/i/İnanç

İnanç
  1. 214.
    0
    1) Dünyanın heryerinde gün aynıdır doğru ama vakitleri farklıdır. O coğrafyada islam doğduğu için ve oradakilerin anlaması öncelik alındığı için akşam denilmiş olabilir. Hadislerden ve sahabe sözlerinden anladığım kadarıyla mekke medine üzerinde akşam iken kopabilir.

    2) Böyle şeyler meme muhabbeti falan her insanın ilgisini çeker, çekmeyecek insan da tanımıyorum. Hele ki kuranda yazıyorsa. insanın fıtratında var bu. Allah yarattığı varlığın özelliklerini bilir herhalde cennettede insanın bu isteklerini - yeme,içme,eğlence vs.- karşılayacak şeyler vardır. Bu kandırmak değil teşvik etmektir. Bir ingilizinde hoşuna gider rusun da.

    3) Basit. Allah peygamberin ahlakını örnek almamızı istediği için.

    4) Sadece peygamber için değil başkası içinde rahatsız edici değilmi sence de? Yani kapı çalıyor, açılmıyor. Oraya kamp kurmanın anlamı yok. Evdeyse açmaz mı peygamber? Sadaka kabul etmeyen peygamber kendi nefsi için kitap mı yazar?
    Peygamberin nefsinin tersine şeylerde yazmıyor mu kuran?

    5) Benzeyebilir ama farklı. Kilisenin kendi menfaati için kandırarak savaşa cennet karşılığı asker ve para toplaması, Kendi dininde Allah rızası için ölüp peygambere dünya malı ve menfaati kazandırmadan cennette peygambere komşu olması nasıl benzeyebilir?

    6)Elbette var. Ama bir vakti baz almak gerekirdi. Hemde dünyanın her yerinde bilinen ve görünen bir baz. Bu ne olabilir. Saat mi? Saat yok. Namazlarda bile güneş batarken, güneş tepedeyken, güneş doğmadan önce gibi vakit belirleniyordu. Ama illaki dünyanın bir yerinde farklılık gösterir bu olay. Peki Allah hiç farklılık göstermeyen bir olay yaratamaz mıydı onu baz alsaydık? Yaratırdı, ama yaratmadı, insan aklı alır mıydı? Kim bilir, belki şimdide onu sorgulardınız.

    7) Bir yere giderken, örneğin italya collessium orada ihtiyacını karşılayacak, dükkanlara otellere para kazandırılmaz mı? Dini birşey olması gerekmez, arap olması hiç gerekmez, illaki oradaki dükkanlara para kazandırılır. Orada barınmaya ihtiyaç vardır. Para kazandırmaya gerek yok hatta. Mekke'deki teyzenin, Amerikada ki kuzeninin, Rusyadaki amcanın yanına git orada kal. Para harcamaya gerek yok. Dini birşey olduğu için küçük birşeyi abartmaya hiç gerek yok. Gelelim tavafa. ibadetlerin hepsi bir şeyi temsil eder. Safa ile Merve tepesi arasında gidip gelmek hz.hacerin su arayışını temsil eder mesela. Tavafta giyilenler Allahın huzurunda çıplak olacağımızı temsil eder. Putperestlikle bağdaştırılamaz. Bizim isteğimiz duamız oradaki taşa değil görünmeyen nurdan sütunadır. O sütun nedir? "Hz Adem, Hz Havva ile dünyada araşıp buluşunca ibadet etmek ister. Allahtan cennette tavaf ettiği nurdan sütunu kendisine dunyadada verilmesini ister. Bu sütun hz şit döneminde kaybolur ve yerinde siyah bir taş kalır. Hz.şit o sütun yerine dört köşe bir bina yapar ve o taşı bir köşesine koyar. O taş hacerul esved bina ise kabedir."(1)
    (1) http://www.islamveihsan.c...edeki-akil-almaz-sir.html

    8)Ayı peygamber işaret etmiş, Allah bölüp birleştirmiştir.

    9)Günümüzde belki küçük çaplı mucizeler olabilir ama ayın ikiye yarılması gibi mucizeler için yüksek mevkili kişiler yani peygamberler gerekir. Ama peygamberlerin olması şart değildir. Karunun hikayesi, Ahsabı kehf, eşek ile sahibinin dirilmesi gibi olaylar peygambersiz olmuştur

    10) kıyamet gününde sınava tabi tutulacaklardan birisi yeni doğan bebektir. O gün sınav olunacaktır

    11) Allahın varlığını ispat ateistlere yapılır, senin gibi sorgulayana değil. Yani Allah hangi dinde diyene Allah var demek çok saçma olur. Ondan sonrası ise inanan kişi kendi rabbini anlatır, ordan çıkarıyorlar.

