/i/Sözlük İçi

sözlük içi.
  1. 1.
    +268 -176
    Eşcinsellik mi?
    – Herkesin hayatına kimse karışamaz.

    Grup ilişkisi mi?
    –Kimseye zarar vermiyorlar ya, bırakın kendileri ne yaparlarsa yapsınlar!

    Eş değiştirmeli ilişki mi?
    – Ben sevmeyebilirim belki ama karışma hakkım yok, herkes hür!

    Anne ve oğul aşkı mı?
    – Çocuk yapmadıkları sürece herkesin aşkı kendine!

    Ters ilişki mi?
    – Kadın da istiyorsa neden olmasın?

    Tranciksüellerin hareketi mi?
    – Herkes istediği şekilde yaşar, istediğiyle yatıp kalkar!

    Lezbiyen ve gayler ilişkiye girebilir mi?
    – Elbette evet, orta çağ’da mı yaşıyoruz!

    Cinsel oyuncaklar?
    – Ne güzel işte, tecavüz gibi suçlar işleyeceğine kendi zevkine baksın!

    Öyleyse asıl soruya gelebiliriz:

    Peygamber, kan bağı olmayan Zeyd’in özgür iradesi ile boşadığı eski eşi ile evlenmiş?
    – Aa öyle şey mi olur ayıp bu nasıl bir din nasıl bir ahlak böyle bir din algısı mı olur daha fazla dayanamayacağım yaşasın ateizm!

    kuran mı yoksa uydurma hadislermi
    ···
  1. 2.
    +97 -167
    peygamber,9 yaşında kızla evlenmiş :DDDDDDDDDD
    ···
    1. 1.
      +30 -8
      Di mi? Sende oradaydın hatta.
      ···
      1. 1.
        +4
        Buhari ve yazılı kayıtlar 9 değil 6 yaşında olduğunu söylüyor.
        ···
      2. 2.
        +6 -1
        Hadislere inanmıyorum eğer dinden konuşuyorsak tek kaynağı Kuran olmalıdır.
        ···
      3. 3.
        +1
        Ancak kuranda peygamber efendimizin sözleri hakkında onun sözü bizim sözümüzdür manasına gelen ayetler var mesela nisa-59, nisa-80, haşr-7 gibi
        ···
      4. 4.
        +2 -1
        bre ahmak, araştırma yap, şartları araştır örneğin, araplardaki adetleri araştır.
        Bulacağın şey kesinlikle kız çocuklarının (yani babalarının öldürmediklerinin) yaşının büluğdan sonra sayıldığı.
        Ablası Esma'nın günlüğünü de bulursun, aralarındaki yaş farkından 18-19 yaşlarında olduğunu anlarsın.
        ···
      5. diğerleri 2
    2. 2.
      +2 -24
      amk salağı adam 40 yaşında Peygamber olmuş 9 yaşında daha inancı bile yoktu lan
      ···
      1. 1.
        +33 -1
        allahım nasıl gerizekalılar var şu dünyada
        kız 9 yaşında peygamber değil
        ···
      2. 2.
        +2 -4
        dedim ya daha 9 yaşında inancı bile yoktu diye, nerenle okuyosun amk
        ···
      3. 3.
        +1
        hahahaha 40 yaşındaki peygamberin 9 yaşındaki kızla evlenmesinden bahsediyor
        ···
      4. 4.
        +10 -1
        o dönemki kayıtlara ve yaş hesabına göre 20-22 yaş arasındaydı en genç evlendiği eşi. 9'u nerden buldunuz merak ettim açıkçası.
        ···
      5. 5.
        +3 -2
        Açtık Buhari'yi bulduk. 22 yaşında salıncakta mı sallanıyordu bunlar? Adet görmeden önce yaşları -1 -2 falan mı oluyor? zütünüzden element uydurmayın amk
        ···
      6. 6.
        +4 -1
        Salıncak diyince senin aklına parktaki kemerli bebek salıncağı geliyor herhalde.22 yaşında kız nikahlı eşiyle salıncakta da sallananilir, koşu yarışı da yapabilir. islamiyet’te de aklen de uygundur.
        ···
      7. 7.
        +1
        Bütün müslümanlarin derdi kimse gibişmesin
        Bütün ateistlerin derdi peygamber kimi gibmiş

