,
      Abdullah bin Abbas: 1.660,
      Câbir bin Abdullah: 1.540,
      Ebû Said el-Hudrî: 1.170

      Daha sonra büyük islam ulemaları Buhari, Tirmizi, Taberani gelip bunların hepsini toplayıp bir kitapta birleştiriyor.

      muhafazidin görevleri arasında, anlaşılması zor olan âyetleri açıklamak da vardır.

      Meselâ âyet-i kerîmede,

      “Onlara karşı gücünüzün yettiği her türlü kuvveti ve cihad için ayrılıp eğitilmiş atları hazır tutun ki, onunla Allah’ın ve sizin düşmanlarınızı ve bunlardan başka sizin bilemediğiniz, fakat Allah’ın bildiği düşmanlarınızı korkutasınız.” (Enfâl, 8/60)

      buyuruluyor. Bu âyette “Kuvvet ve savaş atlarını hazır bulundurun.” tabiri geçiyor. Sahabe Peygambere sormuş: “Kuvvet nedir?” Peygamber(asm), “Bilin, kuvvet atmaktır, kuvvet atmaktır, kuvvet atmaktır.” diye üç defa tekrar etmiştir. Her devrin değişen atma vasıtalarına süratle, vakit kaybetmeden ayak uydurmamızı emir buyurmuştur.

      3. Sonra Kur’ân-ı Kerimin mutlak ve âm (sınırsız ve genel ifadeli olan) âyetlerini takyitle tahsis ediyor, yani onlara sınır getiriyor. Meselâ,

      “Allah alışverişi helâl, faizi ise haram kıldı.”(Bakara, 2/275)

      buyuruyor. Bu âyet-i kerîmeye göre her şeyin alışverişi helâldir. Ama Peygamber (asm) buna bir sınır getirerek domuzun ve içkinin alışverişini yasaklamıştır. Demek meşru alışverişin sınırlarını bu şekilde açıklamış oluyor.

      Diğer bir örnek ise şu âyet-i kerimedir:

      “iman eden ve imanlarına zulüm bulaştırmamış olanlar, korkudan emin olmak işte onların hakkıdır ve doğru yola eriştirilenler de onlardır.”(En'am, 6/82)

      Sahabe bu âyet gelince telâşlanıp Peygamberimize sormuş: “Hepimiz nefsimize zulmediyoruz. Yâ Resulallah, bizde zulme düşmeyen var mı?” Peygamber (asm.) “Şirk pek büyük bir zulümdür.” âyetini hatırlatarak, buradaki zulmün şirk olduğunu açıklamıştır. Dolayısıyla bu neviden olan Kur’ân-ı Kerim'deki anlaşılması zor olan âyetleri Peygamberimiz (asm) açıklıyor.

      4. Sonra Kur’ân’da olan meseleler ayrıca Peygamberimiz (asm) tarafından tekraren teyit ve te’kid edilmiştir. Böylece onun daha iyi anlaşılması sağlanmıştır. Bu da bu sadette söylenebilir.

      5. Peygamberimizin bir de şâri’ yönü, yani, Kur’ân’da olmayan hükümleri koyma yetkisi var. Meselâ, yiyeceklerden haram olanların isimleri iki âyet-i kerimede belirtilir. Ama onların hiçbirisinde eşek eti geçmez. Peygamberimiz (asm) Hayber Seferi sırasında, ehlî (evcil) eşek etini haram etmiştir.

      - Bunlar niçin Kur’ân’da açıklanmamış da Peygamberimize bırakılmıştır?

