/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +16 -28
    Evet arkadaşlar ne kadar dinsiz olsam da her müslümanın yanlış bildiği dübürden ilişki haramdır yalanı. Neden haram olmadığını ayetlerle ve hadislerle destekleyerek anlatacağım.

    Kadınla "arkadan (dübür’den) birleşmeler, bir başka deyişle "ters
    ilişki"ler de, "Lût toplumunun işi" ("livata"), yani "erkeğin erkekle cinsel
    ilişkisi" hükmünde görülür. (Bkz. Fıkıh kitapları, örneğin, Hidâye,
    2/496.)
    "Kadınla ters ilişki" konu olunca, şu ayet üzerinde durulur ve nasıl
    yorumlanması gerektiği tartışılır.
    Anlamı:
    Kadınlarınız sizin tarlanızdır. Tarlanıza, istediğiniz gibi gelin. istikbal
    için hazırlıklı olun, Allah’tan sakının. O’na hiç şüphesiz kavuşacağınızı
    bilin. Bunu, insanlara müjdele! (Bakara suresi, ayet: 223.)
    Açıklama:
    "Tarlanıza istediğiniz gibi gelin"deki "gibi", ayetteki "ennâ"nın
    karşılığı olarak yer almıştır. Oysa, "ennâ", gerçek anlamıyla, "yer"
    anlatan bir sözcüktür. F. Râzî de burada bu sözcüğe kendi anldıbını (yer
    anldıbını) vermenin daha doğru olduğunu yazar. (Bkz. F. Râzî, 6/69)
    Öyleyse, ’’tarlanıza istediğiniz gibi gelin” yerine, ’’tarlanıza (daha
    doğrusu ekinliğinize = kadınlarınıza) istediğiniz yerden gelin (yani cinsel
    ilişkide bulunun)” diye anlam vermek, ayetteki karşılığına daha uygun olur. Peki "Kadınlarınızla dilediğiniz yerden cinsel ilişkide bulunun!” ne
    demek? Ayette böyle denirken ne demek isteniyor? işte asıl tartışma
    konusu burası.
    F. Râzî, dinbilirlerinin çoğunun ("ulemâ"), ayetle anlatılmak istenenin
    şu olduğunu savunduklarını belirtir:
    "Bir adam karısıyla, isterse önden yanaşarak önden cinsel ilişkide
    bulunabilir, isterse arkadan yanaşarak önden cinsel ilişkide bulunabilir, bu
    iki yoldan birini seçmekte özgürdür. Ayetle anlatılmak istenen budur."
    (Bkz. Râzî, 6/71)
    Ne var ki, ayetteki anlatılanlardan, "kadınlarınızla, nerelerinden
    isterseniz oralarından cinsel birleşimde bulunabilirsiniz" anldıbını, kişinin
    kendi karısıyla "ters ilişki”de bulunmasına izin verildiği hükmünü
    çıkaranlar da var. Fahruddin Râzî, her iki kesimin yorum ve kanıtı arma da
    uzun uzun yer veriyor. Özeti şu:
    insanın kendi karısıyla ’’ters ilişki"sine (arkadan, arka delikten cinsel
    ilişkide bulunmasına) izin verildiği yolunda hüküm çıkaranlara göre,
    ayetteki "ekin” ya da "ekinlik (tarla)" demek olan "hars" ve "yer
    (nereden)" anlamı içeren "ennâ" sözcükleri, "karıyla ters ilişki"nin serbest
    olduğunu anlatıyor. Buna göre ayetin anlamı şudur: "Karılarınız sizin
    ekinliğinizdir, bu ekinliğe nereden yanaşırsanız, nereden cinsel birleşimde
    bulunursanız özgürsünüz, dilediğinizi yapın!” Ayete bu anlamı verenler,
    kişinin "cinsel Organı”nı, "kendi karısından ve cariyesinden korumak"
    zorunda bulunmadığını, kendi karısıyla ve cariyesiyle cinsel birleşimde
    bulunurken "Kınanamayacağı”nı anlatan, Mü’min suresi, ayet: 5.-6. ile de
    bu serbestliğin dile getirildiğini savunurlar. Çünkü bu ayetlerde, herhangi
    bir sınırlama yoktur.” derler.
    Söz konusu "ters ilişki”ye izin verildiği anldıbının yukarıdaki ayetten
    de, Mü’min suresindeki ayetlerden de çıkarılamayacağını savunanlarsa,
    yukarıdaki ayetten bir önceki ayette, ”... (Karılarınız aybaşılı durumdan)
    temizlendiklerinde, onlara, Tanrı’nın size buyurduğu yoldan yaklaşın!”
    dendiğini anımsatıyorlar: ’’Tanrı’nın buyurduğu yol, ters yol olamaz,
    çocuk üretimine elverişli olan yoldur, kadınlık organıdır..” diyorlar.
    Yukarıdaki ayette, iki "hars" (ekin ya da ekinlik) geçiyor. Bu iki hars’tan
    birincisiyle "karı"nın, ikincisiyle ise "karının kendisi” değil, "ekinliği"
    olan "cinsel organı"nın ("ferc"inin) anlatılmak istendiğini savunuyorlar.
    Buna göre, neresinden yanaşılırsa yanaşılsın, "karının ekinliği (çocuk
    tohumunun ekildiği yer)" demek olan "cinsel organıyla birleşilebileceği”
    anlatılıyor. (Bkz. F. Râzî, 6/ 71-74. Konuya ilişkin çeşitli görüş ve
    aktarmalar için de bkz. Taberî, tefsir, 2/232 - 236.)