        Ya birakin amk isteyen istedigini giber peygamber olmuş adamin cinsel hayatinimi tartisacaksiniz birakin hayatinizi yasayin
        Herkesin akli fikri uçkurunda amk
        ···
      8. diğerleri 5
    3. 3.
      +1 -1
      yannanmuptelası sen yazma amk. benim diğer baslikta da kendi okumayacağın bir şey yazmışın.
      ···
    4. 4.
      +1 -2
      Sus lan. Sus ağzını giberim senin sus cahil huur cocu sus
      ···
    5. 5.
      +3 -1
      Evlatlık almış. Gotunuzfen element uydurmayin picler
      ···
      1. 1.
        +2
        hayır evlatlık almak yerine evlenmiş dostum sen uydurma asıl
        ···
    6. 6.
      +1
      , kullan mk
      ···
    7. 7.
      -1
      Aptal huur çocuğu seni bunlar olurken sende gördün herhalde sıfatını gibtigim
      ···
    8. 8.
      -1
      Buhari ortalığı karıştırmaya çalışıyor 9 yaşında nasıl olsun aq
      ···
    9. 9.
      +3
      Arap kültüründe bir kızın yaşı ergenliğe girdikten, menstruasyon kendisine görülüyorken sayılmaya başlanır. Bilgisizlik içinde etrafa pislik atıyor, dönüp duruyorsunuz.
      ···
    10. 10.
      +2
      Sen ordamıyidn yazmış peki kuran değiştirlikren sen ordamıydòn nerden billiyosan değişmediğini allah sadece sizemi söyledi
      ···
    11. 11.
      -1
      o 9 değil 17
      ···
    12. 12.
      +1
      ve maksadı şehveti için değildi onun gerçekten en sevdigi eşi hz haticeydi digerleri zorla evlenmedi kendi rızalarıda vardı peygamberimize yardimci olmak icin
      ···
    13. 13.
      0
      YA BAKIN AÇIKLIYORUM ESKiDEN ARAPLAR KIZLARIN YAŞINI ADET GÖRDÜKLERi iLK YILDAN iTiBAREN SAYMAYA BAŞLAR YANi 10 YAŞINDA ERGEN OLMUŞSA BiR KIZ 19 YAŞ ASLINDA 9 YAŞ SAYILIR HADi EYWALLAH ŞiMDi KiMSE POYGOMBOR 9 YOŞONDOKO KOZLO OVLONMOŞ DEMESiN AZINIZI YÜZÜNÜZÜ gibERiM ADAM OLUN
      ···
      1. 1.
        +1
        her halükarda kendinden 30 yaş küçük birisiyle evlenmiş oluyor? sence bu ne kadar doğru? her ne derseniz diyin ben hala evlatlık alması gerektiğini düşünüyorum
        ···
      2. 2.
        0
        ayrıca bu söylediğin ergenlik sonrası saymaya başlıyorlar olayının doğruluğu kanıtlanmış değil hala üzerinde tartışmalar sürüyor
        ···
      3. 3.
        0
        Bu 9 yaşında evlendiğininde kanıtlanmış olmadığı anldıbına gelir üstelik aradaki yaş farkının yüksek olması kime göre yanlış eğer 2 tarafta uygun yaş ve "rıza" ya sahipse yaş farkının önemi yok senin kültüründe yaşların yakın olması gerekirken başka kültürde olmayabilir
        ···
      4. diğerleri 1
    14. 14.
      -1
      O zamanlar Araplarda kızların yaşı ergenlik çağına girdikten sonra sayılmaya başlanırdı
      ···
    15. diğerleri 12
  2. 3.
    +20 -11
    Okumadım cugu
    ···
    1. 1.
      +1
      Okumadığınız için aptalsınız okusanız da anlamazsınız
      ···
      1. 1.
        +2
        Hakli suku okudum anlamadim
        ···
    2. 2.
      +2
      Hadi diyelim buna kızıyosunuz, lan ÇOK EŞLiLiKte ne var ben onu anlamıyorum!
      Bi gün ateistle konuşuyoruz, çok eşliliğe karşıt bişi dedi, ben çok eşliliği yanlış bulmuyorum dedim, o da "çok aşklılık diye bişi var zaten" tarzı bişi dedi. Tuhaf
      ···
  3. 4.
    +93 -19
    @3
    http://c12.incisozluk.com...11509/3/3096643_o2ad8.jpg
    ···
    1. 1.
      +2
      Ahahahahahha şuku panpa
      ···
    2. 2.
      +4 -1
      lan o evrimin kanıtları karşısında hala evrimi reddeden müslümanın resmi, Allah'a inanmıyorum, istediğin kadar da konuşabiliriz bu konu hakkında
      ···
    3. 3.
      0
      Yaşasın caps kültürü.
      ···
    4. 4.
      +1 -1
      Evrimin nasıl bir kanıtı varki teoriden öteye geçemiyor evrim gerçeği diye birşey yok teoriden ibaret üstelik kanıt yok hiç bir ara geçiş yok bunu primatlara bağlayarak sonuca ulaşamazsın han insan vücudu yaptığı işe göre evrilebilir dersen olur avvı kabilelerde keskin göz iyi koku alma havanın nasıl placağını kestirme gibi yetenekler gelişebilir ama tam mutasyon dönüşüm yok
      ···
      1. 1.
        +1 -1
        Aynen mutasyon dönüşüm yok sen homohabiliste kalmışsin
        ···
      2. 2.
        +2
        fosiller evrimin kanıtı sayılır, ayrıca yok dediğin ara formlar: https://www.google.com.tr...Vaw3lUJgOjGoolfsJ70SxDE0w
        ···
      3. 3.
        +1
        ayrıca teori olması kanıtlanmadığını göstermez, bugün doğru kabul edilen birçok teori vardır, bir de dünyadaki tüm bilim çevresi evrimin varlığını kabul eder
        ···
      4. 4.
        +2
        karşı tarafı önce iyi anlayın, sürüyle kanıt ve form var, bi yerinizi kaldırıp araştırmaya üşeniyorsunuz, ya da kabullenmekten korkuyorsunuz, bilemem orasını
        ···
      5. 5.
        +2
        zaten bir anda dönüşüm diye bir şey yok, zamanla ilkel halden modern hale gelme var, başka aklına takılan bir şey?
        ···
      6. diğerleri 3
    5. diğerleri 2
  4. 5.
    +5 -5
    Haklisin ama anlatamazsin
    ···
  5. 6.
    +31 -14
    Anlatsam da anlamazsın o yüzden hiç kendimi yormıycam gerizekalı olduğunu bil yeter
    ···
    1. 1.
      +1
      Belli olmaz, yaz belki anlarım.
      ···
    2. 2.
      +8 -3
      Böyle diyorsan asıl beyinsiz olan sensin dostum
      ···
    3. 3.
      +1 -1
      Onlotsom do onlomazson, puaohcjabcmamk
      ···
    4. diğerleri 1
  6. 7.
    +82 -2
    Ateistleri genelleyemezsin. Ateistleri birleştiren ortak değerleri yoktur mk. kuran gibi içinde nasıl yaşanacağını yazan bir şey yok. Ne salak adamsın aq
    ···
    1. 1.
      +3 -1
      Hakli adam bir ateist cikip içest iliskiyi savunabilir digeri cikip ahlak disi diyebilir
      Ateistlerin kitabı yok çünkü
      ···
    2. 2.
      +2
      En doğru entari bu
      ···
    3. 3.
      0
      Aynen oyle
      ···
    4. 4.
      +4
      bu cevabın üstüne tatava yapanların beynini gibiyim olay budur
      ···
    5. 5.
      -2
      Ateizmin ahlakı yoktur
      ···
    6. 6.
      +1 -1
      Aynı şekilde ateistler de müslümanları yaptıkları eylemler üzerinden genelleyemezler. pekekentin biri çıkıyo 9 yaşındaki kızla evlenilebilir diyo. Kuranda nerde yazıyo lan böyle bişey? Maalesef müslümanlarımızın cahil olduğu kadar ateistlerimiz de cahil. Bunun en büyük sebebi de ergen ruhlu ateist sayfaları. Seni eleştirmedim yanlış anlama genel eleştiri bu.
      ···
    7. diğerleri 4
  7. 8.
    +12 -3
    50 yasindaki adam 18 yasindaki kizla evleniyor bisey demiyonuz .Müslümanlar aciklayin sunu. Hz aise ye kendi yasiti birini bulamamislar mi?
    ···
    1. 1.
      +7 -3
      Sırf bunu yazmak için giriş yaptım
      Kızların yaşı arap geleneği olarak ergenliğe girdikten sonra sayılırdı
      O iklimde 10 yaşında bile ergenlipe girdiğini saysak 19 yaş olur
      ···
      1. 1.
        0
        Adam sana söylemiş işte kardeş hâlâ Hadis-i Şerif yazarak terslemeye çalışıyorsun.
        BAK KARDEŞiM!
        Eski Cahiliye Arapları kız çocuklarına zerre kadar değer vermez; sanki bir utanç sembolüymüş gibi toprağa gömerlerdi.Bu yüzden o dönemde yaşayan çoğu kadının yaşı tam olarak kesin bilgilerle bilinmemektedir. Yaşamalarını bile istemeyen bir toplum birde yaşlarını mı hesaplayacak? Bundan öte o kültürde yaş kavramı çokta önemli değildi. Günümüzdeki gibi akıl seviyesinin, yaştan geldiğine inanılmıyor; yaş hiç önemli görülmediği için (doğum günü gibi kutlamalar vs.) o zaman ki Arap Milletinde yaş verileri her zaman özellikle ve özellikle kadınlarda yanlış olabilir.Onu bunu bırakalım toplumumuzda Dedelerimizin, nenelerimizin yaşları bile çeşitli nedenlerden ötürü yanlış yazdırılmıştır.Bu ilkel vakalar 1920-1960’lı yıllarda yani çokta uzak olmayan yıllarda vuku buluyorken; bahse konu yıl 1400 yıl önce.