      Kur’ân bütün teferruatı verseydi ciltlerle dolu bir kitap olurdu. Halbuki bu da Kur’ân’dan istifademizi zorlaştırır. Bu bakımdan meselelerin bir kısmının açıklamasını Peygamberimize bırakmıştır. Peygamberimize bıraktırmasının da ayrıca birtakım maslahatları var. Çünkü birtakım meseleler zaman içerisinde neshedilmiş, yürürlükten kalkmıştır.
      Tümünü Göster
      ···
  8. 20.
    +1
    Hadisler din değildir
    ···
    1. 1.
      0
      islam Kuran Sünnet ve Hadisten oluşur ya münafık. Allah seni cehennemde hutameye atmadan önce tövbe dilen de kurtuluşa eresin, Allah şüphesiz af dileyen kullarını affeder. Fasıklığa ďüşme, dinden sapma. Sen nasıl olur da ehli sünnete uydurma dersin? Yani muhafazid'in sünnetine uyanlara nasıl uydurma dersin. Allah seni ıslah etsin.
      ···
    2. 2.
      0
      Sen dinsiz değil miydin?
      ···
  9. 19.
    0
    Hepsi hadis.
    ···
    1. 1.
      0
      Hadis olmadan Kuranı anlamak mümkün değildir. Hadissiz islam ekgibtir, yanlıştır. Kuranı işine göre yorumluyorsun sen. Kuranda geçmeyen şeylerden sorumlu değilsin bu doğru ama zaten hadislere iman kuranda geçiyor. Yani Allah diyor ki muhafazidin tek görevi Kuranı sizlere iletmek değil aynı zamanda Kuranı açıklamak işte bu açıklama işine de Hadis denir. islam Kuran, Sünnet ve Hadis üçlemesinden oluşur. Senin Hadis'i inkar etmen seni bağlar. 1,5 buçuk milyar Müslümanın %99'u Hadislere iman eder. Namazın nasıl kılınacağı, orucun nasıl tutulacağı, zekatın nasıl verileceği Kuranda yazmaz, hepsini Hadislerden öğreniriz. He, ama hadi diyelim ki bu hadisler yalan. Şimdi siz 1400 yıl önceki Kuranın değişmediğine, tahrife uğramadığına inanıyorsunuz da Allah'ın yeryüzündeki en sevdiği kulu muhafazid Mustafa'nın Hadislerinin korunduğuna mı inanmıyorsunuz, Hadis inkarcıları münafıklar, fasıklar? Kuranda hadisleri doğrulayan ayetler vardır.

      “Hak dini onlara açıklasın diye, her peygamberi biz kendi kavminin lisanıyla gönderdik.”(ibrahim,14/4)

      “O kimseler ki, yanlarındaki Tevrat ve incil’de vasıflarını yazılı buldukları ümmî peygamber olan Resulullaha uyarlar. O peygamber ise kendilerini iyiliğe sevk edip kötülükten sakındırır; temiz ve güzel nimetleri onlara helâl, habis olanları ise haram kılar; daha önce kendilerine yüklediğimiz ağır yükleri ve üzerlerindeki bağları onlardan kaldırır. işte ona îmân eden, ona hürmet eden, düşmanlarına karşı ona yardımda bulunan ve onunla indirilmiş olan nûra uyanlar, kurtuluşa erenlerin tâ kendisidir.”(A'raf, 7/157)

      “Allah ve Resulü bir meselede hükmünü verdiği zaman, bir mü’min erkeğin yahut bir mü’min kadının artık işlerinde başka bir yolu seçme hakkı yoktur. Kim Allah’a ve Resulüne isyan ederse, apaçık bir sapıklığa düşmüştür.” (Ahzab, 33/36)

      “Hayır! Rabbine and olsun ki, onlar, aralarındaki anlaşmazlıklar için senin hükmüne müracaat edip, sonra da verdiğin hükme gönüllerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın tam bir teslimiyetle râzı olup uymadıkça iman etmiş olmazlar.” (Nisa, 4/65)

      “Peygambere itaat eden Allah’a itaat etmiş olur. Kim bundan yüz çevirirse, seni öylelerinin üzerine muhâfız olarak göndermedik; sen ancak doğru yolu gösterip tebliğ etmekle mükellefsin.”(Nisa, 4/80)

      “Peygamber size ne emretmişse alın, neyi yasaklamışsa ondan da kaçının. Allah’tan korkun. Muhakkak ki Allah’ın azâbı pek şiddetlidir.”(Haşir, 59/7)

      “De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir.” (Âl-i imran, 3/31)

      Şu kişiler muhafazid Mustafa'nın yanında yetişip onu hadislerini yazan başlıca hadis katipleridir:

      Ebu Hüreyre: 5.374,
      Abdullah bin Ömer: 2.630,
      Enes bin Mâlik: 2.286,
      Aişe: 2.210,
      Abdullah bin Abbas: 1.660,
      Câbir bin Abdullah: 1.540,
      Ebû Said el-Hudrî: 1.170

      Daha sonra büyük islam ulemaları Buhari, Tirmizi, Taberani gelip bunların hepsini toplayıp bir kitapta birleştiriyor.

      muhafazidin görevleri arasında, anlaşılması zor olan âyetleri açıklamak da vardır.

