/i/Devlet

  1. 1.
    +197 -19
    Bakın sayın vatandaşlar. Dünyada silah üretim sistemi herzaman klon üzerine kuruludur. Örneğin bir silah vardır ve diğer devlet bu silahı büyük ölçüde klonluyarak veya birkaç parçasını değiştirerek yenisini üretir. Alın size örnekleri.

    Bu resimdeki silah Alman hücum tüfeği STG 44 e aittir. üretim tarihi 1944.
    http://pitchenginelive.bl...c51-a775-012d8d9992cf.jpg

    Bu resimdeki ise hepimizn bildiği AK-47 yani kalaşnikof hücum tüfeğidir. Kalaşnikof aslında STG 44 ün klonundan başka birşey değildir
    http://pngimg.com/upload/assault_rifle_PNG1442.png

    Bu resim AR 15 hücum tüfeğine aittir
    http://foosx.com/resource/images/36/5822.jpg

    Bu resimdeki m16 hücum tüfeği AR 15 klonudur
    http://twoguns.ru/uploads...1426442711_colt_m16a4.jpg

    Bu ise Colt firmasının ürettiği m16 klonu m4a1 tüfeği
    http://cdn.allshops.ro/fi...metal-gearbox-5235502.jpg

    Ve Dünyada AK-47 tüfeğini kopyalamış ülkeler.
    Romanya-PA md.65
    Irak- Tabuk
    Polonya- Kbk wz 1988
    Çin-86s
    romanya- Md.86

    Şunu unutmayın her silah birbirinin kopyasıdır. Mesela colt 1911 tabanca. Bu tabancanın klonunu her tabanca markası yapmıştır 1911 modeli olarak. Sonuç olarak belli birkaç tane tüfel ve silah disiplini vardır ve diğer bütün silahlar aslında bu temel silah disiplinlerinin bir klonudur. Bunu yapan sadece MKE değil tüm dünyadır. Ülkenize bu kadar yüklenmeyin artık.
    ···
  1. 2.
    +39
    (bkz: molotof)
    ···
    1. 1.
      +9 -1
      üstte dursun sorun zaten kopya olması değil "tamamen özgün tasarım" denilmesi.
      ···
      1. 1.
        +8 -3
        ne diyecekti? şu silahtan kopyaladık bu çıktı mı deseydi aq?
        ···
      2. 2.
        +1
        g3 ve hk33 üretilirken özgün dizayn denilmeden üretildi neden mpt-76 özgün dizayn oldu ?
        ···
      3. 3.
        0
        ille araya kopya veya özgün tasarım diye yalan bir ifade mi yerleştirmek gerekiyor? üretildi de geç. ÖZGÜN HEE BiZ ÜRETTiK ORJiNAL, NiXE DEĞiL diye ayrıntı vermeye gerek mi var? mal mı bu millet?
        ···
      4. diğerleri 1
  2. 3.
    +18 -1
    M16 ve ar15 aynı lan renkler farklı
    ···
    1. 1.
      +9 -1
      Atası AR15 tir
      ···
      1. 1.
        +14
        sen de az tehlike değilmişsin reis
        ···
  3. 4.
    +2 -1
    sarsılmaz kılınç 2000 megayla cz 75 tıpa tıp aynı aq çok küçük farklar var.
    ···
    1. 1.
      +7
      Ona kalırsa Colt 1911 ve smith wesson 1911 de bire bir aynı. Ama ona kimsenin lafı yok.
      ···
      1. 1.
        +5 -1
        yarram aynısı dedik bişey mi dedik tespitine ekleme yaptım sadece
        ···
  4. 5.
    +45
    Silah dediğin benzer birbirine amk ne yapsınlar 3 tetik 5 dürbün falan mı koysunlar
    ···
    1. 1.
      +1
      Koptum pic
      ···
  5. 6.
    +9
    helal kardeşim cok guzel anlattın. Bide su yandan bakın biz amerıkadan ısraılden sılah alıcagımıza kendımız uretırız daha iyi. Biraz empati kurun dısardan yemek yemekmı daha ıyı yoksa aynı yemegı evde yapıp malıyetını ucuza getırıp yemekmı daha ıyı sonucta ıkısıde aynı gorevı gorucek yanı sızı doyurucak bu konumda avantaj ıse malıyettır. Saygılarımla ALLAHA emanet olun.
    ···
  6. 7.
    +53 -1
    O zaman ilk silah neyin kopyası panpa
    ···
    1. 1.
      +23 -1
      okumayın beyler bugta kaldım
      şuan size 2 boyutan yazıyorum
      ···
      1. 1.
        -1
        Olmalı yani panpa
        ···
    2. 2.
      +4
      Bir bastım 2 şuku verdi panpa
      Edit : Bugtan yazıyorum.
      ···
      1. 1.
        +1
        Buglar sarmış dört yanımızı
        ···
    3. 3.
      +2
      ilk silah limondan mayalandı panpa
      ···
      1. 1.
        0
        Nasıl tahmin edemedim ya
        ···
    4. 4.
      +2
      Kanka ilk silah emanetin kopyasi
      ···
    5. diğerleri 2
  7. 8.
    0
    call of da anlamıştım zaten mk ikisinin aynı tak oldugunu