        Olayın aslına gelecek olursak;
        Her kızımız Yüce Allah’tan diliyoruz ki Hazreti Aişe (RadıyAllahu Te’âlâ Anha) gibi temiz, namuslu olsun.
        Hazreti Aişe, Sevgili Peygamberimiz’e gelmeden önce nişanlanmıştı. Ancak damat olacak kişinin babası bu nişanı bozdu. Sonra Senet-ül Hüzn yaşandı, yani Hazreti Hatice (RadıyAllahu Te’âlâ Anha) vefat ettikten sonra Sevgili Peygamber Efendimiz (Aleyhissalatu Vesselam) çok büyük bir hüzün yaşamış, Mübarek çocukları Annesiz kalmıştır. Bunun üzerine Kendilerine Mübarek Çocukları’na bakma konusunda sıkıntı yaşayacağı söylenmiş ve evlenmesi teklif edilmiştir. Hazreti Aişe ise evlilik çağında nişanlanmış fakat nişanı bozulmuş BLUĞ YAŞI 9 olan bir kızdır. Arap kültüründe ise bir kızın olgunluğa erdikten sonra yaşı sayılırdı. Normal bir kız 13-14; Arap yarımadasının iklim şartlarında ise 11-12 yaşlarında ergenliğe girdiğini baz alırsak; Hazreti Aişe 20-21 yaşlarında bir nişan evresi geçirmiş, evlilik çağında, genç bir kızdı. Rasulullah (Aleyhissalatu Vesselam) ile evlendi.