      Meselâ âyet-i kerîmede,

      “Onlara karşı gücünüzün yettiği her türlü kuvveti ve cihad için ayrılıp eğitilmiş atları hazır tutun ki, onunla Allah’ın ve sizin düşmanlarınızı ve bunlardan başka sizin bilemediğiniz, fakat Allah’ın bildiği düşmanlarınızı korkutasınız.” (Enfâl, 8/60)

      buyuruluyor. Bu âyette “Kuvvet ve savaş atlarını hazır bulundurun.” tabiri geçiyor. Sahabe Peygambere sormuş: “Kuvvet nedir?” Peygamber(asm), “Bilin, kuvvet atmaktır, kuvvet atmaktır, kuvvet atmaktır.” diye üç defa tekrar etmiştir. Her devrin değişen atma vasıtalarına süratle, vakit kaybetmeden ayak uydurmamızı emir buyurmuştur.

      3. Sonra Kur’ân-ı Kerimin mutlak ve âm (sınırsız ve genel ifadeli olan) âyetlerini takyitle tahsis ediyor, yani onlara sınır getiriyor. Meselâ,

      “Allah alışverişi helâl, faizi ise haram kıldı.”(Bakara, 2/275)

      buyuruyor. Bu âyet-i kerîmeye göre her şeyin alışverişi helâldir. Ama Peygamber (asm) buna bir sınır getirerek domuzun ve içkinin alışverişini yasaklamıştır. Demek meşru alışverişin sınırlarını bu şekilde açıklamış oluyor.

      Diğer bir örnek ise şu âyet-i kerimedir:

      “iman eden ve imanlarına zulüm bulaştırmamış olanlar, korkudan emin olmak işte onların hakkıdır ve doğru yola eriştirilenler de onlardır.”(En'am, 6/82)

      Sahabe bu âyet gelince telâşlanıp Peygamberimize sormuş: “Hepimiz nefsimize zulmediyoruz. Yâ Resulallah, bizde zulme düşmeyen var mı?” Peygamber (asm.) “Şirk pek büyük bir zulümdür.” âyetini hatırlatarak, buradaki zulmün şirk olduğunu açıklamıştır. Dolayısıyla bu neviden olan Kur’ân-ı Kerim'deki anlaşılması zor olan âyetleri Peygamberimiz (asm) açıklıyor.

      4. Sonra Kur’ân’da olan meseleler ayrıca Peygamberimiz (asm) tarafından tekraren teyit ve te’kid edilmiştir. Böylece onun daha iyi anlaşılması sağlanmıştır. Bu da bu sadette söylenebilir.

      5. Peygamberimizin bir de şâri’ yönü, yani, Kur’ân’da olmayan hükümleri koyma yetkisi var. Meselâ, yiyeceklerden haram olanların isimleri iki âyet-i kerimede belirtilir. Ama onların hiçbirisinde eşek eti geçmez. Peygamberimiz (asm) Hayber Seferi sırasında, ehlî (evcil) eşek etini haram etmiştir.

      - Bunlar niçin Kur’ân’da açıklanmamış da Peygamberimize bırakılmıştır?

