/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +18 -48
    Uzun yazılardan kaçmayın okuyun ;

    muhafazid, kırk yaşındayken kendisini “peygamber” ilan ettikten sonra, on yıllık yaşdıbını Mekke’de geçirmiştir; bu döneme “birinci Mekke dönemi” adı verilir. Bunu “Medine dönemi” diye bilinen dönem izler ki, o da on üç yıl kadar sürmüştür. Mekke dönemindeyken taraftarlarının sayısı çok az ve güçsüz durumdaydı. Medine’ye geçince yavaş yavaş güçlenerek çete saldırılarına ve savaş yollarına başvurmuş, giderek daha da güçlenmiş, islamı kılıçla yayma siyasetine yönelmiştir.

    muhafazid Mekke’de yaşarken, Yahudilerin ve Hıristiyanların kendilerine özgü kitapları olduğunu ve bu kitapları kendi dillerinde okuduklarını, buna göre ibadette bulunduklarını görür. Bu kitapların Tanrı tarafından bu ümmetlere peygamberler aracılığıyla gönderildiğini öğrenmekle Araplar için neden böyle bir şeyin söz konusu olmadığını düşünür. Bu düşünce onu, Tanrı tarafından seçilip, Araplara gönderilmiş bir elçi gibi görünme hevesine sürükler. Büyük bir sabırla bu işe girişir ve Tanrı’nın Mekkelilere ve civarındakilere kendisi marifetiyle kitap (Kur’an) gönderdiğini söyler. Daha başka bir deyimle, ilk başlangıçta aklından, bütün insanlara ya da hatta bütün Araplara peygamber olarak gönderilmiş olma fikri geçmiş değildir. Bundan dolayıdır ki, Tanrı’dan, “Ey muhafazid! Böyleceşehirlerin anası olan Mekke’de ve çevresinde bulunanları uyarman… için sana Arapça okunan bir kitap vahyettik…” (Şûra Suresi, ayet 7) şeklinde vahiy indi diyerek işe başlar. Buna, “Bu indirdiğimiz, kendinden öncekileri doğrulayan, Mekkelileri ve çevresindekileri uyaran mübarek kitaptır…” (Enam Suresi, ayet 92) şeklindeki ayetleri (ve benzerlerini) ekler.

    Fakat, bütün çabalarına rağmen fazla taraftar toplayamaz; toplayabildikleri de Mekke’nin en fakir, en saf ve güçsüz kişileridir. Önemli sayılabilecek kimseleri etkileyemez. Örneğin, kendisine babalık eden amcası Ebu Talib dahil. Mekke’nin ileri gelenlerini (örneğin Kureyşlileri) Müslüman yapabilmiş değildir. Mekke’de bulunduğu 10 yıllık süre içerisinde, kendisine inandırabildiği insanların sayısı, söylendiğine göre ciksen ya da yüz civarındadır.
    Ancak, az geçmeden Mekke dışındaki Araplarla temas kurar ve onları da kazanmak düşüncesiyle Kur’an’a, “(Bu Kur’an) Ataları uyarılmamış ve bu yüzden kendileri de gaflet içinde kalmış bir toplumu uyarman için indirilmiştir” (Yasin Suresi, ayet 7) ya da “(Ey muhafazid.’)… muhakkak ki (Kur’an) hem senin için hem de kavmin için bir şereftir ve ilende ondan mesul olacaksınız” (Zuhruf Suresi, ayet 43-44) şeklinde ayetler koyar. Böylece, sadece Mekke ve civarındaki Araplara değil, bütün Araplara gönderilmiş “peygamber”miş gibi hareket etmeye başlar. Medine’de ve Taifte yaşayan Arapları bu yoldan elde etmek ister. Mekke’de bulunduğu süre boyunca taraftarlarının sayısı az ve kendisi de güçsüz olduğu için, kendisini “uyarıcı” ya da “öğüt verici” olarak göstermekten başka yapabileceği bir şey yoktur.