        Yukarıda “marlament” nickli kardeşimiz ifade etmiş.Sen hâlâ aksini ispat ettiğini sanarak Hadis-i Şerif paylaşmışsın. Halbuki arkadaşımızın dediği doğru, seninde paylaştığın Hadis-i Şerif’teki gibi 20-21 yaşında zifafa girmiştir.

        Bu da tarih ve bibliyografların ittifak ettiği yazı;
        Tarihçilerin ve bibliyografların tespitine gore Hz. Ayşe, Peygamberimizin kızı Hz. Fatıma'dan beş yaş küçüktür. Hz. Fatıma Peygamberlikten 5 yıl önce doğmuştur. Demek ki Hz. Ayşe, Peygamberliğin başlangıç yılında doğmuştur. Hz. muhafazid Peygamber olduktan itibaren 13 yıl Mekke'de kaldı. Peygamber hicret ettiği zaman Ayşe 13 yaşında olmalıdır. Peygamber Medine'ye göçtükten iki yıl sonra Ayşe ile evlendiğine göre (el-isâbe: 4/359) demek ki evlendiği zaman Hz. Ayşe en az 15 yaşında idi. Ayrıca Hz. Ayşe, Peygamber'le nişanlanmadan önce Cübeyr ibn Mut‘im’e nişanlı veya sözlü idi. Bu da onun, Peygamber, kendisini istemeden önce evlenecek yaşta olduğunu göstermez mi? Bu yaş da her hâlde dokuz yaş değildir. Demek ki Peygamber istediği zaman Ayşe, en azından evlenecek çağ olan 15 yaşlarında idi. Bu yaş da Arabistan gibi sıcak ülkelerde tam evlenme çağıdır. Bizde de eskiden kız çocukları erken evlendirilirdi. "14'üne gelince kızı ya ere veya yere vermeli" cümlesi bir ata sözü gibi söylenir. Zaten evlenecek çağda olmayan birisini Peygamber’e önermezlerdi. Çünkü Hz. Ayşe'yi direkt olarak Peygamber istememiş, halası onu Peygamber'e önermiş, o da uygun görmüştü. Bir başka rivayete göre Hz. Ayşe Peygamberimizin kızı Fatma ile yaşıttır. Fatma’nın doğumunda babası 35 yaşında idi. Bu durumda Ayşe evlendiğinde 20 yaşlarındadır.
        Tümünü Göster
        ···
    2. 2.
      0
      Kesinlikle. islamiyet kadınların cahiliye dönemindeki gibi cahil bırakılmasını kesinlikle istemiyordu. Kadınların da çocukları yetiştiren birer aile dolayısıyla toplumun temel taşları olmasından mütevellit kadınlara da Dini bilgiler erilmeliydi. islami Kurallarda kızlara veya kadınlara bilgi vermesi için kadın hocalar uygundur.Bu kadın hocalar ise Sevgili Peygamber Efendimiz’in (Aleyhissalatu Vesselam) eşleridir.

      Ayrıca islamiyet, kullarına tuvalet adabından, yatak adabından, karı-koca ilişkisinin nasıl olması gerektiğine kadar hüküm vermiştir. Bunları kim gözlemleyebilir ve kadınlara, insanlara aktarabilir? Sevgili Peygamber Efendimiz’in Eşlerinden Tabii ki.