      Kur’ân bütün teferruatı verseydi ciltlerle dolu bir kitap olurdu. Halbuki bu da Kur’ân’dan istifademizi zorlaştırır. Bu bakımdan meselelerin bir kısmının açıklamasını Peygamberimize bırakmıştır. Peygamberimize bıraktırmasının da ayrıca birtakım maslahatları var. Çünkü birtakım meseleler zaman içerisinde neshedilmiş, yürürlükten kalkmıştır.
      Tümünü Göster
      ···
  10. 18.
    +3 -1
    Bir tasarımcı olarak kendimi kötü hissettim.
    ···
    1. 1.
      +3
      Gel buraya kâfir👳🏻‍♂️📿🗡
      ···
  11. 17.
    +4 -1
    Cenabı hak ne buyurduysa doğrudur aga böle seyleri fazla kurcalamamak gerek dikkatli olalım dinden cıkabiliriz seytanın isi .
    ···
  12. 16.
    +1
    Ben bu sözde din alimlerinin dediği hiçbir şeye inanmıyorum, hepsi arap milliyetçisi, insanları bilgi ve sanattan uzak tutup dini silah olarak kullanıyorlar
    ···
    1. 1.
      0
      Bunlar din alimlerinin sözleri değil. Bunlar hadis. Yani muhafazid'in sözleri. muhafazid'in sözlerine iman etmeyen Kuranda kafir olarak buyurulmuştur.

      Kuranda geçmez çünkü bunlar hadistir. Kuranda namazın nasıl kılınacağı, orucun nasıl tutulacağı, zekatın nasıl verileceği de geçmez.

      Allah alışverişi helâl, faizi ise haram kıldı.”(Bakara, 2/275) buyuruyor. Bu âyet-i kerîmeye göre her şeyin alışverişi helâldir. Ama Peygamber buna bir sınır getirerek domuzun ve içkinin alışverişini yasaklamıştır. Demek meşru alışverişin sınırlarını bu şekilde açıklamış oluyor. Kuranda peygamberin sözüne uymak emredilmiştir. Uymayan kişi kafir olur. Sen peygamberin sözüne Arap milliyetçiliği diyorsan aramıza hoşgeldin kardeşim.

      Nisa 80 Resûlullah’a itaat eden Allah’a itaat etmiş olur, yüz çevirenlere gelince seni onlara bekçi olarak göndermedik.

      Nisa 13 Bunlar Allah’ın sınırlarıdır. Kim Allah’a ve peygamberine itaat ederse Allah onu, altından ırmaklar akan cennetlere koyacaktır, orada devamlı kalıcıdırlar; işte büyük kazanç budur.

      Nisa 14 Kim de Allah’a ve Peygamberi’ne isyân eder ve O’nun sınırlarını aşarsa Allah onu, içinde devamlı kalacağı bir ateşe sokar. Onun için zelîl ve perişan eden bir azap vardır.

      “Hak dini onlara açıklasın diye, her peygamberi biz kendi kavminin lisanıyla gönderdik.”(ibrahim,14/4)

      “O kimseler ki, yanlarındaki Tevrat ve incil’de vasıflarını yazılı buldukları ümmî peygamber olan Resulullaha uyarlar. O peygamber ise kendilerini iyiliğe sevk edip kötülükten sakındırır; temiz ve güzel nimetleri onlara helâl, habis olanları ise haram kılar; daha önce kendilerine yüklediğimiz ağır yükleri ve üzerlerindeki bağları onlardan kaldırır. işte ona îmân eden, ona hürmet eden, düşmanlarına karşı ona yardımda bulunan ve onunla indirilmiş olan nûra uyanlar, kurtuluşa erenlerin tâ kendisidir.”(A'raf, 7/157)

      “Allah ve Resulü bir meselede hükmünü verdiği zaman, bir mü’min erkeğin yahut bir mü’min kadının artık işlerinde başka bir yolu seçme hakkı yoktur. Kim Allah’a ve Resulüne isyan ederse, apaçık bir sapıklığa düşmüştür.” (Ahzab, 33/36)

      “Hayır! Rabbine and olsun ki, onlar, aralarındaki anlaşmazlıklar için senin hükmüne müracaat edip, sonra da verdiğin hükme gönüllerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın tam bir teslimiyetle râzı olup uymadıkça iman etmiş olmazlar.” (Nisa, 4/65)

      “Peygambere itaat eden Allah’a itaat etmiş olur. Kim bundan yüz çevirirse, seni öylelerinin üzerine muhâfız olarak göndermedik; sen ancak doğru yolu gösterip tebliğ etmekle mükellefsin.”(Nisa, 4/80)