    12) Aç insan neden oruç tutsun? Orucunu tutmaz, tutabileceği zaman kaza eder. Aynısı sahura kalkamayan içinde geçerlidir.

    13) Kuran o donemin Arapçasıyla indirilmiştir. Tabiki o dönemin kelimelerini, o donem konuşulan dili içerecektir.

    14) Hadisler ve ayetler doğru söylüyor. Binkere yapılmış gibi falan. Ama bin kere yapılan ibadetin SEVABI alınır. 5 vakit namazların kılınması gerekir. 5 vakit namazın yerine asla geçemez. Duaların kabulu ise 3 şekilde olur. Anında, daha sonra daha iyi şekilde, Cennette en güzel şekilde. Yoksa "Allahım ben dinazor istiyorum diyip 5 saniye sonra hani kabul oluyodu demek aptallıktır.

    15)islamdan öncekiler cennete girmeyecek diye bir kaide kesinlikle yoktur. islamdan önce binlerce peygamber geldi ve gitti. Onlara uyanlar inşallah cennete gidecektir. Adam öldürmenin gunahı cehennemde ebedi kalmaktır(mumini öldürmek). Hırsızlığın cezası elin kesilmesi, tecavüzcünün cezası evli ise öldürmek, bekar ise 100 şiddetli sopa vurmaktır. islamı duymayanlar için kıyamet günü sorulacak ve kabul ederse cennete girecektir. Allah adildir. Ve hiçbir suç cezasız kalmaz.

    16) cevabı 7. Soruda verdim

    17) Kurandaki her ayet gerçek ve doğrudur.hac için makbul hac yani kabul olunmuş hac kelimesi geçmektedir. Kul hakkı kulla helalleşerek giderilir. Denk koşmak gibi olmasın ama, ben senin hakkını yesem başkasından özür dilesem bunu kabul gorurmusun? Kişi kul hakkı hariç anasından doğmuş gibi hacdan döner.

    18) Zaman bizim alemimiz için vardır. Allah katında zaman yoktur. Allah ol dediği zaman olur. insan aklı zamansızlığı almıyor değil mi? Benim aklımda almıyor.Allah insan aklı anlasın diye 6 gün demiştir. Allah doğmamış ve doğurmamıştır. Yani Allah sonsuzdan gelip sonsuza gidiyor.ama zaman yoktur. insana çelişkli geliyor değilmi. Bunu insan aklının alması çok ama çok zordur.

    19) Herkes tüm kızlarını gömdü hiç kız kalmadı diye birşey yok. Erken yaşta kızlarını kocaya veren de var elbet. Kuranda sadece kadınları değil, erkekleride dövme ve taşlama var. Hatta erkek evliyse taşlanır bekarsa sopalanır. Evli erkeğin karısı mağdur kalmaz.

    20) isteyen erkek yolda gorduğu kızı ben bunu alıyorum diye imama goturmuyor ki
    Bu kızın anası babası var. Erkek ise en fazla 4 kadın alabilir fazlasını alamaz. Zinanın yasaklanmasının sebebi bence gayrimeşru çocuk oluşumunu engellemektir. Çocuğun mağdur olmasını engellemektir

    21) içkinin yasaklanması iki adamın kavgasıyla olmamıştır. içki birden değil
    Yavaş yavaş yasaklanmıştır. Şöyle ki; önce içilmesi serbestti sonra içkiliyken namaz kılınmaması söylendi çünkü namazda ayetler yanlış okunabiliyordu. Sonra ise tamamen yasaklandı. Allah elbette biliyordu. Sana şöyle diyeyim. Bir adam direk cehenneme yolandı. Adam ne yaptığını bilmiyor. Demezmi bu adam Allaha ben ne yaptım diye. Allah ben neyapacağını biliyordum der. Ama ben ne yaptığımı bilmiyordum der adam. Sence bu allahın adaletine yakışırmıydı. Allah adildir.