      Ayrıca aç, açıkta,zor durumda kalan, namusu ve canı tehlike altında olan kadınlarıda korumak amaçlı evlenmiş, onların maddi ihtiyaçlarını karşılamış fakat onlarla karı-koca ilişkisi yaşamamıştır.
      ···
  8. 9.
    +20 -9
    Peygamber himayesi altına almak için evlenmiş moruq xde. Bu nasıl himaye ki hep en güzel kadınları kendine alıyor. Kureyza vakasında eşi ölen kadını bi müslüman alıyor, peygamberin kulağına o kadın sana yakışır diyorlar, gidip kocasının kanı kurumamış kadını eş alıp o gece gerdeğe giriyor, sonra gelip nefisten bahsediyorsunuz, peygamberin güzel ahlakını örnek almamızdan bahsediyorsunuz. Hz safiye'den bahsediyoruz. Bir deist olarak sana bu cevabı veriyorum.
    ···
    1. 1.
      +2 -1
      Kulağıma fısıldadılar " o kadın sana yaraşır " ben de aldım
      -HZ. muhafazid
      ···
      1. 1.
        +2
        iyi güldüm panpa haha. Güvendiğin kaynaklardan araştırabilirsin inanmıyorsan.
        ···
    2. 2.
      -1
      Şerefli,Değerli,Güzel,Mübarek,Anam Babam O’na feda olsun,Sevgili Hazreti Ahmed Mahmud muhafazid Mustafa’ya (SAllAllahu Te’âlâ Aleyhi Vesellem) Ve O’nun Tertemiz,Namuslu ve Şerefli Eşlerine (RadıyAllahu Te’âlâ Anhum Ecma’in),Çok Değerli Ashabına (RadıyAllahu Te’âlâ Anhum Ecma’in) hakkındaniFTiRA ATAN,ONLARIN HAKKINDA EN UFAK BiR NEFRET BESLEYEN VE DiLE GETiREN,KÜFÜR EDEREK iNSANLIK SEViYESiNDEN AŞAĞI DÜŞEN KENDi NAMUSUNUN MUALLAKTA OLDUĞUNU iSPATLAYAN,AŞAĞILIKLARIN Yüce Allah Belasını Versin.

      Sizi adam yerine bile koymuyor; belki doğruyu anlayıp pisliğinizden sıyrılırsınız umuduyla...

      http://www.sonpeygamber.i...n-annesi-hz-safiyye-ranha
      ···
  9. 10.
    +20 -7
    Yalanlara bak ya. ÜSTELiK BUNU DiYENiN PEYGAMBERi 4 EŞ 21 CARiYESi VAR EVLATLIĞININ KARISINA HALLENiYOR
    ···
    1. 1.
      +1 -4
      O dönemki arap töresi ve ticari ilisker icin yapılmış evlilikler zevk için deil
      ···
  10. 11.
    0
    Tutar rez
    ···
  11. 12.
    +7 -15
    Ateistlerin %95,i 17 yas ve alti geri kalan %4 u 25 yas ve alti geri kalan 1 lik kisimsa 60li yaslarina kadar cok cok cok nadir bir kisim zaten onlarda 60indan sonra camiide oluyorlar.
    ···
  12. 13.
    +1 -1
    Senin yanlış diye yazdığın şeyleri peygamberin yapınca doğrumu oluyor
    ···
    1. 1.
      -3
      Bize indirilen Şeriat’a; Değerli,Şerefli, Güzel,Mübarek, Annem Babam O’na feda olsun, Sevgili Peygamber’imiz Hazreti Ahmed Mahmud muhafazid Mustafa’da (SAllallahu Te’âlâ Aleyhi Vesellem) uymuştur.
      “HIRSIZLIK YAPAN KENDi KIZIM FATIMA DAHi OLSAYDI ELiNi KESERDiM!”

      iftira atma.
      ···
  13. 14.
    +2 -2
    evlenmesinde bisey yok evlenebilmesi icin ayet geliyor tum kadinlar muhafazidehelaldir diye
    ···
    1. 1.
      0
      Gelirken ordamiydın amk
      ···
    2. 2.
      0
      Yaşan söylüyorsun, iftira atıyorsun

      Sümme Hâşâ hangi ayette “Ey muhafazid, tüm kadınlar Sana helaldir” yazıyor.

      Kadınların hepsini kendinizin gören, Edep tanımayan, Ahlak tanımayan, Sınır tanımayan hiçbir kimseye veya şeye saygısı olmayan ve düşünemeyen sizler temizsiniz doğru yoldasınız (!)

      Alemlerin Nuru, Değerli,Şerefli, Güzel,Sevgili, Mübarek,ANNEZ BABAMIZ O’NA FEDA OLSUN; Hazreti Ahmed Mahmud muhafazid Mustafa (SAllAllahu Te’âlâ Aleyhi Vesellem) Sümme Hâşâ, ahlaksız, tecavüzcü öylemi?

      Elbette ki attığınız iftiraya yakışan kişiler sizlersiniz.
      ···
      1. 1.
        0
        http://www.kuran.gen.tr/?...ddle&kid=1&sid=33 37 ile 50ye bak derim
        ···
      2. 2.
        +1
        Şimdi öncelikle bir zamandır cevap vermemişim;yeni gördüm. Eğer buna cevap bekleyen kardeşlerim varsa kusura bakmasınlar.

