-
1.
+3 -3olamaz eğer olursa kimseyi bağlamaz + temellendirilemez. şu hayatta cidden kötülük yapmıyorsam kesinlikle şu hayatımı zevkli geçirmiyorsam kendi alacağım zevkten kısıyorsam bu sadece ahiret inancıyla anlamlanabilir. çünkü hitler ve benim aynı yokluğa karışacağım bir düzende anlamlı hiçbir davranışım olamaz.
görsel; ted bundy'nin kendi ahlakını kendi içinde mükemmel bir şekilde rasyonel hale getirmesini anlatıyor. kimdir bu ted bundy? bu adam amerikada okumuş yakışıklı bir avukattır ama sonrasında seri katil oluyor ve katliamlar yapıyor. -
2.
+2 -3Hiç Dindar ahlaklı görmediğim için, dinsiz ahlak olur
-
-
1.
0Ahlaklı olunur amaa temellendirilemez ve bağlayıcılığı olmaz. Ama yine de şuku cidden dindar ahlaklı yok amk.
-
1.
-
3.
+1 -1Adam tipsiz konu kilit
-
-
1.
0Zamanına göre belki de şuan çöp pnpa
-
1.
-
4.
+2Ha amk , etik irrasyonel ama bu irrasyonelitenin karşısında hazzı değişmez olarak koyuyor öyle mi? E haz ve zevk rasyonel mi? Ya da neyin zevkli olduğunu kimden öğrenmiş? Ahlakı öğrendiği yerden, yani toplumdan.
Suçluları böyle marjinalize etmiyorlar mı, deli oluyorum. Adam zeki ya da kültürlü falan değil, iki satır birşey okumuş o kadar. Konuştuğu kavramların sınırından bir haber, kendi sosyopatisine kılıf uyduruyor. -
-
1.
+1 -1Ama yine de uyduruyor değil mi panpa. Bak neyin zevkli olup neyin olmadığını toplumdan falan öğrendiği yok dünyada 7 milyar kişiye sor en fazla 100 tanesi insan öldürmek, işkence etmek ve tecavüz zevkli der. Ama bu adam zevk aldığını söylüyor değil mi sence bu zevklerin ne kadarını toplumdan öğrenmiş?
-
2.
0Toplum dediğin şey sen doğar doğmaz başlıyor. Toplumdan başka bir öğrenme yolun yok zaten.
-
-
1.
0Toplumun düşüncelerimiz üzerindeki etkisini biliyorum ve burada bir miktar hak veriyorum. Ancak bu adam toplumun genelinin zevk aldığı şeylerden almıyor hatta zevkleri tam tersi bir yönde seyredebiliyor. Yani neyden zevk aşmayacağı konusunda toplumdan farklı bir yol izliyor. Toplumdan alıyor olsaydı toplumla aynı yönde olurdu bu yönelim.
-
2.
0Toplumsal canlı olmakla hemfikir olmayı birbirine karıştırıyorsun.
-
1.
-
3.
0Anlat o zaman panpa.
diğerleri 1 -
1.
-
5.
0simdi sen din diye baslayip olayi farkli yonleriyle ele almissin. oncelikle din olmadan ahlak olur evet. zaten diyorsun ki \'eger olursa\'. Ondan sonrasi neden onemli? Neden bir seye temellendirme baglama ihtiyaci duyasin ki. O ahlak seni ilgilendiriyor sadece. Arkadasin cevabi nedenini vermis zaten. ne icin ve ne ugruna kismina da ben cevap vereyim. \'Hayatta kalmak icin.\' bu kadar basit. Butun canlilarda hayatta kalma ic gudusu vardir. Insan da sosyal bir varliktir. Bizi ilkel yasamdan ayiran ve topluluk halinde yasamamiz icin koyulan kurallar her istedigimizi yapmamizi engeller. Oldurmekten ve tecavuzden zevk alan insanlar da topluluk icerisinde barinamaz ve dogal seleksiyonda elenirler. Bu yaptigim aciklamanin gordugun uzre din ile bir alakasi yok.
-
-
1.
0Temellendirme olmazsa keyfi olur ve inandırıcılığı olmaz bütün ahlaklar böyle olursa suçlu birisi de gayet ahlaklı olmuş olur.
-
1.
-
6.
0insan evrimsel geçmişi dolayısıyla sosyal bir varlıktır(hayatta kalabilmesi için işbirliği yapması gerekti ve beraber yaşamayı öğrendi bir arada kalamayanlar elendi)..Kendini anti-sosyal olarak nitelendiren insanlar aslında geçmişini inkar eder ve bu durumdan hoşnut olmadığını bildiği halde kendini kandırmaya devam eder. Yalnız yaşamayı seviyorum, yalnızlıktan hoşlanıyorum insanların beni beğenmesine ihtiyacım yok(hani diyoruz ya modern toplum insanların kendini beğendirmek için yediğini içtiğini instaya atmasına yol açtı, öyle bir şey yok bu insanlığın var oluşundan beri yaşanan bir durum) vs argüman sunan insanlar kendilerini kandıran zavallılar maalesef sebebi de muhtemelen çocukluğundaki yetersiz sevgi, okulda uğradığı zorbalık veya aşağılık kompleksi gibi bir çok etmen olabilir ve genelde tamamen pgibolojiktir(platon ayak parmağının ekgib olması dolayısıyla ömrünü aşağılık kompleksiyle geçirmiştir) dolayısıyla sözümü şuraya getireceğim. insan sosyal olduğu için sosyal bir düzen kurmaya muhtaçtır. Sebebi de beraber yaşadığı toplumda kurallar koyma ihtiyacı hissetmesidir(normlarını koyamazsa o sosyal düzen yıkılır).Bu yüzden toplumca kabul edilen yasaları, kuralları çiğneme gibi bir lüksün yok ihtiyacın da yok bu senin yok olmana yol açar eğer sosyal düzenimiz evrim geçirmeseydi! .Ayrıca birine tecavüz etmek başkasının özgürlüğünü kısıtlamak anldıbına gelir,ve başkasının özgürlüğünü kısıtladığında kendi zevklerinden bahsedemezsin.