      “Peygamber size ne emretmişse alın, neyi yasaklamışsa ondan da kaçının. Allah’tan korkun. Muhakkak ki Allah’ın azâbı pek şiddetlidir.”(Haşir, 59/7)

      “De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir.” (Âl-i imran, 3/31)
      Tümünü Göster
      ···
      1. 1.
        +2 -2
        Yukarıdakiler peygamberin sözleri değil 6-9yy larda yaşamış din alimlerinin sözleri
        ···
    2. 2.
      +1
      Hayır panpa onların sözleri değil. Kütübü Sitte denen hadis kitaplarının adlarının da bulunduğu hadis kitapları onlar. Buhari adlı hadis kitabının muhaddisi Muhammad El Buhari'dir. Yani Muhammad El Buhari Peygamber muhafazid'in sözlerini derleyerek bir kitabın içine yazmıştir. Bu kitabın adı Sahih-i Buhari, yazarı Muhammad El Buhari, içeriği ise peygamber muhafazid'in sözleridir.

      Hadise inanmamak seni münafık yapar. Yani sen yarı imanlısın şu an. islam Kuran Sünet ve Hadis'ten oluşur. Sadece Kuranı varsayarsak namazın nasıl kılınacağını, orucun nasıl tutulacağını, zekatın nasıl verileceğini bilemeyiz. Kuranda yazmaz bunlar.
      ···
      1. 1.
        0
        ee nerden biliyoz buharinin yalan solemedini? Ha dogru yemin falan etmistir amg ne diyosa dogrudur😀
        ···
  13. 15.
    0
    Normal bir durum aga
    ···
  14. 14.
    +3 -5
    Peki bu hadisler doğrumudur kardesim?
    40.000 hadis var deniliyor, bu kadar sözü nasıl akılda tutmuşlar, kim tutmuş? Peygamber efendimize en yakın olan kişi Ayşe validemiz idi, en çok onun hadis aktarması gerekirdi. 23 yılda hesap yaparsak hergün yaklaşık 5 hadisin olması gerekiyordu. Ben bu kadar gerçek hadis olduğunu sanmıyorum. Belki 100 tane falan vardır gerçek hadis, onların da hangileri olduğu belli değil.
    Hadislerden farkında olmadan din oluşturanlar var. Hadis alimleri ise peygamber efendimizden 200 veya 300 yıl sonra yaşayan insanlar. Kuranda yazmayan birçok şey hadislerde var. Kendi fikirlerini yaymak için zayıf hadisleri öne sürenler de olmuştur.
    ···
    1. 1.
      +4 -2
      Hadislerin doğruluğundan şüphen varsa düpedüz kafirsin. Namazın nasıl kılınacağı kuran’da mı yazıyor sanıyorsun? Şu anda uygulanan islam geleneklerinin %90’ı hadislerden geliyor.

      Örneğin eğer hadislerin kesinliğinden emin değilsen ezan okunurken dinlediğin müziği kapatma veya tuvalete gidip sıç. Çünkü ezana saygı gösterilmesi gerektiği hadislerde belirtiliyor.
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        Kuranda namaz anlatımı yok ise o şekilde bir namaz da dinde yoktur ki zaten namaz var ama detaylı bir anlatımı yok Kuran’da. Ayrıca hadislerde de detaylı anlatım yok ki ilmihal kitaplarına insanlar detaylandırarak yazmış. Ve islam Gelenekleri demişsin zaten bu geleneklerde dinden alakasız birsürü yanlış şey var ve Kuran’da ezan da geçmez ama namaz için çağrı yapılması gerektiği geçer ama yani ezan sırasında şunu yap şunu yapma gibi bir şey de yok tabi. Din Kurandır hadis değil.
        ···
    2. 2.
      0
      Imanın şartları arasında hadise inanmak yok.
      ···
  15. 13.
    +5
    Din'e zorlamayın mı ?
    Dinden cıkanın cezası direkt ölüm aq
    ···
    1. 1.
      +1
      kurtlar vadisi karacadağ v2 yi dinledin mi?
      ···
  16. 12.
    -1
    https://www.xn--hakknzafe...k-heykel-vs-kars.html?m=1
    ···
    1. 1.
      +1 -1
      islamda çalgı, heykel ve resim haramdır. Sana hadisleri yorumlama hakkını kim veriyor? muhafazid şunları dedi:
      (Mugibi, kalbde nifak hâsıl eder.) [Beyhekî]

