1. 1.
    +7 -3
    inanın olmasını isterdim ama maalesef yok be dostlar.
    Öldükten sonra çürüyüp gideceğiz, ekolojik sisteme küçücük bir katkımız olacak.. Yüzyıllardır böyle oldu ve böyle olacak. Biz olmayacağız.. Geri de kalanların bir önemi kalmayacak. Sanki hiç var olmamış gibi olacağız...

    Tek gerçek dünya burası.. Tüm insanların barış içinde yaşadığını, dünyayı paylaştığını hayal edin..
    ···
  2. 2.
    +5 -2
    "Bırakın din adamları başka bir dünya vaat etsinler, biz cenneti yeryüzünde kuracağız!"
    -Lev Troçki
    ···
  3. 3.
    +1 -1
    Lan kalp ve damar yollarını giptiğim sanırsın gittin geldin öbür dünyaya
    ···
  4. 4.
    -2
    Ulan zaten bişey yok derken var olması gerkir mantıken. Yok yoktur dediğinde var olur.
    Bide yani biz Müslümanlar var diyoruz Kuranlada kanıtlıyoruz, sizin kanıtlamak için bütün kainatı gezmeniz dolaşmanız gerkiyor.
    Allaha madem isyan ediyosunuz o zmn onun topraklarından yarattığı şeylerden uzak durum kainattan dışarı çıkın.
    Hem niye kötü düşünüyosun ki olsun de daha gzl. Düşünsene sabah akiam ne istersen sonsuza kadar. En düşük imanlı olana bu dünya kadar yer. Daha ne. Elma yicem diyelim burda 1-2 ısır kesilirsin orda her ısırdça sevki artcak.

    Hemde bi padişah 2 hizmetkarı var diyelim. Biri çok gzl bi iş yaptı öteki yaktı yıktı. Ee şimdi biri mükafatlandırılmalı bşri cezalandırılmalı. Kendini ii iş yapanın yerine koy. Sana ceza verilse diğerine hediye verilse. Bence biraz daha düşün
    ···
    1. 1.
      +1
      Bak panpa şimdi sana dinini ben mi öğreteyim?
      Dine göre cennet dediğin mekân bu evrenin herhangi bir yerinde değil.. Başka bir âlem, başka bir evren...
      Kuran'ının doğrulunu kanıtlamıyorsun ki? Bilimle tamamen çelişen fantastik-mitolojik söylemler var.. onlara neden inanayım?

      Yok yoktur dediğinde var olmaz. Var olan olgu değil sadece kelimedir.
      O zaman ben kelime uydurarak varlık yaratabilirim.
      O zaman Zeus da var amk.. Dediğin çok saçma.
      ···
  5. 5.
    -1
    spiritüalist başlığı sanmıştım :/
    ···
  6. 6.
    0
    Niye olmasını isterdin onu anlamadım?
    ···
  7. 7.
    0
    kurdugun mantıgı gibeyim senin amk embesili. bisey yoksa mantıken de var olması gerekirmis lafa bak. bisey yoksa yoktur. yok olması durumu da gercekliktir. islam dahil diğer tüm dinlerdeki cennet cehennem kavramları hepsi birer yanılsamadır. zira dini inanca sahip insanların düşüncelerinin dışında doğada varolan bir gerçeği yoktur. kısacası yok, yoktur.
    ···
  8. 8.
    0
    Din-dışı eleştirinin temelini şu oluşturuyor: insanı insan yapan din değil, dini yapan insandır. Yani din, henüz kendine erişmemiş ya da çoktan yitirmiş bulunulan insanın sahip olduğu kendinin bilinci ve kendinin duygusunu oluşturuyor. Ama insan, dünyanın dışında herhangi bir yere çekilmiş soyut bir öz değil. insan, insanın dünyası, devlet, toplum anldıbına geliyor. Bu devlet, bu toplum, dünyanın tersine çevrilmiş bilinci olan dini üretiyor, çünkü kendileri alt-üst olmuş bir dünya oluşturuyor. Din bu dünyanın genel teorisini, onun angiblopedik özetleme kitabını, onun halksal biçimdeki mantığını, onun tinselci point d'honneur'ünü (onur sorununu), kendinden geçmesini, ahlaksal onaylanmasını, görkemli tamamlayıcısını, teselli ve aklanmasının evrensel temelini oluşturuyor. Din insanal özün doğaüstü gerçekleşmesini oluşturuyor, çünkü insanal öz gerçek gerçekliğe sahip bulunmuyor. Öyleyse dine karşı savaşım vermek, dolaylı olarak dinin tinsel aromasını oluşturduğu dünyaya karşı savaşım vermek anldıbına geliyor.
    Dinsel üzüntü, bir ölçüde gerçek üzüntünün dışavurumu ve bir başka ölçüde de gerçek üzüntüye karşı protesto oluyor. Din ezilen insanın içli ezgisini, kalpsiz bir dünyanın sıcaklığını, tinin dıştalandığı toplumsal koşulların tinini oluşturuyor. Din, halkın afyonunu oluşturuyor.
    Halkın aldatıcı mutluluğunu olarak dini ortadan kaldırmak, halkın gerçek mutluluğunu istemek anldıbına geliyor. Halkın kendi durumu üzerindeki yanılsamalardan vazgeçmesini isteme, halkın yanılsamalara gereksinim duyan bir durumdan vazgeçmesini istemek anldıbına geliyor. Öyleyse dinin eleştirisi, dinin aylasını oluşturduğu bu gözyaşları vadisinin tohum halindeki eleştirisi anldıbına geliyor.

    Dini ıstırap, hem gerçek ıstırabın ifadesi hem de gerçek ıstıraba karşı bir protestodur. Din, ezilenlerin iç çekişi, kalpsiz bir dünyanın kalbi, ruhsuz koşulların ruhudur.

    Özet: din halkın afyonudur
    -karl marx

    Din zehirdir.
    Bir ülkede sık sık dinden ve Tanrı'dan bahsediliyorsa ya malınıza yada canınıza kasıt vardır demektir.
    -mao zedong

    Din fakirlerin zenginleri öldürmemesini sağlar.
    Din sıradan insanları sessiz tutmak için mükemmel bir şeydir.
    -napoleon bonaparte

    Dindar sahip olduklarını paylaşır, dinci ise başkalarının elindekileri kendininkine katmak üzere uğraşır
    -yaşar nuri Öztürk
    Tümünü Göster
    ···