1. 1.
    0
    ben bilemiyorum ne desem
    ···
  2. 2.
    0
    @31 haklı beyler bende okumuştum
    ···
  3. 3.
    0
    @31 nokta beyler daha da tartışmayın amk
    ···
  4. 4.
    0
    @16 evet bende okumustum

    Yine Aişe'nin kendisinin anlattığını dile getiren bir hadis:

    Bu hadisin başında, Aişe aynen şöyle diyor:

    -"Peygamber benimle evlendi; ben o sırada 6 yaşındaydım."

    Evet, bir yanda 49 yaşındaki muhafazid, öbür yanda 6 yaşındaki Aişe evleniyorlar.



    muhafazid ile evlendiği zaman Aişe'nin 6 yaşında olduğunun islam dünyasında kabulu zorunlu. Çünkü bunu anlatan "hadis", tartışmasız "sağlam (sahih)" kabul edilir. Bu hadisi, islam dünyasında en sağlam olarak benimsene gelmiş olan Buhari'nin ve Müslim'in "e's-Sahih"lerinde de buluyoruz.



    Anlatıldığına göre evlilik gerçekleşiyor ama yine de 3 yıl kadar zifaf (yani cinsel birlesme) gerçekleşmiyor. Bu süre geçtikten sonra oluyor zifaf !



    Aişe 9 yaşındayken 52 yaşındaki muhafazid ile gerdeğe giriyor:

    Hadisi izleyelim. Aişe anlatıyor:

    -"Ve ben dokuz yaşındayken benimle gerdeğe girdi. Medine'ye göçmüştük. Haris Ibn Hazrec oğullarına konuk olduk. O sırada sıtmaya yakalandım. Saçlarım döküldü. Saçlarım yeniden geldi; bölükler oluştu. Annem Ümmü Ruman bana geldi. Arkadaşlarım ile birlikte salıncakta sallanıyorduk. Annem beni çağırdı. Yanına gittim. Benden ne istediğini bilmiyordum. Elimi

    tutup alıp zütürdü. Evin kapısına gelince durdu. Soluk soluğa kalmıştım. Sonunda soluğum biraz yatıştı. Annem, sonra biraz su alıp yüzüme başıma değdirdi. Sonra beni eve soktu. Bir de baktım ki bir takım Medineli kadınlar. Evdeler. Bana şöyle demeye başladılar:



    -Hayırlı, bereketli olsun. iyi şanslar.



    Annem beni bu kadınlara teslim etti. Bunlar benim saçımı başımı yıkadılar, beni güzel bir

    biçimde hazırladılar. Peygamberle birden karşılaşmaktan başka hiçbir şey beni korkutmamıştı.

    Kadınlar, beni ona teslim ettiler. Ve ben o sıralar 9 yaşındaydım."

    Aişe, muhafazid'in koynuna verilmek üzere zütürüldüğünde, salıncakta sallanıp oynayan bir

    oyun çocuğuydu. Yani muhafazid, 52 yaşında böylesine bir çocukla cinsel birleşimde

    bulunmuştu.



    Bir kız 9 yaşına geldiğinde, islam hukukunda "şehvet konusu" oluyor:



    Aişe 9 yaşındayken muhafazid'in koynuna sokulmuş olunca, islam hukuku bundan şu sonucu çıkarıyor:" 9 yaşındaki bir kız, müstehat (şehvete konu olabilecek çağda) sayılır" diyor. Ve bu nedenle de 9 yaşındaki bir kız çocuğu ile evlenilebileceğini bildiriyor.
    Tümünü Göster
    ···
  5. 5.
    0
    @27 mal beyler
    ···
  6. 6.
    0
    @20 40 eşi var demedim pampa. sadece kaç tane eşi var dedim. net bir cevap verirsen yeterli olur
    ···
  7. 7.
    0
    @24 sazan.avi
    ···
  8. 8.
    0
    @24 inanmış beyler ayrıca ufaktanda tırsmış abi ayağı cekiyo lan
    ···
  9. 9.
    0
    @23 sen ne diyom yarraam kuranda yazıyo 9 yaşında evlenmiş
    ···
  10. 10.
    0
    @23 rivayete göre var ama başka bir rivayette derki bunların hepsi hz.ayşenin kini yüzünden olmuştur
    ···
  11. 11.
    0
    sadece korkmadan okumak araştırmak lazım ki körü körüne hiç bir şeye inanmayalım diye. sorun bu bence