    22) ozaman için günah değildi evet çoğalması gerekiyordu. Allahın en son dediği ezeli ve ebedidir. Önce birşey olur. Allah onun için birşey der. Zaman geçtiği için durumlarda değişir. Allah değişen durum için bir şey der. Allahın dediği yapılır.

    23) sadece araplar değil o coğrafyadaki herkes görmüştür. O anı, hatta uzaktaki kervanlar bile görmüştür. Sadece araplar gördü diye birşey yoktur.

    Anladığım kadarıyla halk ağzında dolaşan soylentileri araştırmadan buraya yazmışsın. Ve Müslümanım dediğin halde kuranı başkasının kendi menfaati için yazdığını iddia ediyorsun. Allah ıslah etsin
    Tümünü Göster
    ···
  2. 213.
    0
    Sorular sağlam
    ···
  3. 212.
    0
    Ben şu konuya değinmek istiyorum sadece. Şimdi benim de duymuş ve okumuş olduğum şeylerden yola çıkarak cennete girmek için bütün günahlarının bedelini ödemek zorundasın. Kalbinde bir gram iman ve Allah korkusu bulunan bir kimse bile Cenneti tadacaktır denmiş. Damgalı veya işaretli bi şekilde tabi her neyse geçelim burayı. Bütün günahlarının cezasını çektikten sonra kul hakkı varsa üzerinde cennete girmek için üzerinde hakkı bulunan kulu bulup ödeşme yapman lazım. Allaha şirk koşan da cennete giremez diye bi olay da var. Bu ise tamamen Allahın merhametine kalmış. Yani bütün günahların affı var veya cezasını çektikten sonra siliniyo. iki tanesinin çaresi sende değil. Biri kul hakkı bizzat karşındaki insana bağlı. Diğeri de Allaha şirk koşan bi insanın karşılaştığı pozisyon bu da Allaha kalmış. Teşekkürler
    ···
  4. 211.
    0
    rezervasyon
    ···
  5. 210.
    +1
    12- ilk sorulardan biriydi cevabını verdim. Nefsin teslimiyetidir, açın halinden anlamak değildir. Yemek bulan aç afrikalı oruç tutmaya güç getiremeyeceğinden bulduğu yemeği istediği gibi yiyebilir *

    13- Kur'an Arapça indirildiği için ve mükemmel bir yaratıcının eseri olduğu için bu dilin en iyi şekilde kullanılması ve ilmin sahibinin ilimden uzak olmaması oldukça normaldir. Tersi olursa insanın şüpheye düşmesi gerekir.

    14- 97:1 - Biz o (Kur'ân)nu Kadir gecesinde indirdik. 97:2 - Kadir gecesinin ne olduğunu sen nereden bileceksin? 97:3 - Kadir gecesi bin aydan daha hayırlıdır. 97:4 - Melekler ve Ruh (Cebrail veya Ruh adındaki melek) o gece Rablerinin izniyle, her iş için inerler. 97:5 - O gece, tanyeri ağarıncaya kadar süren bir selâmettir. Ayetlerde duanın kabul olacağı veya bilmem kaç yıllık ibadet yerine geçtiği falan yazmıyor. Sadece Kur'an indiği için bu gecenin ne kadar büyük bir maneviyata sahip olduğu yazıyor. Not: hangi gece olduğu veya tarihi de yazmıyor

    15- Yine kulaktan dolma bir soru sormuşsun kardeşim, sonda yapacaktım ama başta diyeyim biraz meal oku! Kelime-i şehadet getirdi diye kimse cennete giremez bu bir, ayet ile bakalım: "Kıyamet günü için adalet terazileri kuracağız. Öyle ki hiçbir kimseye zerre kadar zulmedilmeyecek. (Yapılan iş) bir hardal tanesi ağırlığınca da olsa, onu getirip ortaya koyacağız. Hesap görücü olarak biz yeteriz." Enbiya 47 Bir söz ile cennete girilebiliyorsa bu kadar hesap tutmak niye o zaman. ikinci olarak her topluma bir uyarıcı gelmiştir ve Hz. Adem'den Hz. muhafazid' e kadar gelen tüm dinin adı müslümanlıktır. Hristiyanlık ve yahudilik inanların kendilerine verdiği isimlerdir. Kur'an okursan bu dediklerimin ayetleri mevcuttur.

