/i/Devlet

  1. 1.
    +197 -19
    Bakın sayın vatandaşlar. Dünyada silah üretim sistemi herzaman klon üzerine kuruludur. Örneğin bir silah vardır ve diğer devlet bu silahı büyük ölçüde klonluyarak veya birkaç parçasını değiştirerek yenisini üretir. Alın size örnekleri.

    Bu resimdeki silah Alman hücum tüfeği STG 44 e aittir. üretim tarihi 1944.
    http://pitchenginelive.bl...c51-a775-012d8d9992cf.jpg

    Bu resimdeki ise hepimizn bildiği AK-47 yani kalaşnikof hücum tüfeğidir. Kalaşnikof aslında STG 44 ün klonundan başka birşey değildir
    http://pngimg.com/upload/assault_rifle_PNG1442.png

    Bu resim AR 15 hücum tüfeğine aittir
    http://foosx.com/resource/images/36/5822.jpg

    Bu resimdeki m16 hücum tüfeği AR 15 klonudur
    http://twoguns.ru/uploads...1426442711_colt_m16a4.jpg

    Bu ise Colt firmasının ürettiği m16 klonu m4a1 tüfeği
    http://cdn.allshops.ro/fi...metal-gearbox-5235502.jpg

    Ve Dünyada AK-47 tüfeğini kopyalamış ülkeler.
    Romanya-PA md.65
    Irak- Tabuk
    Polonya- Kbk wz 1988
    Çin-86s
    romanya- Md.86

    Şunu unutmayın her silah birbirinin kopyasıdır. Mesela colt 1911 tabanca. Bu tabancanın klonunu her tabanca markası yapmıştır 1911 modeli olarak. Sonuç olarak belli birkaç tane tüfel ve silah disiplini vardır ve diğer bütün silahlar aslında bu temel silah disiplinlerinin bir klonudur. Bunu yapan sadece MKE değil tüm dünyadır. Ülkenize bu kadar yüklenmeyin artık.
    ···
  2. 2.
    +53 -1
    O zaman ilk silah neyin kopyası panpa
    ···
    1. 1.
      +23 -1
      okumayın beyler bugta kaldım
      şuan size 2 boyutan yazıyorum
      ···
      1. 1.
        -1
        Olmalı yani panpa
        ···
    2. 2.
      +4
      Bir bastım 2 şuku verdi panpa
      Edit : Bugtan yazıyorum.
      ···
      1. 1.
        +1
        Buglar sarmış dört yanımızı
        ···
    3. 3.
      +2
      ilk silah limondan mayalandı panpa
      ···
      1. 1.
        0
        Nasıl tahmin edemedim ya
        ···
    4. 4.
      +2
      Kanka ilk silah emanetin kopyasi
      ···
    5. diğerleri 2
  3. 3.
    +45
    Silah dediğin benzer birbirine amk ne yapsınlar 3 tetik 5 dürbün falan mı koysunlar
    ···
    1. 1.
      +1
      Koptum pic
      ···
  4. 4.
    +39
    (bkz: molotof)
    ···
    1. 1.
      +9 -1
      üstte dursun sorun zaten kopya olması değil "tamamen özgün tasarım" denilmesi.
      ···
      1. 1.
        +8 -3
        ne diyecekti? şu silahtan kopyaladık bu çıktı mı deseydi aq?
        ···
      2. 2.
        +1
        g3 ve hk33 üretilirken özgün dizayn denilmeden üretildi neden mpt-76 özgün dizayn oldu ?
        ···
      3. 3.
        0
        ille araya kopya veya özgün tasarım diye yalan bir ifade mi yerleştirmek gerekiyor? üretildi de geç. ÖZGÜN HEE BiZ ÜRETTiK ORJiNAL, NiXE DEĞiL diye ayrıntı vermeye gerek mi var? mal mı bu millet?
        ···
      4. diğerleri 1
  5. 5.
    +9 -14
    gibtirgit tayip onu da çalmış işte
    ···
  6. 6.
    +18 -1
    M16 ve ar15 aynı lan renkler farklı
    ···
    1. 1.
      +9 -1
      Atası AR15 tir
      ···
      1. 1.
        +14
        sen de az tehlike değilmişsin reis
        ···
  7. 7.
    +11
    kopyası, klonu demek de yanlış bence referans demek daha doğru olur sanırım. şu güne kadar bir çok silah üretilmiş, bunlardan birçoğu farklı özellikleriyle ön plana çıkıyor mühendislik açısından. şimdi halihazırda silaha çok avantaj katacak bir parça varsa o parçayı kendi tüfeğinde kullanmakla gereksiz ar-ge maliyetinden kaçınıp bu maliyeti araştırılması daha gerekli olan bir parça veya özelliğe yatırmak akıllıca olacaktır. zamandan ve maliyetten tasarruf sağlayacaktır. sonuçta ortaya çıkan ürün referans aldığı modellerden üstünlük sağlayabilmişse çalışma başarılı olmuştur. keşke biraz daha modern olan magpul remington acr'de geliştirilen özellikleri de referans alsalardı, çok daha güzel olabilirdi.
    ···
    1. 1.
      -1
      Lan adam döktürmüş. Zekalı şeyler yazmış. Sadece 2 şuku almış. Okumayan gözlerinizi gibem.
      ···
  8. 8.
    +9
    helal kardeşim cok guzel anlattın. Bide su yandan bakın biz amerıkadan ısraılden sılah alıcagımıza kendımız uretırız daha iyi. Biraz empati kurun dısardan yemek yemekmı daha ıyı yoksa aynı yemegı evde yapıp malıyetını ucuza getırıp yemekmı daha ıyı sonucta ıkısıde aynı gorevı gorucek yanı sızı doyurucak bu konumda avantaj ıse malıyettır. Saygılarımla ALLAHA emanet olun.
    ···
  9. 9.
    +5 -1
    çok cahilsin keşke ölsen ak-47 mekanik olarak stg 44 le öyle alakası yok görüntü stg 44 çakmasına benzeyebilir tüfek dediğini bazı ülkeler mekaniği sistemi koyar onun üstüne koyar bizim mpt-76 m16 sistemi alınarak geliştirilmiş bir tüfektir m4 at-15 ve m16 ikiside amerikan colt zaten birbirlerine benzemesinlermi?
    ···
    1. 1.
      0
      Bak bunuda okuyun. Güzel yazmış.
      ···
  10. 10.
    +2 -1
    sarsılmaz kılınç 2000 megayla cz 75 tıpa tıp aynı aq çok küçük farklar var.
    ···
    1. 1.
      +7
      Ona kalırsa Colt 1911 ve smith wesson 1911 de bire bir aynı. Ama ona kimsenin lafı yok.
      ···
      1. 1.
        +5 -1
        yarram aynısı dedik bişey mi dedik tespitine ekleme yaptım sadece
        ···
  11. 11.
    +1 -1
    amk embesili dışarıdan birbirine benziyor diye kopyası demiyor mu bide ulan sıkık mekanik aksam denen bir şey var oç zaten bütün uzun namlulu tüfekler birbirine benzer senin ben o olmayan cehaletini sıkıyım kalaşnikov bambaşka bir silahtır çalışma prensibi farklıdır seni got seni