      (ilk teganni eden şeytandır.) [Taberanî]

      (Resulullah, çalgı çalarak para kazanmayı yasakladı.) [Begavî]

      (Ümmetimden bazıları, içkilere başka isim vererek içerler. Şarkıcı kadın ve çalgı aletleriyle eğlenirler. Allahü teâlâ, onları yerin dibine batırır.) [ibni Mace]

      (Ben, çalgıları, putları yok etmek için de gönderildim.) [i. Ahmed, Ebu Nuaym, i. Neccar]

      (iblis, dünyaya inince yemek istedi. Besmelesiz yenen yemekler senin, denildi. Müezzin istedi. Mizmarlar [çalgılar] müezzinin, denildi.) [Taberanî, ibni Ebi-d-dünya, ibni Cerir]

      (Nimete kavuşunca mizmar çalmak Allah’ın gazabına sebep olur.) [Deylemî, Bezzar]

      (Çalgıcılar çoğalınca, bela zuhur eder.) [Tirmizî, Ebu Davud, ibni Mace, i. Ahmed]

      (Bir zaman gelecek, zinayı, içkiyi ve çalgıyı helâl sayanlar çıkacaktır.) [Buharî

      Sen çalgıyı helal kılmaya kalktın muhafazid'e karşı geldin. Sen heykeli helal kılmaya kalktın muhafazid'e karşı geldin.

      islamda kullanılış amacına göre helal ve haram diye bir şey yoktur. Mesela bir Müslüman Piyangodan 100 milyar tl kazanıp da bunu islam milleti için harcarsa bu yine haram olur.

      Şu iki ayet de istisnadır. Sadece o durum için geçerlidir. Bu iki ayete dayanarak bütün islamı böyle sanmak düpedüz ya cahilliktir ya da fasıklıktır.

      Şuara -224 – Şairler var ya, bunların peşine de sapkınlarla çapkınlar düşer! 225-226 – Görmez misin onlar her vâdide sözcüklerin, hayallerin peşinde dolaşır ve yapmayacakları şeyleri söylerler? -227 – Ancak iman edip, güzel ve makbul işler yapanlar, Allah’ı çok zikredip ananlar ve zulme mâruz kaldıktan sonra haklarını savunanlar müstesna! Zalimler de nasıl bir inkılab ile devrileceklerini, yakında öğrenirler.

      Bu ayette açıkça anlatılan şairlerin boş işlerle uğraştıkları ve şiirin haram olmasıdır. Allah bu ayette tövbe edip de bağışlanma dileyen şairleri ve onların peşinden koşan zevk düşķünlerini affeyleyeceğini söylüyor. Öyle kafana göre islam yorumlayamazsın sen. Oldu olacak optimilik diye heni bir mezhep kuralım ha?

      Şu hadise bak Hadis- şerifler: Âmir ibnu Sa'd (ra) anlatıyor: "Bir düğün sırasında Karaza ibn Ka'b ve Ebu Mes'ud el- Ensârî'nin yanına girdim, bir kısım cariyeler şarkı söylüyorlardı. Dayanamayıp: "Sizler, Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın Bedir Ashabından olun da yanınızda şu iş yapılsın olacak şey değil!" dedim. Bunun üzerine onlar: "Dilersen bizimle dinle, dilersen git. Bize düğünde eğlenme ruhsatı verildi!" dediler." [Nesâî, Nikâh 80, (6, 135).]

      Bu hadise göre muhafazid izin vermiş ama şu hadise göre: (Mugibi, kalbde nifak hâsıl eder.) [Beyhekî] izin vermemiştir. Yani hadisler çelişkilidir. Bir başka hadis: (Ben, çalgıları, putları yok etmek için de gönderildim.) [i. Ahmed, Ebu Nuaym, i. Neccar]

      Bu da hadislerin aynı Kuran gibi yalan olduğunun delilidir.
      Tümünü Göster
      ···
    2. 2.
      +2 -2
      Hadis usulunden sebebi vuruddan haberin yok ateist forumlarindan ne görüyorsan yazmişsin amk mali
      ···
      1. 1.
        +1
        Ne ateist forumu hacım? Bu bilgilerin hepsini hadis kitaplarından aldım. Kaynak vererek de yazmışım. Cevabın olmayınca anca küfür et. Yanıtlasana dediklerimi. işine göre Müslümanlık yapman seni fasık yapar, münafık yapar. Allah seni ıslah etsin.

