/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +4 -6
    Evrenin var oluşuna bir yaradılış hikayesi atfediyorsunuz ve genelde savınız "böylesine mükemmel bir düzen(ekosistem, mikro-makro kozmos vs.) tesadüf eseri oluşmuş olamaz, mutlaka bir mimarı olmalı" şeklinde...

    bu noktada sıkıntı yok, aksini iddia etmeyi bir kenara bırakıp, öyle varsayalım...

    peki ama bu kadar mükemmelliği yaratan, mükemmel ötesi, yüceler yücesi olan bir varlık*, nasıl kendi kendine (ezelden beri ve ebede dek) var olabiliyor?

    sizin mantığınıza göre onun da bir yaratıcısının olması gerekmez mi?

    sadece argümanınızı merak ettiğim için soruyorum...
    ···
  1. 2.
    +1 -1
    Hıaaa. Allah ne kadar süper lan.Pis kafir. Senin başını koparıcam
    ···
  2. 3.
    +3 -3
    Yarram hem ateistleri çağırıyorsun hem de soruyu müslümanlara soruyorsun.
    Anlamadım oç
    ···
    1. 1.
      0
      mal işte aga kendilerini aydın sanan öküzler biri küçük bi yem atıyo işte şu niye söyle oluyo diye kendileriyle cebelleşiyolar
      ···
  3. 4.
    0
    Senin bilimle gibem mi? zaman dediğimiz şey bigbangde maddeyle birlikte var oldu kaybol şimdi
    ···
  4. 5.
    -2
    yannan başı seni bi dunyaya bak istersen bigbang olayi yalan çıktı amk sen hala
    ···
    1. 1.
      +1
      yandaş medya haberi mi lan bu. yalan çıktı ne davar.
      ···
    2. 2.
      0
      Sayin amina koduum git araştır ugrastirma beni
      ···
  5. 6.
    -1
    öncelikle saygı duyma ve kişilik bozukluğu problemin var. Ciğeri 5 para etmez bi soysuzsun. ikici olarak 'Soru soranlar değil, cevap arayanlar gerçeğe ulaşır' (benim sözüm) yani gerçekten merak ediyosan özelden yaz cevaplıyım.
    ···
  6. 7.
    0
    Objektif olarak bakarsam onu anlayabilecek kadar üst bir zekaya sahip değiliz. Yani bazen duştayken düşünüyorum ve zamanı mekanı kaldırıyorum en başa gidiyorum kafamda ve sonra kafam allak bullak oluyor yani tahmin etmesi imkansız. daha ölünce ne olduğunu bile bilmiyoruz.

    bu arada öldükten sonrası olarak Kur'an vs. örnek göstermeyin ben somut gözle görülebilir elle tutulabilir bilgi olarak bahsediyorum.
    ···
  7. 8.
    0
    Zamandan ve mekandan münezzehtir diye tanımlanan bir tanrıyı niçün algılarımızın istediği gibi tanımlamalar yapıyoruz?
    ···
  8. 9.
    +1 -1
    müslümanlar allah zaman ve mekan kavramlarından münezzehtir yani zaman ve mekan kavramlarından soyut ve bu iki olgunun üstündedir der genelde, böylece işin içinden çıktıklarını allah ı kim yarattı sorusuna cevap verebildiklerini zannedelerler.