    not:okumadan seri eksileyen pampalara teşekkürler
    ···
  12. 12.
    0
    @7 adam dibine kadar haklı beyler
    ···
  13. 13.
    0
    @31 son noktayı koydu seri şukuladım
    ···
  14. 14.
    0
    evlilik yaşı 9 değil 6'dır. lakin ilk cinsel birleşme 9 yaşında olmuştur.
    Aise aynen söyle diyor:
    - "Peygamber benimle evlendi; BEN O SIRADA 6
    YASINDAYDIM ." (Bkz. Buhâri, e's-Sahih, Kitabu Menâkıbi'l-
    Ensâr/44; Tecrîd, hadis no: 1553; Müslim, e's-Sahih, Kitabu'n-
    Nikâh/69, hadis no: 1422.)
    muhafazid'le evlendigi zaman Aise'nin 6 yasında oldugunun,

    slâm dünyasında, tüm müslümanlarca kabul edilmesi zorunlu.
    Çünkü bunu anlatan "hadis", tartısmasız "saglam (sahih)" kabul
    edilir. Bu hadisi,
    slâm dünyasında en saglam olarak
    benimsenegelmis olan Bu-hari'nin ve Müslim'in "e's-Sahih"lerinde de
    buluyoruz.
    Aise anlatıyor:
    - "Ve ben dokuz yasındayken benimle gerdege girdi.
    Medine'ye göçmüstük. Haris
    bn Hazrec ogullanna konuk
    olduk.
    O sırada sıtmaya yakalandım. Saçlanm döküldü. Saçlanm yeniden
    geldi; bölükler olustu. Annem Ümmü Ruman bana geldi.
    Arkadasla-nmla birlikte salıncakta (ya da tahterevallide)
    sallanıyorduk. Annem beni çagırdı. Yanına gittim. Benden ne
    istedigini bilmiyordum. Elimi tuttu. (Alıp zütürdü.) Evin kapısına
    gelince durdurdu. Soluk soluga kalmısüm. Sonunda solugum biraz
    yatıstı. Annem, sonra biraz su alıp yüzüme, basıma degdirdi. Sonra
    beni eve soktu. Bir de baktım ki birtakım Medineli kadınlar,
    Evdeler. Bana söyle demeye basladılar:
    - Hayırlı, bereketli olsun, iyi sanslar (mutluluklar).
    Annem beni bu kadınlara teslim etti. Bunlar benim
    saçımı-basımı yıkadılar, beni güzel bir biçimde hazırladılar.
    Peygamberle birden karsılasmaktan baska hiçbir sey beni
    korkutmamıstı. Kadınlar, beni ona teslim ettiler. Ve ben o sırada
    dokuz yasındaydım." (Bkz. aynı hadis kaynaklan.)
    Bu hadisten çıkan kimi sonuçlar da söyle özetlenebilir:
    - muhafazid'le Aise evlendiklerinde 3 yıl geçmeden cinsel
    iliskide bulunmamıslardır.
    21.03.2010 Din Bu 1
    gencalevilerharekati.eu/…/Din_Bu 1 Tu… 20/47
    - Evlendiklerinde Aise 6 yasında, cinsel iliskide bulunduklann-
    25
    daysa kız 9 yasında bulunuyordu.
    muhafazid'se bu evlenme sırasında 49, gerdege girdiginde 52
    yasındaydı.
    - Aise, muhafazid'in koynuna verilmek üzere zütürüldügünde,
    salıncakta sallanıp oynayan bir oyun çocuguydu. Yani muhafazid,
    o
    yasında, böylesine bir çocukla cinsel birlesimde bulunmustu.
    Bunu, saglam hadis kaynaklarında bulunan saglam hadisler
    an-latmasa,
    slamcı kesim, "yalan, iftira" diye niteleyecektir.
    - Aise, gerdek odasında muhafazid'le karsılasınca -kadınlar
    ta
    rafından teslim edilmis olsa bile- korkmustu.
    Bir kız 9 yasaına geldiginde,
    slâm hukukunda "sehvet konusu (müstehât") oluyor:
    Aise 9 yasındayken muhafazid'in koynuna sokulmus olunca,
    islâm hukuku bundan bir sonuç çıkarıyor: "9 yasındaki bir kız,
    müstehât (sehvete konu olabilecek çagda) sayılır." diyor. Ve bu
    nedenle de 9 yasındaki bir kızla evlenilebilecegini bildiriyor. (Bu
    fıkıh hükmünü görmek için bkz. muhafazid Ali Tehanevî, Kessâfu
    Istılâhâ-ti'l-Fünûn, 1/788.)
    Aise, muhafazid'in karısıyken büyüyecek ve 18-19 yasına
    geldiginde de muhafazid'in ölümü üzerine, kimi kumaları gibi, çok
    genç yasta dul kalacaktır. Ve hiçbir erkekle evlenmemeye
    "mahkum" edilerek... muhafazid'in karılan, "mü'minlerin analan"
    sayıldıgı için...
    Tümünü Göster
    ···
  15. 15.
    0
    @44 yalanını gibiyim oç
    ···
  16. 16.
    0
    @1 arap kızları 9 yaşındayken 16 yaş olgunluğunda amın oğlu
    ···
  17. 17.
    0
    @41 abı kızın kac yasında oldugu benı ılgılendırmıyor adam 52 yasında kız 9 yasında sız dıyosunuz kı yok lan 16-17.. yahu hadı olsun 20 yasında.. normalmı sence 52 yasında adamın 20 yasında kızla evlenmesı(kı evlendıgınde 6 yasındaydı kız) normalmı sence
    ···
  18. 18.
    0
    @40 burdaki 2. maddeyi okuman bile yeterli gerçekler için ama boşuna uğraşıyoruz size bizzat hz aişe yi getirsek gene inanmazsınız...
    ···
  19. 19.
    0
    @39 madde madde kızı buyuttun once 12-13 sonra 15-16 sonra 17-18 yaptın helal olsun. ya neyse ne ben musluman yada ateist degılım bu konular benı ılgılendırmez ben sadece saygı duyarım der gecerım. ıster spagettıye tap ıster krem peynıre. ben sana senın dının gecmısını anlatan en salıh kabul edılen kısılerden hadısler sundum. konuyla ılgılı kımseye yardımcı olabıldımse ne ala...
    ···
  20. 20.
    0
    @31 bin sende iyi oku siz de iyi okuyun maddelerden birini okumanızda yeterli