    16- Bu semboldür. Allah ilk insanlara yaptırdığı bu yere manevi bir değer atfeder ve islamiyet gelmeden önce putlar ile doldurulmuş bu yere islam sonrası kıble görevi verir. Burada yüzümüzü kabe'ye dönmek tüm müslümanlara ortak bir değer kazandırır ve burada ibadet bir mekan için değil Allah için yapılır, o yere tapma yoktur.

    17- affedilmeyen tek günah kul hakkı değildir örneğin: 4:48 - Doğrusu Allah, kendisine ortak koşulmasını asla affetmez. Ondan başkasını (diğer günahları) ise, dilediği kimseler için bağışlar ve mağfiret buyurur. Her kim Allah'a şirk koşarsa gerçekten pek büyük bir günah ile iftira etmiş olur. Ve hacca giden insanın bebek gibi günahsız olması da hiçbir ayette geçmez.

    18- Allah ol der ama oluş bir düzen içinde ve anlaşılabilir bir şekilde kademe kademe olur kardeşim. Sebebi de şudur: 29.20- De ki: “Yeryüzünde gezip dolaşın da, böylelikle yaratmaya nasıl başladığına bir bakın, sonra Allah ahiret yaratmasını (veya son yaratmayı) da inşa edip yaratacaktır. Şüphesiz Allah, herşeye güç yetirendir. Allah katında zamanın varlığından şu ayet haber verir: "Ve azabı senden acele istiyorlar. Ve Allah, asla vaadinden dönmez. Ve Rabbinin katındaki bir gün, sizin saydığınız bin sene gibidir." HACC47

    19- Arap döneminde faizcilik vardı ve borcunu ödeyemeyenlerin çoğunun kızları elinden alınıp fuhuşa sürükleniyordu, bununla beraber bazıları da açlık korkusu ile öldürüyordu tabi herkes değil. Bunun üzerine faiz haram kılındır ve ayetlerde açlık yüzünden çocuklarınızı öldürmeyin emri geldi. Kadınlara taşlama cezası asla kuranda geçmez, değnek cezası ise hem zina yapılan kadına hem de erkeğe vurulur. Nisa ve nur surelerini okursanız net olarak görebilirsiniz.

    20- Pek az insanın dikkatini çeker ama ayeti kelime evlilik konusunda şunu söyler: "Ne kadar uğraşırsanız uğraşın, kadınlar arasında adaleti yerine getiremezsiniz. Öyle ise (birine) büsbütün gönül verip ötekini (kocası hem var, hem yok) askıda kalmış kadın gibi bırakmayın. Eğer arayı düzeltir ve Allah’a karşı gelmekten sakınırsanız, şüphesiz Allah çok bağışlayıcı ve çok merhamet edicidir." Ayette bir eş ile evlenmek öğütleniyor, ve ayetleri araştırırsanız bir kadının gönlü olmadan 10 saniyede evlenemezsiniz ve birden çok eş ile evlenmek için de normal üstü şartlar gereklidir.
    21- Allah insan doğasını en iyi bilendir, insanların ihtiyaçları ve nefislerine göre yavaş yavaş toplum düzenlenmiş ve ayetler buna göre indirilmiştir. içki belli süreler ile kısıtlana kısıtlana en son yasak olmuştur. Gelen hükümler toplumu bozan şeyler üzerinedir ve insanların hukukunu bozan her şeyi yasaklar. Bundan dolayı bazı toplumların hükümleri başka toplumlar ile bazen bazı ufak farklılıklar göstermiş olabilir. (Hristiyan, Yahudi vs.)

    22- ilk insan yaratılışından sonra Allah bölük bölük kavimler yaratıp dünyaya göndermiştir. Hiçbir ayette kardeşlerin beraber olduğu yazmaz. "inin oradan (cennetten) hepiniz. Tarafımdan size bir yol gösterici (peygamber) gelir de kim ona uyarsa, onlar için herhangi bir korku yoktur, onlar üzülmeyeceklerdir" dedik "Şüphesiz, Allah, Adem'i, Nûh'u, ibrahim ailesini (soyunu) ve imran ailesini (soyunu) birbirinden gelmiş birer nesil olarak seçip âlemlere üstün kıldı. Allah her şeyi hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir" Bu ayette adem'in ve iblisin kendi soyundan topluluklar ile indirildiğini anlayabiliriz mesela. Burada ikinci ayette başta tek olan ümmetin sonra farklı soylara ve ailelere bölündüğü de görülür.