        Ayrıca ben hadis usulunden habersiz, sebebi vuruddan habersiz, Moğolistanda bu hadisleri okuyup dinden çıksam bu da senin Allahının yalan olduğunun kanıtıdır.

        E tamam o zaman, ayşenin kadınlarla eğlenmesine izin veren muhafazid aynı odadayken ona niye haram olmuyor da diğer erkeklere günah oluyor? Hadi diyelim cariyeler muhafazidin cariyeleri buna da eyvallah.

        Peki muhafazid neden ayşeye kılıç kalkan oyunu izletiyor ve ona haram olmuyor da diğer insanlara haram oluyor. Bilindiği üzere üstünlük takvadadır ve dans, müzik gibi şehvet verici işler islamda hadislerle haramdır.

        Hadi ona da sebebi vurud diyelim, islam evrenselse niçin bu hadisler sürekli sebebi vuruda uğruyor, sebebi vuruddan haberi olmayan milyarca, milyonlarca Müslüman dinden çıksa bunun hesabını kim verecek?

        Hadi sebebi vuruda gelelim. muhafazid bir olay için bir şey diyor ve başka bir olay için eski dediği şeyi geçersiz kılacak bir şey diyor. Sebebi vurud dediğin olay bildiğin çelişkide bulunmak. Siz aynısını Kurandaki çelişkileri örtmek için nesh olayıyla da yapıyorsunuz.

        muhafazid diyor ki kadının şarkı söylemesi haramdır. Sonra muhafazid diyor ki ayşe cariyeler şarkı söylerken eğlendi. E hocam istediğin sebebi vurudu bul buna bu bildiğin çelişkidir.

        Öte yandan, Sibiryada doğsan annen baban Köktengrici olsa köktengrici olacak olan sen, sırf annen baban Müslüman diye ve sırf Müslüman bir coğrafyada doğdun diye Müslümanlık ediyorsun. Sen yunanistanda doğsan ortodoks olacak bir adamsın.
        ···
  17. 11.
    -1
    Peki bunlar hadistir doğruluğu kesin değildir diyenlere ne dersin?
    ···
    1. 1.
      +4 -2
      Hadis inkarcıları Müslümanların yüzde 0000'1ini bile kapsamaz. He ama onlara da bir yanıtım var elbet. Kuranda namazın nasıl kılınacağı, kaç rekat olduğu da yazmaz. Biz bunu hadisler aracılığıyla öğreniriz. Eğer hadisleri kabul etmeyip namaz kılmıyorsan tamam.
      ···
      1. 1.
        -1
        Kılmayanlar var
        ···
  18. 10.
    +1
    Kuran'da hangi ayette yazıyor lan yasak olduğu?
    ···
    1. 1.
      +3 -2
      Kuranda yazmasına gerek yok muhafazid yasaklıyor. muhafazid Allah'ın sözünü ileten elçidir. Kuranda namazın nasıl kılınacağı, kaç rekat olduğu da yazmaz bunu muhafazid'in sözleriyle yani hadislerle öğreniriz. He ben hadis inkarcısıyım, muhafazid'in sözüne imanım yok dersen kafirliğe hoşgeldin kardeşim.
      ···
      1. 1.
        +2 -3
        Boş yapıyorsun. Hadisler dinin kaynağı değil, peygamber ve 4 halife zamanı yazıya aldırılmamış. Alınanlar da yakılmış. Ancak 100 yıl sonra bazı hocalar kulaktan kulağa aktarıldığı kadarını not alabilmeye başlamış. Asıl sen aşağıdaki ayetleri inkâr ettiğin için kafirsin. Kendi dinine bak hadi.