    peygamber efendimize atılan iftiradır.

    bu iftirayı atanlar o kadar samimiyetsizdir ki, uydurma hadisleri sırf allah resulüne hakaret ettiği için "hadis" olarak kabul ederler, ancak islam'ı ve kaidelerini belirleyen kur'an ayetlerini ve sahih hadisleri inkâr ederler.

    burada bu samimiyetsiz bünyelere cevap verecek değilim!

    sadece, peygamber efendimiz ile yaptığı evlilikte "yaş konusunu" diline dolayanlar karşısında üzülen kardeşlerimize, okumaları için* * ispatlı ve delilli bir anlatım:

    1) hz. aişe validemizin doğum tarihiyle ilgili bir takım görüşler ileri sürülmüştür. bunun sebebi ise o dönemde çocukların doğum tarihine önem verilmez ve tespit edilmezdi. bilahare çocuk meşhur biri olursa insanlar onun doğum tarihiyle ilgilenir ve tespite çalışırlardı. işte hz. aişe validemiz için de böyle olmuştur.

    hz. aişe validemizin, peygamberliğin dördüncü yılında doğduğunu söyleyenler, mekke döneminin sonunda da hz. muhafazid ile evlendiğini iddia ederek; bu evliliği dokuz yaşında yapıldığını iddia etmişlerdir.

    bu iddianın doğru olmadığını, hz. aişe validemizden yapılan bir rivayet ortaya koymaktadır:

    1) hz aişe diyor ki: "hz. muhafazid henüz mekke de iken (hicret yapılmadan önce) ve bende oynayan bir çocuk iken "kamer suresi 46. ayet inmişti... " (kaynak: buhari 1.cilt telifil kur'an bahsi)

    2) kamer suresi 46. ayet, mekke devrinin birinci döneminde (peygamberliğin 4. yılında) inmiştir. hz.aişe validemiz bu sure ve ayetleri net olarak hatırladığına göre buradan yola çıkarak yapılacak hesaplamayla "9 yaşında evlilik safsatası" çökmektedir.