        Bak; bu toplum (maalesef çoğunluğumuzun cahiliyet içerisinde olduğu için) ateistleri hep bilimci, akıllı,sorgulayan, bilgi ve kültür sahibi bu ülkenin aydın insanları sayıyor.
        Ancak; “TEFSiR” diye islam’da bir iLiM olduğunu; ve bu Tefsir işiyle uğraşan kişilerin bu işlerle beyhude uğraşmadığının halbuki çok önemli bir işle muhatap olduklarının göstergesisin. Maalesef ülkemizin aydınları (!) Arapça’nın kelimelerinin karşılığının çok zengin olduğunu; Kuran-ı Kerim’i ve Hadis-i Şerif’leri iŞiN EHiLLERi (islâmiyet Hakkında, Muhaddisler yani Hadis-i Şerifleri Aktaran Değerli Büyükleri’miz hakkında, Arap Dili hakkında bilgi sahibi olan kişiler) tarafından sahip oldukları ilimlere dayanarak meali verilen, Türkçe’ye çevrilen, Kuran-ı Kerim’e anlam yani tefsir etme ihtiyacının olduğunu bilmiyorlar!

        Her direkt gördüğünüzü kötü niyetiniz ile harmanlayarak, atetist forumlarda Beyin Ameliyatına uğramış, beyinsiz kişilerden alıp alıp karşımıza gelmeyin. Bunlar çok ağır iftiralar.(Bu kısımda bana kızdıysan; kızma çünkü işin aslını açıklayınca eğer objektif bakarsan zaten düştüğün durumun farkına varacaksın.)

        Dediğim Tefsir konusuna dikkat edersen (Taberi Tefsiri’ni şiddetle öneriyorum;Doğru ve son derece ustalıkla hazırlanmış bir Tefsir’dir. Tefsir’ide seçmen çok önemli;sapık düşünceli ve kaynağı dayandığı duvar olan bilgisiz derlemelerden okursan, daha kötü olur.)

        Herneyse, attığın siteden sana Ahzab Suresi,37. Ayette ne denilmek istediğini açıklayayım.Çok daha usta bir kaynaktan öğrenmek istiyorsan, aradığın şey Taberi Tefsiri’dir.

        37. Ayet-i Kerime;
        Öncelikle Ayet’in hakkında nazil olduğu konu olan ” Tertemiz, Namuslu,Mübarek, Değerli Hazreti Zeyneb Annemiz’in (RadıyAllahu Te’âlâ Anha) Değerli, Mübarek,Şerefli, Güzel,Mübarek, ANNEM BABAM O’NA FEDA OLSUN, Hazreti Ahmed Mahmud muhafazid Mustafa (SAllallahu Te’âlâ Aleyhi Vesellem) ile Evlenmesi”hakkında bilgiler vereyim;

        Hazreti Zeyneb, Sevgili Peygamber Efendi’mizin Halasının Kızı,ilk imân Edenlerdendir. Asıl Adı Berre iken, Zeyneb ismini O’na Sevgili Peygamber Efendimiz vermiştir. Mekke’den Medine’ye Hicret ettiğinde bekardı. Sevgili Peygamber Efendimiz,O’nu çok sevdiği, azat ederek köleliğe karşı olan mücadelesini gösterdiği Hazreti Zeyd (RadıyAllahu Te’âlâ Anh) ile evlendirmiştir.

        islamiyet’te bilindiği üzere bir kulun Yüce Allah (Celle Celalûhû) (Celle Şanûhû) Katında Değeri, sınıfa,paraya, mala,IRKA, renge DEĞiL; TAKVA’YA bağlıdır.
        Ancak cahiliye devrinde köle ve imtiyazlı (soylu) sınıf gibi bir ayrım vardı. Sevgili Peygamber Efendimiz, Hazreti Zeyneb gibi soylu birisini Büyük Sahabe Hazreti Zeyd (azad olunmuş bir köle) ile evlendirmesi,bu köklü ilkeyi tamamıyla Ayaklar altına alındığının göstergesi olmuş; tartışmalara sebebiyet vermiştir.
        O günkü geleneğe ve göreneğe tamamen ters olduğu için (Özgür bir kız ile azad edilmiş bir kölenin evlendirilmesi) Hazreti Zeyneb ve kardeşleri böyle bir evliliğe razı olmadılar. Hazreti Zeyneb; Sevgili Peygamber Efendimiz’e

        \\\"Ya Resulallah,Ben SENiN halanın kızıyım, ona varmaya razı değilim, üstelik ben Kureyş\\\'liyim.\\\" diye görüşünü beyan etti. Resulullah (asm), Hazreti Zeyd\\\'in kendi yanındaki ve islâm\\\'daki değerini anlatıp, aslında ana baba tarafından asil ve soylu bir kimse olduğunu belirtti.

        Ahzab suresinin 36. âyeti nazil oldu:

        \\\"Allah ve Resulü bir işe hüküm verdiği zaman, inanmış bir erkek ve kadına o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Her kim Allah ve Resulüne karşı gelirse apaçık bir sapıklığa düşmüş olur.”