    türkiyede yerli bi tak yapamaz uzayın şimdi got kılları
    ···
    1. 1.
      -1
      Madem öyle ey dıbına koyduğumun çocuğu. Mpt-76 da, FN scar tüfeğinden tamamen farklı mekanizmayla çalışıyo o zaman ona niye çalıntı diyon??
      ···
  12. 12.
    -2
    beyler 10000 liraya colt 1911 alayım mı lan
    ···
    1. 1.
      0
      Alma kardeş git aynı paraya sig p 210 blue al
      ···
      1. 1.
        0
        panpa colt 1911 10000 lira civarı p210 en ucuzunu 15000 dolara bulurum
        ···
      2. 2.
        +2
        Pampa 10000 e alacacağın colttan bisey bekleme tanfoglio limited veya sw performance center a bi bak derim
        ···
      3. 3.
        0
        sağol panpa
        ···
      4. diğerleri 1
  13. 13.
    +1
    ar-15 ve m16 zaten ayni firmaya ait tufekler ar15 hafif cqp (yakin mesafe catismasi ) icin gelistirilmis piyade tufegidir m16 dan farki namlu kisaligi agirligi vs kopya falan degil - ayrica buyuk silah ureticileri kopya etmezler argeleri vardir nasil daha ergonomik menzili fazla tabanca yapabiliriz diye arastirirlar ornegin FN SCAR son zamanlarin gozde piyade tufegi diger tufeklerle alakasi yok hk 417 yine icinde biriken tozu gazi disari atma konusunda cigir acmis bi teknoloji ak-47 falan bunlari gec bunlari cin falan polonya tabi klonlar ama dassakli ulkeler klonlamaz almanya avusturya isvicre belkcika amariga bunlar kendi teknolojilerini gelistirir patentlidir hepsi - he biz nerdemiyiz polonya vallahi bizden iyidir
    ···
  14. 14.
    +1
    amın evladı 1911 alıcam diyor gibermisin sabaha mı bırakırsın

    ulan totoş 2000 lira ayırıp bi cougar 8000 ft alamadım giberim böyle adaleti
    ···
  15. 15.
    +1
    mesele klonlamak değil geliştirmek olmalı yarram. bişeyi yapıyosan üzerine ekleyerek yapmalısın. orjinalin yarı kalitesinde olmayan klonun mevcudiyetini gibeyim.
    ···
    1. 1.
      0
      Zaten bir çok şey eklendi. Uzun menzil, sessiz kurma kolu, ayarlanabilir gez, arpacık, reddot takıldığı zaman arpacığın sökülmesi, delici güç, tutukluluk oranını neredeyse tamamen düşürülmesi. Dünyada bütün testleri geçen tek tüfek olarak tarihe geçti Mpt-76
      ···
  16. 16.
    +1
    Konu ne kadar benzerlik gibi dursada bence kalite byrda asil konu ve ithal silah sanayi kendini kalite konusunda kanitlayali cok olmus bugun yerli ve ithal tabancalara bakarsakta uzun omurluluk dayaniklilik acisindan ithal silahlar daha ustun oldugu yillarca silah kullanmis(3-5 8-10 sene degil adamin omru silahla gecmis ) aticilar tarafindanda onaylanmistir
    ···
    1. 1.
      0
      Aynen abi haklisin konu cansa yerliye guvenmemek lazim
      ···
    2. 2.
      0
      Daha güzel açıklanamazdı.
      ···
  17. 17.
    +1
    yaaaalaaaaaaa taaaaaaaaaaabbb yaaalaaaaaaaaaaaa : ))))))))
    ···
  18. 18.
    0
    peki bu bilgi hayatında ne işe yarıyor ?
    ···
  19. 19.
    0
    Mitten gelmiş sank amk huur evladı
    ···
  20. 20.
    0
    kalaşnikof stgnin klonu değildir kardeşim. stg ile ak in mekanizması farklı ancak stgden esinlenerek yapıldığı doğrudur.
    ···