    şöyle ki; olayları ayrıntılarıyla hatırlayabilmek hem de sokakta oynayan bir çocuk olması için en az beş veya altı yaşında olması gerekir. kamer suresi mekke devrinin dördüncü yılında ** indiğine göre dördüncü yılda beş-altı yaşında olan hz. aişe, hz. peygamberle evlendiği zaman (623) en az onbeş; onaltı yaşında olması gerekir.

    3) bunu doğrulayan bir başka delil ise kız kardeşi esma'nın durumudur.

    kardeşi esma, abdullah bin zübeyir'in annesidir. esma yüz yaşına kadar yaşamış ve hicretin 73. yılında vefat etmiştir. hz. aişe validemizden on yaş daha büyüktür.

    hz. ebu bekir'in kızı esma ile oğlu abdullah; abdul uzza'nın kızı kayleden dünyaya gelmişlerdir.

    hz. ebu bekir'in diğer evlatları olan hz. aişe ile abdurrahman ise, ümm-i rümandan doğmuşlardır.

    hz. esma yüz yaşında ve hicri 73. yılda öldüğüne göre, hicret esnasında 27 yaşında olması gerekir.

    bundan on yaş küçük olan kardeşi hz. aişe validemizin de 17 yaşında olması gerekir ki bu da aşağı yukarı buhari de hz. aişe'nin kendi hadisindeki ifadeye uygun düşmektedir.

    4) bu dönemde inen kur'an sure ve ayetlerini teferruatıyla hatırlayan bir çocuğun en az bu yaşlarda olması gerekir.

    buna göre ise peygamberlikten dört yıl önce doğmuş olduğu kesinlik kazanmaktadır.

    böyle olmasını gerektiren bir başka sebep ise hz. muhafazid'ın eşinin vefatıyla çocuklarının bakıma ihtiyacının olmasıdır.

    kızı fatıma henüz çocuk yaşta ve bu işin üstesinden gelecek durumda değildir.

    bu nedenle evini idare edip çocuklarına sahip çıkacak bir eşe ihtiyacı vardır.

    dokuz yaşında bir çocuğun bunları yapması mümkün değildir!

    ayrıca peygamberimizin kızı fatıma'nın peygamberlikten bir yıl önce doğduğu ve hicretin ikinci yılında da hz. ali ile evlendirildiği bilinmektedir.

    evlendiklerinde hz. ali 21 yaşından biraz büyük fatıma'nın ise 15 yaşından biraz fazla olduğu bilinmektedir.

    hz. fatımayı hz. ali ile evlendirmeden önce ebu bekir ve ömer onunla evlenmek için peygamberimizden istemişler, ancak peygamberimiz onlara cevap vermemiş ve hz. ali ile evlendirmiştir.

    5) bu bölgede ve bu zamanda kız çocukları dokuz yaşında evlenecek çağa geliyor ise niçin peygamberimiz evinde büyüttüğü ali ile fatıma'yı evlendirmek için 15-16 yaşına kadar beklemiştir?

    yine dava arkadaşları olan ebu bekir ve ömer, fatıma ile evlenmek istediklerine göre bu kadar süre (6-7 yıl) niçin beklemiş olsunlar?

    hz. muhafazid ile kendi kızını dokuz yaşında evlendirmiş olan hz. ebu bekir niçin aynı yaşa gelince bu teklifi hz. muhafazid'e yapmadı da yedi yıl bekledi?

    bu noktadan bakıldığında da, bu iddianın doğru olması mümkün görünmemektedir.