        Bu Ayeti Kerime nazil olunca; Hazreti Zeyneb “Ben Allah’a ve Rasulüne karşı olamam.” dedi. Hazreti Zeyd ile evliliğine devam etmeye karar verdi.

        Fakat aralarında samimi sevgi ve saygı oluşmadı. Hazreti Zeyd (RadıyAllahu Te’âlâ Anh) durumu anlayınca; Sevgili Peygamber Efendimiz’e Hazreti Zeyneb’ten boşanmak istediğini söyledi.
        Efendimiz, çok müteessir oldu. Çünkü bu evliliği isteyen bizzat kendisi idi. Toplumun yanlış algılamalarını (köle ve soylular arasındaki sınıf farkını) kırmak istiyordu. Bu sebebten her defasında Zeyd\\\'e \\\"Karını tut, boşama.\\\" diyordu. Ancak her şeye rağmen bu evlilik bir seneden fazla sürmedi. Hazreti Zeyd, sonunda karısını boşamak zorunda kaldı.

        iŞTE GELDiK ÇATTIK KiLiT NOKTAYA, DiKKAT LÜTFEN KARDEŞ;

        “Aradan bir süre geçtikten sonra, sıra Cahiliyet\\\'te yaygın bir başka yanlış âdetin kaldırılmasına gelmişti. Bu da evlâtlıkların, öz evlât gibi kabul edilmesi, dolayısıyla onların hanımları da babalıkların öz kızı hükmünde telâkki edilmesi yanlışı idi.”

        islâm, evlâtlık kurumunu temelden değiştirmişti; âyet-i Kerime bu konuda gâyet açıktı:

        “Onları, yani evlâtlıklarınızı babalarının ismine nisbet ederek çağırın. Bu Allah katında daha doğrudur. Eğer babalarını bilmiyorsanız, onlar zaten sizin din kardeşleriniz ve dostlarınızdır.” (Ahzab, 33/5)
        Bu âyet nazil olduktan sonra Zeyd, artık Zeyd bin Harise diye babasına nisbet edilerek çağrılmaya başlandı. Evlâtlığın kaldırılmasından sonra, evlâtlık hanımlarının da öz kız gibi olmadığı ortaya çıkmış oldu. Ancak bunun bir örnekle de ispatlanması ve kökleştirilmesi gerekiyordu. Bu da Hz. Peygamber (asm)\\\'in, Hz. Zeyneb\\\'Ie evlenmesi ile mümkün olacaktı. Ancak yerleşik bir âdeti ortadan kaldırırken ortaya çıkacak fitne ve dedikodular Efendimizi (asm) düşündürüyordu.

        Ayeti Kerime’yi kısım kısım okumadığınız için yanılıyorsunuz, DEVAM!

        Hani sen Allah\\\'ın kendisine nimet verdiği, senin de (azat etmek suretiyle) iyilikte bulunduğun kimseye, \\\"Eşini nikahında tut (onu boşama) ve Allah\\\'tan sakın\\\" diyordun.

        (Yüce Allah’ın iman Verdiği, Sevgili Peygamberimiz’in hizmetçi ve köle iken azad edip iyilikte bulunduğu kişi Hazreti Zeyd’dir. Ayetin devamında Hazreti Zeyd’in eşi olan Hazreti Zeyneb’i boşamak istediği ancak Sevgili Peygamber Efendimiz’in karşı çıktığı anlatılıyor.)

        DEVAM!

        “içinde, Allah\\\'ın ortaya çıkaracağı bir şeyi gizliyor ve insanlardan çekiniyordun.”

        (Hazreti Zeyneb ile Hazreti Zeyd; cahiliye dönemindeki köle olan bir erkekle soylu bir kadının evlenememesi geleneğini yıkmak;soylu ve köle arasındaki sınıf farkını ortadan kaldırmaktı. Bunun sebebi; islamiyet’te kulun üstünlüğünün SADECE VE SADECE TAKVA’SINA, YANi iMANINA,YÜCE ALLAH’TAN KORKARAK HARAMLARDAN KAÇINMASINA BAĞLI olmasıdır.

        Aynı zamanda toplumda yine şöyle yanlış bir gelenek vardı;
        Evlatlıklar, tıpkı öz evlatlar gibi görülüyordu. Dolayısıyla bir kişinin evlatlığının hanımı; o kişinin öz kızı gibi görülüyordu.Bu yüzden (baba ile öz kızın evlenemeyeceği için) kişinin üvey gelini, kişinin evlatlığından boşansa bile kişi ile evlenemiyordu.(tıpkı öz evlatta olduğu gibi.)

