1. 126.
    0
    göz altına almışlar lan
    ···
  2. 127.
    -1
    Göz altına alınan sanatçı.
    ···
  3. 128.
    +1
    nasıl zengin oldu bunlar amk
    ···
  4. 129.
    +1
    şarkılarında hep fakir edebiyatı yapıyorlar
    çok da şımarmışlar..
    ···
  5. 130.
    +1
    rapçiler genel olarak malzemesini politik ve sınıfsal durumlardan alıyorlar. altsınıf olan ve adaletsizliği gören buradan besleniyor. demek ki rap\'in ana omurgasını oluşturan durum burası protest olması, underground olması vs. vs.

    rapçiler arasında dönen kavgalardan bir tanesi de, kardeşim sen fakir edebiyatı yapıyorsun da parayı vurdun oluyor. bu zaten protest müzik yapan her sanatçı için geçerli bir durumdur. ahmet kaya, gazapizm vs. e kardeşim sen en başta şu an sahip olduğun şeylere sövüyordun bu ne yaman çelişki? kimisi gardaşum mercedese de binmeyek mi der kimisi ise başka bir kılıf bulur. fakat ortak nokta medyada ve halk arasında ortak bir popülerliğe ve kabüle sahip olmalarıdır ki asıl sınıf atlatan durum budur.

    yani şu an heijan mercedes\'e biniyor olsa da bu adam bağcılarda oturuyor ve hiçbir zaman kadıköy , cihangir tayfasıyla arkadaş olamayacak. ben fero- ezhel- norm ender kavgasında bile kendine yer bulamaz çünkü bu elemanlar ne kadar birbirine zıt dursa da ortak kabulden ve şöhretten beslenir. aralarına heijan\'ı almazlar yani.

    sınıfsal çelişkiyi aşağı yukarı anlattığımı düşünüyorum. heijana gelirsek. ilk şarkılarından beri bağcılarda gezen herhangi bir gencin fikirlerini, sövmelerini birebir şarkılarına yansıtıyor. sınıfsal çelişkisini paralı kodomanlardan, yatla gezenlerden kotarırken, kendi sınıfsal durumunun da farkında menekşe sahilde ateşli şortlarla hep sap geziyorlar. adam hem kendi sınıfını hem de üst sınıfı görüp bir de bunları ustalıkla alaya alıyor, üstteki arkadaş fakir edebiyatı yapıyor demiş fakat fakir edebiyatı fakirlerin yüceltilmesidir. bu adam ironisini aynı zamanda alt sınıfa da değdiriyor.

    rapçi arıyorsanız heijana gelebilirsiniz. iş kalitesini de son şarkılarında baya yükseltmiş bence piyasadaki çoğu adamdan hem beatleri hem de sözleriyle iyi durumda. fakat şöyle bir sıkıntı var heijan her ne kadar bağcılardan çıkmamış olsa da o da az önce anlattığım döngüye biraz kapılmış. düşme şarkısı toplum karşısında politik bir rol üstlenmiş halbuki eski heijan ahlak, bilinç satmak yerine mugo maç yapalım bonzaisine ama tribe girip ölürsen karışmam tarzında -böyle bir şey yok ben uydurdum- yine o bağcılar gencinin ifade tarzıyla bunu ifade ederdi. tabi bu biraz tek taraflı bir yargı olabilir tam tersi olarak yine o çevrenin içinden çıkan bir tecrübe olarak da görülebilir.

    hayatla kavgam var ve bahtımın karası ise son dönemde, sıfır bir, canbay wolker, mero, gazapizm vs. vs. gibi bir beat ve onların ifade şekillerine benzemiş diye düşünüyorum. hepsinden iyi yapmışsın kardeşim fakat biz burası bağcılar welkamtucehennem de ki o zıpır, eğlenceli ve bir o kadar semtin içinden olan heijanı daha çok seviyoruz.

    edit: bu adam bmw alsa bile hiçbir zaman sınıf atlayamayacak çünkü hakim rap kültürünü de anlamıyor oraya entegre olması imkansız bu bilgiye son insta gönderilerinden ulaşabilirsiniz piyasadakilerin tupac sevdası yüzünden koyarım dıbına tupacın da gibi çıkışlar yapıyor. ah be reis bilsen asıl tupac'ı savunması gereken sensin o site çocukları değil.
    Tümünü Göster
    ···