    Edit: hazırlayan Mazlum kardeşime teşekkür ediyorum ellerine sağlık.
    Tümünü Göster
    ···
  6. 209.
    0
    1- Akşam namazının 3 rekat olmasının bununla bir alakası olmamakla beraber duyduğun ya bir hikaye ya da aslı olmayan bir hadistir. Kuran-ı kerim, de şöyle 20:15 - Çünkü kıyamet muhakkak gelecektir. Onun vaktini gizli tutuyorum ki, herkes yaptığının karşılığını görsün. 22:1 - Ey insanlar! Rabbinizden sakının; şüphesiz o kıyamet gününün sarsıntısı çok büyük bir şeydir. Bundan anlaşılıyor ki hakkında bildiğimiz tek şey bir gün olacağı.(Gün anlamı 24 saati kapsıyor)

    2- Arapçada kelimlerde dişilik ve erkeklik kelimlerden anlaşılmaktadır. Lakin kuranda huri kelimesinde erkeklik veya dişilik alameti yoktur. Geleneksel safsataların size yığdığı 70 huri meselesi de tamamen bir yalandır. Söylediğin ayete gelecek olursak Ayetin içine bakılırsa görülecek olan şudur : Ve kevâıbe etrâbâ(etrâben). 1. ve kevâıbe : ve genç, göz alıcı, şahane endamlı 2. etrâben : aynı yaşta, yaşıt Ayette geçen kelimelerde göğüs veya tomurcuk anldıbını gören var mı? Bahsi geçen " Genç endamlı yaşıtlar"olduğudur.

    3- Hz. muhafazid bir beşer olduğu için ve bir öğüt verici olduğu için ve bir müjdeleyici veya azap habercisi olduğu için onun hayatından veya onunla ilgili konulardan bahsedilmesi normaldir. Çünkü o dinin rol modeli konumundadır. 21:107 - (Ey muhafazid!) biz seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik. 25:56 - (Halbuki) biz seni ancak müjdeci ve uyarıcı olarak gönderdik. Bu arada Kur'an'da muhafazid ismi 4 ayette, ahmet ismi 1 ayette geçer.

    4- Peygamberin bir beşer olduğunu şuradan anlamak zor değil : De ki: “Ben de ancak sizin gibi bir insanım. Fakat bana ilâhınızın yalnızca bir tek ilâh olduğu vahyediliyor. Artık O’na yönelin ve O’ndan bağışlanma dileyin. Allah’a ortak koşanların vay hâline!" FUSSiLET-6 Bu ayette de gördüğümüz gibi peygamber de bir insan ve sizce onun da yemek içmek, dinlenmek gibi bazı insani ihtiyaçları olamaz mı? Peki bu kalabalık ve aslında sure tamamiyle okunursa görülecek ki bu "kuru kalabalık" uyarılma noktasında haklılık yok mu ?

    5- Kur'an'da hiçbir şekilde kimse ile komşu olma ayeti yoktur bu bir. ikinci olarak Kur'an'da haçlı seferleri benzeri bir cihad düşüncesi olmaz bu da iki. Üçüncü olarak da Allah'ın dini yolunda şehit olanların Rableri katında rızıklandırıldığı yazar ki bu insanların çoğu zulümler sonucu veya dinini yaşama uğruna şehit olanlardır. 3.169 - Allah yolunda öldürülenleri sakın ölüler sanma. Bilakis onlar diridirler, Rab'leri katında rızıklanmaktadırlar.

    6- Oruç açın halinden anlamak için tutulmaz! Oruç nefsin teslimiyetidir. Allah açlık ve diğer konularda dayanışma ile ilgili bir sürü ayet göndermiştir. Oruç sadece açlık susuzluk değil, açlık hertürlü kötü huydan uzak olmaktır. 2:184 - (Size farz kılınan oruç), sayılı günlerdedir. içinizden hasta olan veya yolculukta bulunan ise, diğer günlerde, tutamadığı günler sayısınca tutar. Ona dayanıp kalacaklar üzerine de bir yoksulu doyuracak kadar fidye gerekir. Her kim de hayrına fidyeyi artırırsa, hakkında daha hayırlıdır. Bununla beraber, eğer bilirseniz, oruç tutmanız sizin için daha hayırlıdır. Oruç ayetine bakarsan aç insanlara yardımı ne kadar tavsiye ettiğini de görürsün ayrıca.