    http://pitchenginelive.bl...c51-a775-012d8d9992cf.jpg

    http://pngimg.com/upload/assault_rifle_PNG1442.png
    ···
    1. 1.
      0
      advanced warfare mi oynadın lan
      ···
    2. 2.
      0
      onda yokki bu silahlar amk
      ···
    3. 3.
      0
      call of duty 5
      ···
    4. diğerleri 1
  8. 9.
    +11
    kopyası, klonu demek de yanlış bence referans demek daha doğru olur sanırım. şu güne kadar bir çok silah üretilmiş, bunlardan birçoğu farklı özellikleriyle ön plana çıkıyor mühendislik açısından. şimdi halihazırda silaha çok avantaj katacak bir parça varsa o parçayı kendi tüfeğinde kullanmakla gereksiz ar-ge maliyetinden kaçınıp bu maliyeti araştırılması daha gerekli olan bir parça veya özelliğe yatırmak akıllıca olacaktır. zamandan ve maliyetten tasarruf sağlayacaktır. sonuçta ortaya çıkan ürün referans aldığı modellerden üstünlük sağlayabilmişse çalışma başarılı olmuştur. keşke biraz daha modern olan magpul remington acr'de geliştirilen özellikleri de referans alsalardı, çok daha güzel olabilirdi.
    ···
    1. 1.
      -1
      Lan adam döktürmüş. Zekalı şeyler yazmış. Sadece 2 şuku almış. Okumayan gözlerinizi gibem.
      ···
  9. 10.
    +9 -14
    gibtirgit tayip onu da çalmış işte
    ···
  10. 11.
    0
    kardeşim orada gösterdiğin silahlar bir proto silahtan geliştirmedir
    pazerfaust mesela şu anki rpg 7 dir
    ha kopya diyorsan g. korenin xk-2 tankı bize altay diye yutturuluyor
    italyanın t-129 ları bize atak diye yutturuluyor ama mpt-76 ve bora zıpkn atılgan fırtına obüsü gibi silahlar bize ait
    ···
    1. 1.
      0
      Kardeş yutturma diye bir şey yok. Atak dedikleri helikopter %65-70 Türk üretimidir. Motoru italyan ındır. TAI de görüp araştırdığımdan yazdım. Altay da o şekilde, teknik destek sağlayıcısı Güney Kore'nin Rotem firmasıdır.
      ···
  11. 12.
    0
    tartışmaya bak amk. sen yapsan kim kullanacak?
    ···
  12. 13.
    0
    Adam haklı ne diyem
    ···
  13. 14.
    0
    merak ediyorum kaç kez eline silah aldın bu yazdıklarını bilmek çok mu zor oturduğun yerden yazmak kolay o yazdıklarının çoğunu kullandım not:bütün silahlar birbirinin kopyasıdır, telefon gibi düşün samsung ve applen ürünlerinde aynı özellik mevcut ama performas tabiki apple
    ···
  14. 15.
    +5 -1
    çok cahilsin keşke ölsen ak-47 mekanik olarak stg 44 le öyle alakası yok görüntü stg 44 çakmasına benzeyebilir tüfek dediğini bazı ülkeler mekaniği sistemi koyar onun üstüne koyar bizim mpt-76 m16 sistemi alınarak geliştirilmiş bir tüfektir m4 at-15 ve m16 ikiside amerikan colt zaten birbirlerine benzemesinlermi?
    ···
    1. 1.
      0
      Bak bunuda okuyun. Güzel yazmış.
      ···
  15. 16.
    +1
    yaaaalaaaaaaa taaaaaaaaaaabbb yaaalaaaaaaaaaaaa : ))))))))
    ···
  16. 17.
    -2
    beyler 10000 liraya colt 1911 alayım mı lan
    ···
    1. 1.
      0
      Alma kardeş git aynı paraya sig p 210 blue al
      ···
      1. 1.
        0
        panpa colt 1911 10000 lira civarı p210 en ucuzunu 15000 dolara bulurum
        ···
      2. 2.
        +2
        Pampa 10000 e alacacağın colttan bisey bekleme tanfoglio limited veya sw performance center a bi bak derim
        ···
      3. 3.
        0
        sağol panpa
        ···
      4. diğerleri 1
  17. 18.
    0
    Tek silah degil lan setrafinda gordugum tum teknolojik aletler oyle
    ···
  18. 19.
    0
    Ananı kopyalayarak gibmedim pampa. O resimdeki silah sarsılmaz mı
    ···
  19. 20.
    +1
    Konu ne kadar benzerlik gibi dursada bence kalite byrda asil konu ve ithal silah sanayi kendini kalite konusunda kanitlayali cok olmus bugun yerli ve ithal tabancalara bakarsakta uzun omurluluk dayaniklilik acisindan ithal silahlar daha ustun oldugu yillarca silah kullanmis(3-5 8-10 sene degil adamin omru silahla gecmis ) aticilar tarafindanda onaylanmistir
    ···
    1. 1.
      0
      Aynen abi haklisin konu cansa yerliye guvenmemek lazim
      ···
    2. 2.
      0
      Daha güzel açıklanamazdı.
      ···