    Karısı Hatice’nin ve kendisine babalık etmiş olan, kendisini her zaman için koruyan amcası Ebu Talib’in ölümleri üzerine koruyucusuz kalır; bu yüzden taraftarlarıyla birlikte Medine’ye göç eder. Oradan Mekke kervanlarına karşı çete saldırılarına girişir. Böylece ganimetler edinip taraftarlarının sayısını artırarak yavaş yavaş güçlenmeye başlar.
    Ticaret merkezlerinden biri sayılan Mekke’yi kendileri için bir bakıma rakip bilen Medineli Yahudiler, muhafazid’in Mekke’ye karşı saldırılara geçmesini kendileri bakımından yararlı buldukları için, ilk başlarda ona para ve silah yardımında bulunurlar. Bu sayede muhafazid, çeteler yollayarak Mekke kervanlarına karşı saldırılara geçer. Ele geçirdiği ganimet mallarını paylaşma siyaseti yoluyla kısa zamanda güçlenmeye başlayınca, etki sahasını genişletme fikrine yönelir. Özellikle, Mekkelilere karşı kazandığı Bedir Savaşı’ndan sonra, artık islamı kılıç yoluyla yayma olasılığını kazanmıştır. Yavaş yavaş kendisini, sadece Araplara değil, Yahudilere, Hıristiyanlara ve bütün insanlara gönderilmiş peygamber olarak gösterir ve islamdan başka din olmadığı fikrine sarılır. Anlatmak ister ki, Tanrı islam dinini, daha önceki “peygamberler” aracılığıyla (Tevrat’ı ve incil’i indirerek) Yahudilere ve Hıristiyanlara göndermiştir. Kur’an’a bu doğrultuda ayetler koyarken, kendisini peygamber olarak kabul etmediler, Tevrat’ı ve incil’i değiştirdiler diye, Yahudileri ve Hıristiyanlar! suçlamaya başlar; örneğin, Kur’an ü. şu mealde ayetler koyar: “işte Allah, inkarları yüzünden onlara lanet etmiştir” (Nisa Suresi, ayet 46-47). Öte yandan onlara daha önceleri gönderilmiş olan peygamberlerin “Müslüman” olarak gönderildiklerini söyler: örneğin, ibrahim’i, Müslümanlıkla emrolunmuş ilk “peygamber” olarak gösterir ve Kur’an’a, “ibrahim, ne Yahudi ne de Hıristiyan idi: fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru bir Müslüman idi; müşriklerden değildi” (Ali imran Suresi, ayet 67) şeklinde ayetler koyar. ibrahim’den sonra gelen “peygamberlerin”hepsini de Müslüman olarak tanımlar: örneğin, “ibrahim’e, ismail’e, ishak’a, Yakub’a ve torunlarına, Musa ve isa’ya verilene (Islama)… inandık… deyin…” (Bakara Suresi, ayet 136, 140) şeklinde ayetler koyar. Ve kendisinin, aynı zamanda “kitab ehli”ne (Yahudilere, Hıristiyanlara vd…) peygamber olarak gönderildiğini anlatmak ve Kur’an’ı onlara kabul ettirmek için şu tür ayetler ekler: “Ey kitab ehli! Peygamberlerin arası kesildiğinde, ‘Bize müjdeci ve uyarıcı gelmedi’ dersiniz diye size açıkça anlatacak peygamber geldi” (Maide Suresi, ayet 19); “…önlerinde de Musa’nın kitabı önder ve rahmet olarak bulunanlardır ki, işte onlar Kur’an’a inanırlar” (Hûd Suresi, ayet 17).