    Ayetin, ’’karıyla ters ilişki”ye izin vermediği yolundaki görüşü
    benimseyenler çoğunlukta. Sünnî kesimin bütünüyle bu görüşü
    benimsediği söylenebilir. Bununla birlikte îbn Ömer’den de, ayetin,
    ’’karıyla ters ilişki" konusunda olduğu aktarılır. (Bkz. Taberî, 2/233-234;
    F. Râzî, 6/71.)
    Bir kesim Şiîlerce de, ayet, "karıyla ters ilişki" hakkındadır. (Bkz. Râzî,
    6/71)
    Kur’an yorumlarında, ayette, "karıyla ters ilişki”nin değil, başka şeyin
    anlatılmak istendiği belirtilirken ’’iniş nedeni”nin şu olduğu da aktarılır:
    ’’Yahudiler, ’bir insan karısıyla, arkadan yanaşarak (öndeki cinsel
    organıyla) cinsel ilişkide bulunursa, doğan çocuk şaşı olur!’ derlerdi.
    Onların bu görüşlerinin doğru olmadığını dile getirmek için bu ayet indi."
    (Bkz. Taberî, Tefsir, 2/233; F. Râzî, 6/73-74; Sabûnî, Saf- vetu’t-Tefâsîr,
    1/142.)
    Yani: "insan nereden yanaşırsa yanaşsın, karısıyla cinsel ilişkide
    bulunabilir, elverir ki ilişki, normal yerden (önden) olsun." demek
    istendiği belirtilir.
    Erkeğin erkekle eşcinsel ilişkisi de, erkeğin kadınla ters ilişkisi de
    hadislerde kınanıyor ve belirli bir kesim bir yana, islam fıkıhçılarınca
    "büyük günah”lardan sayılıyor. Ancak, birincisinin ’’zina” olup olmadığı,
    zinaya uygulanan cezanın, ona da uygulanmasının gerekip gerekmediği
    tartışılırken; ikincisinde böyle bir tartışma bulunmuyor. Özellikle "insanın
    kendi karısıyla ters ilişkisi" söz konusu olunca: Çünkü, kişinin "kendi
    karısıyla ters ilişkide bulunması"nın, "büyük günah" sayılsa da, "zina"
    sayılmadığı, böyle bir ilişkiden dolayı "zina cezası"nın uygulanamayacağı
    konusunda birleşildiği belirtilir kaynaklarda. (Bkz. Kitabu’l-Fıkh Ale'l￾Mezâhibil-Erbaa, 5/146; Mec- mau’l-Enhür, 1/466.) Yine de, "yabancı bir
    kadınla ters ilişkinin "zina" sayılıp sayılmaması tartışmalı. (Bkz.
    Mecmaul-Enhür, aynı yer.)
    Abdurrahman el Cezîrî, insanın "kendi karısı"yla da olsa "ters ilişki"de
    bulunmasının nasıl kınandığına ilişkin birçok hadisler aktarıyor. (Bkz.
    Kitabul-Fıkh Alel-MezâhibH-Erbaa, 5/146 - 149.)
    ···
  1. 2.
    +36 -7
    Ss alındı derdini savcıya anlatırsın artik
    ···
    1. 1.
      -1
      @1 Bimere selam çak panpa bilisim sucundan iceriye girersen don gomlek cugara getiririm sana
      ···
    2. 2.
      +1
      @1 bimerin hayırlı olsun kardeşim bugün yarın ifade vermeye gidersin
      ···
    3. 3.
      0
      Bu sığırlarda yeni türedi
      ···
    4. 4.
      0
      Komik değil huur çocuğu her başlığın altındasın
      ···
    5. diğerleri 2
  2. 3.
    +1
    Aydınlandım panpa
    ···
  3. 4.
    +2
    insan okucak bunh oc
    ···
  4. 5.
    0
    günah oradan sıkıldığı için günah oluyor
    ···
  5. 6.
    +7
    Dübür ne zütten gibiş iste aq
    ···
  6. 7.
    -1
    Ne haramı. Haram değil.
    ···
  7. 8.
    0
    Rez alın gibiş var
    ···
  8. 9.
    +1
    girilmez de, niye böyle başlık açıyorsun?
    ···
  9. 10.
    0
    Horoz misali dostum gibip geciceksin
    ···
  10. 11.
    -6
    Girilir ama ananla
    ···
  11. 12.
    +4
    Am bulduk ta züt kaldı
    ···
  12. 13.
    +1
    Kör oldum bin
    ···
  13. 14.
    +6
    Hak yolu varken kim tak yoluna gider amk sıçar falan
    ···
    1. 1.
      0
      ben gittim panpa daha zevkli oluyo daha dar çünkü
      ···
  14. 15.
    0
    Ulan biz kariyi bulduk alti ustu kaldi sanki
    ···
  15. 16.
    0
    Rezervasyon
    ···
  16. 17.
    -3
    Dürumle niye ilişkiye giriyor ki amk ne güzel yiyecen onu öle bol yağlı
    ···
  17. 18.
    0
    Kardeş tarlayı sulayınca ekin verir sen arka tarafı istediğin kadar sula ekin alabilir misin ?? Demekki o bölge arazi dışı sayılıyo
    ···
  18. 19.
    0
    huur çocuğu ya yazdıklarının hepsi haram olduğunun kanıtı
    ···
  19. 20.
    0
    Amk sanki sex helalde arkası önü kalmış gib geç amk zaten cehenneme gitcen
    ···