        26– Kendi hükmünde hiç kimseyi ortak kılmaz.
        27– Rabbinin kitabından sana vahyedileni oku. O’nun kelimelerini değiştirecek hiçbir kudret yoktur.
        18-Kehf Suresi 26,27

        Kendilerine okunmakta olan Kitab’ı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu?
        29–Ankebut Suresi 51

        Kitap’ta hiçbir şeyi ekgib bırakmadık.
        6–Enam Suresi 38

        Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah’ın dışında bir hakem mi arayayım?
        6–Enam Suresi 114
        ···
  19. 9.
    +8 -3
    islam'da heykel de yasak, sanatsal değeri olsa bile heykeli direkt put diye damgalıyorlar. zamanında ışid bir müzedeki heykelleri yıkmıştı. bizim içimizde de var bu tiplerden, atatürk heykellerine put derler, kadir mısıroğlu zaten atatürk heykelleri bir gün yıkılacak, köpek leşi gibi zütürülecek falan demişti. ışid'den, taliban'dan çok farkları yok içimizdekilerin. resim yasak, müzik yasak, heykel yasak, dans yasak, bildiğin sanat yasak bu dinde. sonra da atatürk/chp neden islam'a karşı savaş verdi diye kızıyorlar. bu cahilliğe savaş vermesin de kime versin:)
    ···
    1. 1.
      +3
      Atatürk heykeli niçin put olarak algılanıyor amg

      Bir ülkede kendi önderinin heykeli olmasından daha doğal ne var?

      Aklı başında kimse gidip bir taşa tapmaz. Bu heykellet put değil anıttır.

      O mantıkla düşüneceksek dinocan da puttur amg
      ···
    2. 2.
      +1 -2
      “resim yasak, müzik yasak, heykel yasak, dans yasak, bildiğin sanat yasak bu dinde.” Demişsin ya bunların hiçbiri Kuranda yasaklanmamıştır. Haram değildir. Hadisler din değildir. Hadisleri Peygamberin ölümünden 200-250 yıl sonra yaşayan kişiler rivayet etmiştir bunlar çelişkili ve güvenilir olmayan kaynaklardır ve zaten hadisler din değildir
      ···
      1. 1.
        +2 -1
        katılmıyorum kardeşim. ben de senin gibi düşünen kur'ancı bir müslümandım ama islam kur'an'dan ibaret değil. islam'ın yıllar içinde şekillenen bir din olduğunu, bu şekillenişin de kulaktan kulağa yayılarak gerçekleştiğini düşünüyorum. kur'an ile hadislerin yayılma şekli tamamen aynı çünkü. hadi hadisler yalan, sadece kur'an gerçek diyelim, kur'an'ın kendisi de çelişkisiz, sorunsuz bir kitap değil zaten. mesela uzun süre kur'an'ı okumadan takılan bir müslümanken dinimi öğreneyim diye kur'an'ı okumaya başlayınca kafamda sorular ortaya çıkmaya başlamıştı.
        ···
      2. 2.
        +1 -1
        Kuran’da bariz bir çelişki yok ki hadislerde ise var. Ayrıca Kuran vahiydir, din kitabıdır Buhari, Müslim, Tırmizi vs.’nin rivayet hadislerinin yayılmasıyla neden aynı olsun?
        ···
  20. 8.
    0
    Canlı resimden kastı fotoğraf çekmek mi
    ···
    1. 1.
      0
      Hem öyle hem de herhangi bir canlının resmini çizmek.
      ···
    2. 2.
      +3
      güvenlik kamerası kullanmak haram mı
      ···
      1. 1.
        0
        Canlı resmi haram olduğuna göre o da haram olmalı
        ···
      2. 2.
        +5
        kabe de güvenlik kameraları ve hacılar fotoğraf çekiniyor
        ···
      3. 3.
        +6 -2
        Haram işte panpa, ona bakarsan Kabe'ye Türkleri almıyorlar, boykot ediyorlar. Onların islamı da farklı zaten. Onlar Vahhabi, Siz Sünnisin, iran Şii, Caferiler falan da var. Herkes diyor ki gerçek islam bizimki ama hepsi de yanlış. Çünkü Allah yok din yalan.
        ···
      4. diğerleri 1