Bunu zamanında anarşizm savunucusu biri yazıyor(hatta hala ara ara savunuyorum çünkü neden tarım devrimini yaptığımıza anlam veremiyorum ya da vermek istemiyorum) -
-
1.
0Evet çok güzel neden ahlaklı olmalıyız sorusuna cevap verdin. Peki ne için, ne uğruna ahlaklı olmalıyız ona cevap vermedin. Neden ahlaklı olduğumuzu söylemen bunu temellendirdiğin anldıbına gelmez ve yine de bağlayıcılığı olmaz.
-
-
1.
0sosyal düzenin ve koyduğumuz normların yıkılmaması için ahlaklı olmalıyız ve düzen yıkılırsa kaos başlar kaos başlarsa insanlık yok oluşa gider. Toplum bir arada kalabilmek için kendince kodlar belirlemeli biz buna ahlak yasaları diyoruz. Yani bir arada kalabilmek uğruna ahlaklı olmalıyız.
-
2.
0Bir arada kalmak istiyorsak pek tabii bu dediğiniz doğru ama ya birisi bir arada kalmak istemiyorsa
-
3.
0insanlar tarım devrimini sonuçlarını uzun uzun düşünerek gerçekleştirmedi ki. O an onun daha iyi olduğunu düşündüler ve birkaç jenerasyon sonra kimse ne yaptığını sorgulamiyordu. Keşke o dönemden bir iki kisi çıkıp ne yapıyoruz amk diyebilseydi
diğerleri 1 -
1.
-
1.
-
7.
0bence, olmaz.
-
8.
0Ahlak kavramıyla suç kavrdıbını karıştırmamak lazim . Her toplumun ahlak kavramı farklıdır dinle ilgisi yoktur ama din bir topluluktaki ahlak kavrdıbını şekillendiricidir.
-
9.
0Gayet güzel olur panpa lakin şunu unutmamak lazım "başkasının özgürlüğünün başladığı yerde senin özgürlüğün biter" ha tabikide ahlaksız kişiler olacaktır, ama dine inanıp ahlaksızlık yapanlar yok mudur? Onları toplum içinden tek tek ayırırsın meydanda kazığa oturtup ateşi veriyorsun al sana dünyada ki cehennem korkusu. Bu korku Tanrının verdiği korkudan daha güçlü çünkü insanlar gördü
-
-
1.
0Başkasının özgürlüğüne falan inanmayan birisi için bu dediğin çok saçma olur.
-
1.
-
10.
0aynen öyle kardeşim. bende birşeyler yapıyorsam ya da yapmıyorsam bu müslüman olduğum içindir. yoksa çok kötü bir insan olurdum. şimdi bazıları diyecek ki “ben müslüman değilim ama iyi iyi bir insanım kötülük yapmıyorum” hasgibtirin lan oradan siz de hukuktan, yasalardan korktuğunuz için yapmıyorsunuz (:
-
-
1.
0yazdığımı anlamamışsın sen. allahın varlığından şüphe etmiyorum. kesinlikle o var. biraz aklını çalıştırırsan sen de bulursun. demek istediğim şey başka. tekrar oku ve anla.
-
1.
-
ukraynada erkekler savaşıp ölürken kadinlar
-
kaiserchiefs silik
-
cinsiyetçiyim ırkçıyım asosyalim nefret doluyum
-
keriz parası tatlı olur
-
cikserosun poposunu yalamak
-
nofapı asıl bozan şeyin 31 değil
-
ülkeye sorgusuz sualsiz mülteci alınmasının sebebi
-
erkek arkadaşı olan kızın babası
-
gaykatleden e düşman olanların ekseriyetle
-
zalinazurt lan deyyusss
-
gay katleden adlı yazarı öldürüp reenkarnasyonla
-
gay katledenn denen zavallı
-
geldim şuku için sana hep şuku atardım
-
normal 1ey ağlama benide ağlatacaksın
-
kadınlar çok açık giyinmeye başladı amg
-
kargamciklar nasilsin dost hayat nasil
-
ramstein 31spor feyzullah gibi reisler olmasa
-
5 dk maça bakayım dedim
-
karga senin o türbanlı ağzı soğan gotu pattes
-
keanu reevesin derdi ne acaba
-
iş yerindeki kızlar dalga geciyo benlen amg
-
yanlış filmi izlemişim 30dk
-
aklımda gibertme planı var
-
7deliklitokmak bize yeni göbek fotosu at
-
daha demin sarışın güzel bi hatun gördüm
-
bakireliğe çok takılıyonuz olm
-
sırf şuna boynuz takmak için
-
millet kız arkadaşıyla yurtdışına
-
sleep anayun amunu konserde tarkan dinlerken
-
insanoğlu kendini çok değerli birşey saniyor
- / 4