    6) hz. aişe validemiz peygamberimizle dokuz yıl beraber yaşamıştır.

    onun kur'an, hadis ve fıkıh ilimlerindeki yerini bütün islam alimleri teslim etmektedir.

    o devrinin en büyük alimlerini tenkit etmiş, çeşitli konularda fetvalar vermiş, kur-an'ın ve sünnetin doğru anlaşılması konusunda insanlara önderlik etmiştir.

    sünneti kur-an'la test etmenin ilk örneklerini vermiştir.

    bu birikimi henüz çocuk denecek yaşta bir insanın elde etmiş olmasını kabullenmek oldukça zordur.

    (yani 9 yaşın da evlenmiş olsa ve 9 sene de evli kalıyor, böylece 18 yaşına kadar peygamberimizin yanında ilim görmüş oluyor. bir insanın muhakeme yeteneği 15 yaşında geliştiğine göre 3 sene de mi allâme oldu validemiz? güldürmeyin insanı!)

    7) hz. aişe validemiz henüz peygamberimizle evlenmeden önce cübeyir bin mut'im ile nişanlanmıştı.

    mut'im (hz ebubekir'in müslüman olduğunu duyunca) hz. aişeyi oğluna almakla evine müslümanlığı sokacağını düşünerek bu nikahı feshetmişti.

    hz. ebu bekir islamı ilk kabul edenlerden biri olduğuna göre; bu olayın vukuu, islamın alenen duyurulmasından (613) sonra olması gerekir.

    islam alenen açıklanıp müslümanlar kabe yürüyüşü veya safa tepesi toplantısından sonra topluma deşifre olduktan sonra ebu bekir'ın müslüman olduğu bilinince kızını almaktan vazgeçmiş olması daha doğru görünmektedir.

    bu olayda yine hz. aişe'nin peygamberimizle evlenmeden önce evlilik çağına geldiğini ve nişanlandığını göstermektedir.

    8) hz. aişe validemiz peygamberimizle dokuz yıl evli kalmışlardı.

    peygamberimizin vefatı esnasında ise 27 yaşında idi.

    peygamberimizden sonra da 48 yıl yaşamış ve hicri 58. yılda ve 74 yaşında vefat etmiştir.

    sondan başa doğru gidersek 74 ten 48 i çıkartıp kalandan da evli olduğu yılı çıkartınca evlendiği yaşı bulmuş oluruz.

    74 - 48 = 26; 26 - 9 = 17 kalır ki yaklaşık 17 veya 18 yaşında evlendiği gerçeği ortaya çıkar.

    9) bu olayda birkaç yıllık bir yanılma payının olması aklen mümkün iken dokuz yıllık bir yanılmayı akıl asla kabul etmez.

    bir insanın yaşının bu kadar önemli olmasının nedeni malum olduğu üzere bir dinin peygamberine uygun olmayan bir işin isnad edilmesidir.

    müslümanlar inanırlar ki peygamberler meşruiyetin örneğidir.

    onlar bir hata yaparsa allah onların hatasını düzeltir.

    böylece bir dini ilk yaşayan insanın kusursuz olmasını sağlayarak insanlara doğru bir örneklik sunar.

    peygamberimizin gerek ailevi ilişkilerinde, gerekse toplumsal olaylarla ilgili düzeltilmesinin kur'an da örneklerini de görmekteyiz. (tahrim 1-5, abese 1-4 ) gibi.

    10) ayrıca bu konuyla ilgili hiçbir uyarı söz konusu değildir. bu bizim için en temel meşruiyet sebebidir.

    eğer böyle bir yanlış yapılmış olsa idi allah asla ihmal etmez elçisini düzeltirdi.

    allah'ın doğru bulduğunu kimse yanlış göremez ve diline dolayamaz.

    müslümanlar "işittik ve itaat ettik, işittik ve iman ettik" derler ve teslim olurlar.

    biz de bu minval üzere teslim olup inanıyoruz ki allah'ın rasulü en doğru olanı yapmıştır.

    bu ve benzeri olayları diline dolayanlar hep olmuş, kıyamete kadar da olacaktır.

    önemli olan inananların bunlara pirim vermemesidir. siz bunların yanlışlığını yüz defa ispat etseniz, onlar yüz bir defa itiraz ederler.

    çünkü onlar sizin inandıklarınıza sizin inandığınız gibi inanmayan insanlardır!
    Tümünü Göster
    ···