    7- Peygamber henüz peygamberliğinden habersizken araplar kabe etrafındaki hac mevsimini ticarete çevirmişti, islam ile beraber bunlar ortadan kalktı. Günümüz suud ailesi ise bunu tekrardan bu hale getirme uğraşında. Yoksa herhangi bir ücret talebi yanlıştır.( Oraya yolculuk hariç, yolculuk için para harcayamıyorsan Allah yolunda malından harcamaya kıyamıyorsun anldıbına gelir) bununla beraber putperestlik ile alakası olmadığını şurdan anlarız, bir tapınma oradaki herhangi bir şeyden medet umma yoktur bu ibadette, bu ibadetin manası mahşerin bir provası olan o günü insanlara hatırlatmaktır.

    8- 54-KAMER: 1 - Kıyamet saati yaklaştı, Ay yarıldı. Burada peygamberin ayı ikiye böldüğü anlamı bulunmamaktadır. Ayet sadece kıyamet zamanı yaklaşınca olanı söyler. Olmuş veya olacak...

    9- mucize konusu: "Eğer kendilerine (başka) bir mucize gelirse, mutlaka ona inanacaklarına dair en güçlü yeminleriyle Allah’a yemin ettiler. De ki: “Mucizeler ancak Allah katındadır. O mucizeler geldiği vakit de inanmayacaklarını siz ne bileceksiniz?” EN'AM-109 Bizi ayet (mucize)ler göndermekten, öncekilerin onu yalanlamasından başka bir şey alıkoymadı. Semud'a dişi deveyi görünür (bir mucize) olarak gönderdik, fakat onlar bununla (onu boğazlamakla) zulmetmiş oldular. Oysa Biz ayetleri ancak korkutmak için göndeririz. (isra Suresi, 59) inkar edenler derler ki: "Ona Rabbinden bir ayet (mucize) indirilseydi ya." Sen, yalnızca bir uyarıcısın ve her topluluk için bir hidayet önderisin. (Ra'd Suresi, 7) Üç ayeti okursan görürsün ki gelen mucizeler insanların sapıklığına bir son vermemiş, bunun üzerine peyhamberimize sen hidayet kaynağısın deniyor ayette mucize yerine.

    10- "insan için ancak çalıştığı vardır." NECM 39 Hiçbir şekilde torpil olmadığı bu ayette görülür. Bu dünyada kim ne kadar çalıştıysa veya ne yaptıysa karşılığı o kadardır. Bebek konusuna gelince şu da denebilir belki bu bebekler bir imtihandır... :"Bilin ki mallarınız ve çoluk çocuğunuz birer deneme aracıdır. Allah katında ise büyük bir mükâfat vardır." ENFAL-28

