/i/Felsefe

filozofiya'ya inananların kafalarını açtıkları uhrevi altincidir.
  1. 1.
    +1 -1
    Simdi Tabrıya göre ölecegimiz zaman yer bicim kaderimizde yazılı degil mi o zaman ölecegimiz günü kadar yani kaderimizde yazildıgı o güne kadar hepimiz ölümsüz olmak zorundayız ama bu olaydada bi bug var intihar etmek bu da bu olayın acıgı hatası böylelikle tanrı hata yapmıs oluyor bu olayda cıkamamdım esaslı bi cevap verecek biri vardır burda burda pic cok
    ···
  2. 2.
    +1
    dine inanıyorsan dinin yanlış olma ihtimali yoktur.
    ···
    1. 1.
      0
      Ben cok sükür müslümanim ama kitapta yazdıgı gibi sorguluyorum
      ···
      1. 1.
        -1
        dini sorgulayamazsın
        ···
      2. 2.
        +2 -1
        Dini sorgularsın zaten Allahta dini sorgulamamızı istiyor amk cahili
        ···
      3. 3.
        0
        ya olm bi gibtir git
        dini sorgulayamazsın sadece sebeplerini bulabilirsin ki bu da sorgu olmaz.
        yani sen namaz olmasa daha iyi olur muydu? diyemezsin. ama namaz neden emredilmiş diye düşünebilirsin. liseli bin kuruları hayatlarında risale veya tefsir okumamışsınız, konuşmayın.
        ···
      4. diğerleri 1
  3. 3.
    +1
    Asıl sorum bu din mi yanlıs felsefemi???
    ···
  4. 4.
    -1
    herkes kendi kaderini belirler şimdi sie
    ···
    1. 1.
      0
      Dini kitaplarda herkesin hayatina kimse karisamaz yazmıyor
      ···
  5. 5.
    -1
    kardeş sen Allah ın ilminden sual etmede gerisini boşver
    ···
  6. 6.
    0
    kader "olacak şeyin olması" değil "olması Allah tarafından tahmin edilen şeyin olmasıdır"
    Allah da her şeyin yaratıcısı ve her şeyi bilen ise tahmini %100 olacaktır
    ama sen %100 olacak şeyi biliyor musun? hayır
    olması gereken şeyi biliyor musun? hayır
    Allah'ın olacakları nasıl bildiğini biliyor musun? hayır
    üstteki şeyleri herhangi bir şekilde bilebilir misin? HAYIR
    o zaman bunu tartışmak saçmadır
    kader gerçektir ama biz bilemediğimiz ve bilemeyeceğimiz için iMAN ederiz
    ki yaptığımız her şey muhakkak Allah'ın takdiridir (ondan başka hikaye yazan yok)
    ama yaşantılarımız ise bu şekilde yürümez çünkü BiLGi bizden uzak
    olmadan önce olması gerekeni bilemiyoruz
    bu yüzden kader yokmuş gibi geleceği planlar ve yaşarız
    geçmişteki şeylerden de üzüntü duymayız çünkü son söz Allah'ın
    ···
  7. 7.
    0
    Al iste cevabı yok olum bunun galiba bunu cevabını aldigimda ölmüs olacam
    ···
  8. 8.
    0
    Intihar etmende kaderinde var. Ama bu senin kendi iraden olduğu icin kaderimde varmis intibar edecegim deyip olaydan siyrilamassin
    ···
    1. 1.
      0
      Kaderimizde intihar etmek varsa intihar edince niye cehenneme gidiyoruz o zaman bu olay yanlıs
      ···
      1. 1.
        0
        Kader: “Cenab-ı Hakk’ın, kâinatta olmuş ve olacak her şeyi, bütün vasıflarıyla, bütün halleriyle ezelde bilmesi ve daha onu yaratmadan önce, her şeyiyle, levh-i mahfuz denilen kader levhasında yazmış olmasıdır.”
        Kaza: “Allah’ın bu ezeli yazıyı ve takdiri, zamanı ve şartları uygun olduğunda icad etmesi ve yaratmasıdır.”
        Demek ki, kader; Allah’ın ilminin bir neticesi, kaza ise; Allah’ın kudretinin bir tecellisidir. Yani Allah, ilmiyle yazmış, kudretiyle de yaratmıştır. Yazı, kaderdir; yaratmak, kazadır.
        Mesela; bir insanın ne zaman doğacağı ve ne zaman öleceği önceden takdir edilmiştir. işte bu takdir; kaderdir. O insanın vakti geldiğinde doğması ve vakti geldiğinde ölmesi, yani doğum ve ölüm hadiselerinin yaratılması ise kazadır.
        Cüz’i irade: “Allah tarafından insana verilen, dilediği gibi hareket edebilme yeteneği ve seçme serbestliğidir.”
        Biraz daha bu kavramı açarsak; Allah insana okuma, yazma, koşma, yemek yeme, içme, oturma gibi birçok kabiliyetler vermiştir. Bu kabiliyetlerin her birine “külli irade” denilir. Burada geçen “külli irade” tabirini, Allah’ın “külli irade”siyle karıştırmamak gerekir.
        Allah’ın “külli iradesi”: “Allah’ın dilediği her şeyi yapabilmesi ve emrinin önüne hiçbir şeyin geçememesidir.”
        insanın “külli iradesi”: Kendisine verilen yeteneklerdir. işte insan, o yeteneklerden bir tanesi ile bir işe yöneldiğinde o “külli irade” artık cüz’ileşmiş olur. Buradaki “cüz’i” ifadesi “ufaklık” manasında olmayıp, “belirlilik” manasındadır. Yani yapabileceğimiz yüzlerce alternatiften bir anda sadece bir şeyi seçebilmemizdir.
        Mesela, insanda yemek yeme kabiliyeti vardır. Bu “külli iradedir.” insan bu kabiliyeti ile simit yemeğe başladığında artık bu kabiliyeti cüz’ileşmiş olur. Artık insan kendindeki külli iradeyi belli bir yönde kullanmış ve simit yemeğe başlamıştır. işte buna “cüz’i irade” denilir. insan burada serbesttir. Simit yiyebileceği gibi bir haramı yemeyi de tercih edebilir. Zaten onu mesul eden, ona bu tercih yetkisinin verilmesidir.
        Googleden aldim bi oku derim
        ···
  9. 9.
    0
    Sen sorgulama amk
    ···
  10. 10.
    0
    @1in sorduğu soruyu okuyup da gibleyip entry girenin aq.böyle saçmalık olmaz :dd
    ···