    ama gerçek şu ki nasıl ki evren nasıl oluştu sorusunun bir cevabı yoksa allah ı kim yarattı sorusunun da bir cevabı yoktur. eğer evrenin bir yaratıcısı varsa bu yaratıcı nerden ortaya çıkmıştır? evrenin tesadüfen oluşması imkansızsa bu yaratıcının tesadüfen oluşması nasıl mümkün olmuştur? teistlerin bu sorulara cevap vermesi imkansızdır. yalnızca verdiklerini zannederler. burada insan hangi inanç kendine fayda sağlıyorsa ona inanmalı bence islam sana iyi geliyorsa müslüman olursun ateizm sana iyi geliyorsa ateist olursun ben ateizm bana yararlı geldiği için ateist oldum.
    ···
    1. 1.
      0
      Cevap verdiğini zannetmek mi? Mantık yönünden bakıyoruz buraya sebep sonuç ilişkisi zaten zaman kavrdıbına göre olur çünkü hep daha önceye gideriz fakat Allah'ın zamana muhtaç olmamasıyla önce ve sonra gibi kavramın olmadığını, bu yüzden sebep sonuç ilişkisi olması gerektiğini anlarız. Zaten felsefede bu çözülmüştür yani "zannederler" denilemez bunu sorsanız da gülerler.
      ···
    2. 2.
      0
      meczup musun sen benim anlatmak istediğim şu siz müslümanlar allah katında zaman diye bir şey yok diyorsunuz ben de bunu diyen bir müslümana şunu sorarım. nerden biliyorsun zaman diye bişe olmadığını canın sıkıldıkça allah katına falan mı çıkıyorsun? olayın felsefeyle alakası yok bilimle alakası var.
      ···
      1. 1.
        0
        Hayır Allah katına çıkamıyoruz , bize gönderdiği kitabı örnek alıyoruz ve bakarsan Allah'ın herşeyden münezzeh olduğunu okuyoruz ve hayır bunlara bilim bakmıyor felsefe bakıyor bilin ile ilgilenmez felsefeyi bilmediğin belli Din Felsefesi diye de birşey vardır.
        ···
      2. 2.
        0
        işte ben de o kitabı okudum ve sonsuz güç sahibi olan aklımızla çözemeyeceğimiz kadar büyük olan tanrının eğer size itaat etmezlerse karılarınızı dövün yazdığını gördüm eşcinselliği yasaklarken eşcinsellikten çok daha büyük bir insanlık suçu olan köleliği yasaklamamak gibi mantık hataları yaptığını gördüm karıncaların konuşabildiğini, süleyman'ın karıncaların konuşmasını duyabilmesini anlattığını gördüm ve ateist oldum panpa.
        ···
      3. 3.
        0
        Galiba gereksiz nedenlere göre ateist olmuşsun çünkü bunlar hep haklı sebepler...
        Ayetten başlayalım:
        “Allah’ın insanlardan bir kısmını diğerlerine üstün kılmasına bağlı olarak ve mallarından harcama yapmaları sebebiyle erkekler, kadınların yöneticisi ve koruyucusudurlar. Sâliha kadınlar Allah’a itaatkârdır. Allah’ın korumasına uygun olarak, kimsenin görmediği durumlarda da kendilerini korurlar. Baş kaldırmasından endişe ettiğiniz kadınlara ögüt verin, onları yataklarda yalnız bırakın ve onları dövün. Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın; çünkü Allah yücedir, büyüktür. Eğer karı kocanın aralarının açılmasından korkarsanız, erkeğin ailesinden bir hakem ve kadının ailesinden bir hakem gönderin; düzeltmek isterlerse Allah aralarını bulur; şüphesiz Allah her şeyi bilen, her şeyden haberdar olandır” (Nisa: 4/34-35).
        Birincisi: Bu ayette açıkça görülüyor ki; dövülmesine izin verilen kadınlar bütün kadınlar değil, kocasına isyan eden, ailenin düzenini bozma gayretinde olan, kocasına haksızlık yapan, nasihat dinlemeyen, kocaları tarafından yataklarında yalnız bırakılan ancak kocasının bu tepkilerine rağmen kocasına isyan etmeye devam eden kadınlardır.

        “… ve hanımlarınızla güzel bir şekilde geçinin…” (Nisa: 4/19) ayeti açık bir şekilde kocaların hanımlarıyla güzel geçinmesi gerektiğini anlatır.

        ikincisi: Kocasına karşı isyankar olan bu kadınların hafifçe dövülmesi bir emir değil, bir ruhsattır. Peygamber Efendimiz (Sav) hiçbir zaman eşlerini dövmemiş ve ayette bahsedilen bu ruhsatı da kullanmamıştır.

        Üçüncüsü: Amaç, kadının canını acıtmak, kadına işkence çektirmek değil, kadının onuru ve gururunu harekete geçirmek ve onu yanlış yoldan döndürmek ve sonuç olarak evlilikteki huzuru muhafaza etmektir. Bu sebeple kadının yüzünü gözünü morartmak, vücudunda iz çıkacak şekilde dövmek, kadının yüzüne vurmak yasaklanmıştır.