    11- "Eğer yerde ve gökte Allah’tan başka ilâhlar olsaydı, kesinlikle ikisinin de düzeni bozulurdu. Demek ki, Arş’ın Rabbi Allah, onların nitelemelerinden uzaktır, yücedir." Enbiya 22
    Tümünü Göster
    ···
  7. 208.
    0
    Rezervasyon
    ···
  8. 207.
    0
    Okumadan cugu atacaktım vazgeçtim müslümanım arastırcam pampa
    ···
  9. 206.
    0
    Düşündürücü
    ···
  10. 205.
    0
    Kardeş sen bırak inciyi ateistliği araştır sen :D
    ···
  11. 204.
    0
    kardeşim yazdığın ilk maddeden cevap vereyim gerisini sen anlarsın zaten. Kur'an da yazan tefsirlerin hiçbirini direkt anlam yükleyemezsin Allahın ilmi bizim aklımızın eremeyeceği düzeydedir. islam profesörleri bile saçmaladığı günümüzde açıklaması şu: Kıyamet sadece dünyaya kopmayacak bu koskoca gezegen sadece dünya ile sınırlı değil. Dünyanın nasıl bir zamanı varsa bu koskoca kainatın Allah nezdinde bir zamanı vardır. Yani dünya zamanına göre Cuma akşam ezanında değil Kainatın zamanına göre kıyamet kopacak. inşaAllah anlatabilmişimdir kardeşim.
    ···
    1. 1.
      0
      O zaman neden akşam namazı sünnetsin? hadiste bunu akşamvakti kopacağına bağlıyor peygamber. Ayrıca bizim aklımızın yetmeyeceği hiç bir şey söyleyeceğini düşünmüyorum allahın. Aklımızın yetmeyeceği şeylerle bizi sınaması uçağa tofaş motoru takıp uçmak istemesine benzer
      ···
    2. 2.
      0
      Peygamber efendimiz zamanını akşam ezanı ya da namazı dememiştir orada bir yanlışın var. “Kıyametin ne zaman kopacağı Allah'tan başka hiç kimse tarafından bilinmeyen beş gayptan (bilinmeyenden) biridir” ve sonra eklemiştir "Muhakkak, sizden önceki ümmetlerin geçirdiği ömre nazaran sizin ömrünüz, ikindi namazından gün batışına kadar geçen süre kadardır." Burada akşam ezanı değil akşam vaktinden bahsediyor. Akşam vaktinden kastı da az önce dediğim gibi senin anladığın gibi dünya saati değil kainatın Allah indinde zamanıdır bunu biz bilemeyiz. Diğer konu ise Allahın ibadetleri ve Kur'anı değil anlayamayacağımız yaptıkları ve yapacaklarıdır. Sende biliyorsun ki bu millete sorduğu sorulara bakarsan bu ilim bile çok fazladır
      ···
  12. 203.
    0
    21. Soru cevabı / Tamam allah biliyo ama insan bilmiyo. Sen buna karşı çıkmazmısın ne zararı var diye ama kavga olunca yasaklanmasını insan anlıyo. Mesela tecavüz olmayan yerde yasaklanması ne kadar doğru olur ? Fakat olay yaşanınca bi tedbir alınır demi ? Bunu böyle açıklayabilriz
    ···
  13. 202.
    -1
    Öncelikle gerçekten kendinle çeliyorsun yok kuranı peygamber mi yazdı ? Bir kere senin söylediğin o ayet peygamber değil bir kimse diye geçiyor yani bir kimsenin kapısına gittiğinizde 3 kere den fazla çalmayınız diyor diyelim ki kuranı peygamber efendimiz yazdı ondan sonra kuran değiştirilmeye çalıştırılmış ancak bir kelimesi bile yerinden alındığında çok anlamsızlıklar ortaya çıkmış bir türlü anlaşılır hale gelmemiş nasıl oluyor da o azaman bir insan kuranı bu kadar düzgün ve kurallı bir şekilde yazabiliyor ? Arapların kızlarını diri diri toprağa gömdüğünden bahsetmişsin inanmayan yani müslüman olmayan araplar bunları yapıyorlardı ancak peygamber efendimiz ile birlikte inanındıktan sonra bu olaylar kesilmeye başlandı zina da sadece kadın değil zina yapan her kimse erkek veya kadın cinsiyete bakılmaksızın taşlanır bence sen bunları biraz kendi anlayış biçimine göre yorumlamışsın aslında sende inanmak istiyosun ama diretiyosun acaba nasıl inanmayabilirim diye düşünüyosun yukarında yazdığın soruların cevaplarını merak ediyorsan kuran oku anlamaya çalış kendini islam yönünde geliştirmiş hocalara sor bu kadar korkma inanmamaktan
    ···
  14. 201.
    +2
    Evrim gerçek Kuranla çelişkiye düşüyor bunuda yaz panpa
    ···
  15. 200.
    0
    20- Bu biraz cahilce bir soru olmuş slightsmile ifade simgesi isteyen istediğini 10 saniyede nikahına alamıyor. Bugünkü resmi nikah neyse, o dönemin resmi nikahı da oydu ve belirli bir prosedür içerisinde gerçekleşiyordu. Evlilik sözleşmeleri imzalanıyordu. Soru soran arkadaş biraz bilgi yoksunu açıkçası, zina ile evlilik yasasının nasıl alakası var? Toplumda zina oluyordu, cahiliye toplumunun sorunlarından biriydi zina, hala da var. Allah müslümanlara evrensel bir kural olarak zina yapmayın diye emretti.

    21- Allah insanların anlaması için gerektiği zamanda gerekli olaylar üzerine ayetleri gönderiyor. Aksi halde sen pilav yerken kabakla ilgili ayet gelse çok komik olurdu herhalde slightsmile ifade simgesi insanların bir olay yaşadığı ve işin içinden çıkamadığı anda geliyordu birçok ayet. Böylece herkesin zihnine kazınıyordu ayetler.