        Ama bu yanlıştı.Şüphe yok ki Doğru Olan islamiyet’te;
        Bir kişi,öz evladından ayrılan gelinini eş olarak alamaz (Kişinin öz evladından ayrılsa bile kızı gibidir. Bekar olsa bile eski kayınbabasıyla evlenemez.) Ancak evlatlığından ayrılan üvey gelinini eş olarak alabilir. işte bu cahiliye geleneğini yıkmak için Yüce Allah Katında, Sevgili Peygamber Efendimiz ile Hazreti Zeyneb’in nikahı kıyılmıştır.

        Böylece herhangi bir kişinin evlatlığının boşadığı eşiyle, yani boşanan üvey geliniyle evlenebileceği ortaya konmuştur.

        Sevgili Peygamber Efendimiz, Yüce Allah’ın bu köhne cahiliye geleneğini yıkmak için; Kendisiyle, Hazreti Zeyneb’i evlendireceğini biliyordu, ancak evlatlığının boşadığı eşini aldığı ve bu durum o zaman ki topluma çok ters olduğu için; çok fazla eleştiri ve dedikodu alacağını biliyordu. işte Ayeti Kerime’de bu durum anlatılmaktadır.)

        Oysa kendisinden çekinmene Allah daha layıktı. Zeyd eşinden yana isteğini yerine getirince (eşini boşayınca), Onu, Seninle evlendirdik ki, eşlerinden yana isteklerini yerine getirdiklerinde (onları boşadıklarında), evlatlıklarının eşleriyle evlenmeleri konusunda mü\\\'minlere bir zorluk olmasın. Allah\\\'ın emri mutlaka yerine getirilmiştir.)

        (Ancak, Yüce Allah’ın burada yıkmak istediği yanlış bir gelenek vardı.Ve bu geleneğin yıkılması; kişinin evlatlığının boşadığı kadın ile kişinin evlenebileceği Şeriat’ta ortaya konuldu.

        50. Ayeti Kerime’ye yarın cevap vereceğim
        Tümünü Göster
        ···
  14. 15.
    0
    Upypupypypypypy
    ···
  15. 16.
    +2
    Vay amk sözlükte ki dinsiz oranı 3te 1 o cugu ne lan
    ···
  16. 17.
    +4 -5
    Ben pek dindar biri değilim açıkçası ama lgbt'ye saygı duyduğumu ya da insanların aklını küçümsediğimi pek hatırlamıyorum arkadaşlarımın neredeyse hepsi Müslüman ve hepsi düşünce şeklimi biliyor ancak gayet de iyi anlaşırız ama kabul etmem gerekir ki Türkiye'deki ateistlerin %90'ı karşısındaki kişiye saygı falan duymayan angut özenti muallakler oluyor o yüzden karşı çıkasım pek gelmiyor yine de tüm ateistlerin karşısındakini kendinden tiksindiren kişilikleri varmış gibi genellemek de pek doğru değil gibi panpa.
    ···
    1. 1.
      0
      Siz hangi dünyada yaşıyorsunuz? Şizofren misiniz nesiniz amk
      ···
  17. 18.
    -2
    Hz.muhafazidin 9 yaşında kızla evlendiğine inanmayanlar din hocaları her yerde söylüyor bunu amk
    ···
  18. 19.
    +3
    Yazmışsın ama boş . Kişi istedikten sonra laf etmeye hakkımız yok alan memnun veren memnun . Ama dinde bunlar günah ve yasaklı olduğu için müslümanlar yapınca tabikide ayıp günah diyeceğiz
    ···
  19. 20.
    +4
    1 - Eşcinsellik yüzyıllardır var. Normal bir şey topluma zarar vermez. insanların kendi arasında yaşadığı bir tercihtir toplumun huzurunu düzenini bozacak bir şey yok.
    2-Grup ciks evet yapılabilir.Bu bir tercih meselesidir. Eğer korunarak yapıyorlarsa hastalık kapmazlar çocuk olmaz gayette ahlaki olur. Sosyal düzeni bozmuyorlar.
    3-Eş değiştirmeli ilişki size göre ahlaksızlık olabilir ama bunu yapan kişiler için ahlaksızlık değilse sorun bitmiştir.
    4-Anne oğul aşkı da eğer sen bir dine inanmıyorsan annenle ilişki yasamanda bir engel yok çünkü içest semavi dinlerde yasaktır.(he eğer çocuk yaparsan özürlü doğar ve o çocuğu dünyaya özürlü getirme gibi bir hakkın yok )
    5-Ters ilişki de korundukları sürece aids kapmazlar gayet normal sanane amk milletin nasıl s1kiştiğinden yobaz.
    6-Tranciksuellikte tercih meselesi toplum için bir sorun yok huzuru bozmuyor.
    7-Yine dediğim gibi tercih meselesi sanane amk
    8-Cinsel oyuncaklar kullanılmasını garipsiyorsan sen gerçekten hardcore geri kafalı yobaz yaşadığı çağa ayak uyduramamış bir 0rospu cocugusun.
    ···
    1. 1.
      0
      Özet: tercih meselesi. Okumayın beyler
      ···