        Dördüncüsü: Kur’an ve hadis-i şeriflerde kadının ufak tefek hataları sebebiyle dövülmesine izin verilmemiştir. Aksine islam kadına haksızlık etmeyi yasaklamıştır. Ayette geçen “Eğer size itaat ederlerse artık onların aleyhine başka bir yol aramayın.” ifadesi de kadının ufak tefek hataları sebebiyle dövülemeyeceğini gösterir.
        Ve köle meselesine gelince bu birçok kez anlatılmıştır. Kölelik dünyada yaygın bir sistemdi yani şimdi sen Arabistandaki sorunlar ile karşılaşıyorsun , Mekkelilere karşı savaşıyorsun fakat köleliği yasaklıyorsun bu sefer tüm dünyadaki sistemi değiştirmeye çalışıyorsun. Bunun için kölelik hemen değil de süreç ile durdurulması gereken bir sorundu. Kur'an'an ve hadislere bakarsan hep azat etmeye yönelik teşvikler vardır. Bunu Beled Suresini okuyarak bile anlayabilirsin:
        1 - Andolsun bu beldeye

        2 - Ki sen bu beldede oturmaktasın.

        3 - Ve and olsun baba ve çocuğuna.

        4 - Biz insanı gerçekten bir sıkıntı içinde yarattık.

        5 - insan, kendisine karşı kimse güç yetiremez mi sanıyor?

        6 - Ben, yığın yığın mal yok ettim diyor.

        7 - Kendisini bir gören olmadı mı sanıyor?

        8 - Biz ona iki göz vermedik mi?

        9 - Bir dil ve iki dudak?

        10 - Ona iki yolu gösterdik.

        11 - Fakat o, o sarp yokuşa göğüs veremedi.

        12 - Bildin mi sen, o sarp yokuş nedir?

        13 - Köle azat etmek,

        14 - Veya salgın bir kıtlık gününde yemek yedirmektir,

        15 - Yakınlığı olan bir yetime,

        16 - Veya hiçbir şeyi olmayan yoksula.

        17 - Sonra da iman edip de sabrı tavsiye eden ve merhamet tavsiye edenlerden olmaktır.

        18 - işte bunlar, amel defterleri sağlarından verilenlerdir.

        19 - Âyetlerimizi tanımayanlar ise, onlardır işte amel defterleri sollarından verilenler.

        20 - Onların üzerlerine bir ateş bastırılıp kapıları kapanacaktır. Bu ayet bizzat Azat etmeye yönelik teşviklerden biridir.
        Şimdi gelelim mucizelere. Eğer Allah'an inanıp da bu tür mucizeleri yapamayacağını düşünmüşsen Allah'ı tanımamışsın demektir. Ve böyle mucizeler de öylesine anlatılmaz. Hep alınacak bir ibret vardır.
        Sizin sorgulamanızdaki yanlış da bu tabii ki. Tam araştırmıyorsunuz, fazla düşünmüyorsunuz, karşı tezlere bakmıyorsunuz ve kendinize göre de mantık uyduruyorsunuz tüm mesele de buradan geçiyor.
        Tümünü Göster
        ···
      4. diğerleri 1
  9. 10.
    0
    Evrenin mükemmelliğinden bahsederken onun düzeninin hassas ayarlığından yani kendi yapısının mükemmelliğinden bahsederiz. Oysa Allaha kusursuz derken yapısından değil, gücünden kudretinden bahsederiz. Bu kadar sonsuz güçte bir yaratıcıdan bahsedip sonra oluştuğunu zannetmek zaten çelişki oluyor.
    ···
    1. 1.
      0
      Sonsuz güce bak. Yarattığı seytanla çocuk gibi inatlasip kumar oynuyor bizim üzerimizde
      ···
      1. 1.
        0
        Şeytan ile inatlaştığı bile yok size yanlış öğretmişler. Şeytan isyan ediyor saptıracağım diyor Allah da kıyamete kadar zaman veriyor ortada "hayır müslümanlar kazanacak, hayır kötüler" gibi bir durum yok .
        ···
      2. 2.
        0
        E iddiaya girmiş işte
        Sidik yarısı bir nevi
        ···
      3. 3.
        0
        Hayır iddiaya girmemiş Allah'ın bir iddiası yok az önce onu açıkladım ya.
        ···
      4. diğerleri 1
  10. 11.
    0
    bu insan felsefesinin cevap veremeyeceği bir sorudur sonuç iki ayaklı sandalye paradoksuna döner din felsefesi de tanrıyı yani sandalyenin dayandığı duvarı öne sürer bu tür felsefi paradokslardan kesin bir sonuca varamayız. benim düşünceme görede allahın bu evrenin fizik kurallarının ötesinde olmasının sonucu olarak allah bu evrenin felsefesiyle anlaşılamaz belki yardımcı olur ama anlaşılamaz bu yüzden böyle basit paradokslarla ateizme kaymak mantıksızdır.
    ···
  11. 12.
    0
    herif tam şeytan lan lafı atıp kaçtı hahah
    ···