    Bir yandan bunları yaparken, diğer yandan da, “islam’dan başka gerçek din yoktur; başka dinlere yönelenler sapıktırlar” deyip “cihat’la. insanları Müslüman yapma yoluna gider. Medine’de bulunduğu on üç yıllık süre boyunca, Müslüman olmayan toplumlara (Yahudilere, Hıristiyanlara, putperestlere vd…) karşı kırktan fazla çete saldırıları ve yirmi dokuz savaş düzenler. Yeryüzünü “Dar-ül islam” (yani “Müslümanların yaşadıkları yerler”) ve “Dar-ül Harb” (yani “savaşılması gereken kafirlerin yaşadıkları yerler”) olarak ikiye ayırır ve yeryüzü “Dar-ül islam” olana kadar savaş parolasını yerleştirir. işte muhafazid’in yaşdıbının ve Kur’an olarak yerleştirdiği kitabın bütün insanlara yönelik olduğunun en kısa hikayesi budur.

    Kaynak: ilhan Arsel (Kuran’ın Eleştirisi s.24-25)
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    +5 -3
    Okumak her zaman cehaleti giderir mi?
    -Hayır (örn. @1)
    ···
    1. 1.
      0
      Demek öyle...
      ···
  3. 3.
    +2 -6
    silik is coming
    ···
    1. 1.
      +1
      Eleştiri yapmak en doğal hakkım , silik atarlarsa atsınlar umrumda değil.
      ···
  4. 4.
    +4 -1
    Okumayın copy paste oldum
    ···
    1. 1.
      0
      Kendi yazdığım uzun bir yazı var önümüzdeki hafta part halinde atmayı düşünüyorum
      ···
  5. 5.
    +2 -1
    yav anlamıyorum bu ateist ve hristiyan misyonerlerin hepsi başka bişey söylüyor yok efen şizofreni yok efendim şahsiyet olmak istemiş falan amk malları çürütemezsiniz bu dini fazla uğraşmayın
    ···
    1. 1.
      0
      Nick-entry
      ···
    2. 2.
      0
      Nick-entry
      ···
    3. 3.
      0
      amk çocuğu niye 2 kere girdin
      ···
    4. 4.
      0
      Mobildeyim o yüzden.
      ···
    5. diğerleri 2
  6. 6.
    +3
    Agnostik ol kafa rahat
    ···
    1. 1.
      0
      Ateistim panpa
      ···
  7. 7.
    +1 -2
    Kesin tutar sonuna kadar okudum haklı
    ···
    1. 1.
      +2
      Müslüman olsam eyvallah derdim. Teşekkür ederim kardeşim
      ···
    2. 2.
      +1
      Bende muslumanim ama kendime karsi musluman oldugumu kabul ettiremiyorum. Bilim ışığında ilerledikçe uzaklaşıyorum. Hadi hayırlısı
      ···
      1. 1.
        0
        Ben de müslümanım demişsin ben müslüman değilim , lütfen (de)'yi kaldırınız.
        ···
  8. 8.
    +1 -2
    Ya amk cahili incilde yazıyor Hz muhafazidin gelecegini
    ···
    1. 1.
      0
      Bi bitiremediniz şu faraklit mevzusunu. Bir de cahil demis makatına tenasül uzvumu zuhur ettirdiğim.
      ···
    2. 2.
      0
      Ulan soysuz. Peygamberimiz hayatında yalan söylememiş bir insan, kızların diri diri gömüldüğü bir dönemde erdemliler cemiyetinde bulunan bir insan. Böyle bir şey yapmaya ihtiyacı mı var.Be sokuk madem müslüman değilsin burda tak tak başlıklar açma gibtirgit kendi halinde yaşa kimse sana bi şey demez uğraşma milletle millet de senle uğraşır.
      ···
      1. 1.
        -2
        Soysuz demişsin ben yarı arap yarı israilliyim , ayrıca peygamber soyundan geliyorum. Soysuz diyerek peygamberine de kufur ettin. Ayrıca milletle uğrasmiyorum , uğraşırlarsa uğraşsınlar...
        ···
      2. 2.
        +2 -1
        ahaha peygamber soyundanmış gibtir git dıbına kodumun malağı güzel kafa
        ···
  9. 9.
    +1 -1
    anan xd
    ···
    1. 1.
      +1
      Helal et panpa
      @1 sirf sana cevap vermek icin giris yaptim. Oncelikle bu yaziyi attigina gore bu senaryoyu benimsiyosun bunu varsayiyorum, anlastik mi bu konuda? demissin ki Hz muhafazid yahudi ve hristiyanlara tanri tarafindan gonderilen kitabi ve tanrinin bu insanlara gonderdigi elcileri gordukten sonra kendinin de bu hevese kapildigini. Yani bu iste bi tanri var ve o tevrat ve incil gercek,bu yaziya inaniyosan eger kendinle celistigini bilmeni isterim cunku ateist degilim demissin. Yazinin ilerisinde soyle bisey kullamis yazan kisi.“Ey muhafazid! Böyleceşehirlerin anası olan Mekke’de ve çevresinde bulunanları uyarman… için sana Arapça okunan bir kitap vahyettik…” (Şûra Suresi, ayet 7) şeklinde vahiy indi diyerek işe başlar
      Kuran boyle degil Alak suresiyle oku diye baslar eger dedigi gibi olduysa kanit gostersin ya da dedigimiz gibi dusunuo hareket etsin.
      Gelelim sana sana tek bisey sorucam bu dunyaya neden geldin? insanligin devami icin? Olabilir.insanlik niye geldi peki? Maymundan evrildik? guzel guzel. peki maymun neden geldi big bangden sonra big bangdan once ne vardi puff evren evren neden var peki hic dusundun mu o big banglerin oldugu sey icinde milyarlarca yildizin gezegenin canlinin oldugu sey neden var? Allahin bize sinamasi icin ve sen su an o sinamayi kaybetmek uzeresin
      ···
  10. 10.
    +1 -1
    Çuku çuku babaaa
    ···
  11. 11.
    +1 -1
    Ananı giberim bin
    ···
    1. 1.
      0
      Ne oldu verecek cevabın yoktu da küfüremi başvurdun?
      ···
    2. 2.
      -1
      Sana verecek cevabım varda yazıyı okumadım
      ···
  12. 12.
    +1 -1
    Ulan oldugun zaman varya oyle bi yalvarıcaksınkı Allah'a cok pisman olucan olum dunyadaki ates cehennemdeki atesin yüzde yetmisidir kardes simdidin atesin bol olsun
    ···
    1. 1.
      -2
      %70 son kararın mı?
      ···
    2. 2.
      +2
      70'te 1'i olcak o panpa yanlış yazmışın
      ···
  13. 13.
    +2
    gibsen okumam
    ···
    1. 1.
      +1
      gibseler okursun
      ···
  14. 14.
    +1 -1
    Kaynak: ilhan Arsel"in GÖTÜ
    ···
  15. 15.
    +1
    ilginç
    ···
  16. 16.
    -1
    bak amın evladı soyunu sopunu giberim haberin olsun adam gibi konuş ayrıca anlamadığım tek sorun şu nerde ateist deist vs görsem hep islama çalıyorlar bunlar hiç Hristiyanğa yahudilige çattıgını görmedim çünkü niye ? En ağır kurallar islam'da dır . Ve böyle karaktersiz insanlar doğru olanları her zaman yargılar ve kendi 3 gr beyni ile sonuca varır Kuran Elestiricisiymis bide bunu örnek göstermiş ya olum şaka gibisiniz aq git günah falan işle ateşin bollaşsın biraz boşuna kendini paralıyorsun burda
    ···
  17. 17.
    +1
    din derslerinde okutulmalı bu
    ···
  18. 18.
    +1
    http://inciswf.com/1293985576.swf
    ···
  19. 19.
    +1
    Deistim kafa rahat ohh miss
    ···
  20. 20.
    +1
    Kuran nasıl bu zamana kadar aynı gelmiş bide bu söylediklerin sadece bir varsayımdır kanıt yok yani yinede güzel yazı yazan kişinin kafası çalışıyomuş
    ···