    22- Allah'ın koyduğu kurallar Kur'an ile ezeli ve ebedi hale geldi. Ondan öncekiler toplumlara özgü idi. Mesela yahudilerin orucu ile bizimki aynı değildir. Onlar günde bir kez yemek yerler, 24 saat aç kalırlar. Mesela zinanın cezası olarak erkeğin ve kadının taşlanması yahudi hukukunda var. Tüm düzenlemeler islam ile birlikte evrensel bir çizgide sabitlenmiş oldu. Kur'an da bu evrensel yasaları kıyamete kadar saklı kalacak şekilde bizlere bildirdi. Bir de, Hz. ademin çocuklarının evlendiği konusundaki fikre katılmıyorum, benim daha farklı görüşlerim var, ama söylersem beni linç edebilirler grin ifade simgesi
    ···
  16. 199.
    0
    16- Allah heryerdedir. Ama yukarıda da söylediğim gibi, din semboller içerir. Tüm müslümanların tek yürek olduğunu ifade etmek için olsa gerek, Allah bir noktaya yönelmemizi emretmiştir. Kabe de bizim için birliğin bir sembolüdür. Putperestlikle ilgili yukarıdaki maddelerde açıklama yapmıştım.

    17- Hacca gidenin bebek gibi günahsız olacağı tam bir palavra. Kim söylemişse ayıp etmiş. Kul hakkı yiyen adamın işi zor. O yüzden müslümanlar her işlerinde "aman kimsenin hakkına girmeyeyim, aman kul hakkına girmeyeyim" diye yaşarlar. Hakkına girdiklerini düşündükleri kim varsa da hemen özür diler, helalleşirler.

    18 - Allah birşeye ol dediği zaman o şey olma sürecine girer. Tanrı ile sihirbazları karıştırmamak lazım. slightsmile ifade simgesi Evrende tüm işler bir sürece tabi. güneş bile pat diye doğmaz. Bu Allah'ın bir yasası. Bu yasanın kanıtı da evrenin 6 evrede yaratıldığı. Kurandaki ifade bildiğimiz gün anlamında geçmez. Farklı meallere bakılacak olursa buradaki gün ifadesinin "evre" anlamında kullanıldığı görülür. Örn. Birisi bize sorsa: Abi bu iş ne kadar sürer? Cevap: "iki dakkalık iş" Şimdi burada cevap veren kişi gerçekten iki dakika mı demek istedi, yoksa hızlıca biter mi demek istedi. slightsmile ifade simgesi

    19 - islamın kadınlara değer verdiği kesin ama müslümanların verdiği değer yeterli değil. frown ifade simgesi Hz. Peygamber zamanında bir kadının bir sokak köpeğinden farkı yoktu toplumsal kabul olarak. efendimiz kadını bir insan statüsüne eriştirdi. Onun hukukunu erkeklerle aynı düzeye çıkardı. Cinsiyetler arası adaleti sağladı. Cahiliye araplarının kız çocuklarını gömme adetinin arkasında sosyo-ekonomik sebepler var. Bu iş öyle basit birşey değil. Genel de de fakirlerin kız çoçukları öldürülüyor. Zenginlerin ki yaşıyor. Ayrıca erkekler savaşlarda sürekli öldüğü için toplumda kadın erkek demografik yapısı kadın lehine. Yani toplumda normal şartlar altında kadın erkek sayısı eşittir. Ama bir toplumda 1 erkeğe karşılık 2-3 kadın varsa, bu kadınların da evlilik yapmak haklarının devlet tarafından gözetilmesi gerekir. Elbette istemeyen evlenmeyebilir. Ama 1 erkeğe karşılık 3-4 kadın olan bir toplumda da erkek yaratamayız, öyle değil mi?

    20- Kuranda kadınları deynekle dövme, taşlama cezası falan yoktur. Kim var diyorsa yerini göstersin, biz de öğrenmiş olalım
    Tümünü Göster
    ···
  17. 198.
    0
    11) Müslüman Allah'ın varlığını ispatlamaya çalışmaz. slightsmile ifade simgesi Arkadaş yanlış biliyor. Allah'ın varlığı konusu pgibiyatrinin işi, bu konuda kaybedecek çok vaktimiz yok. Çok meraklı olan olursa, ayrıca da tartışabiliriz. Farklı tanrılar olsa evrende çelişen kanunlar da olurdu. Örneğin yerçekimi kanunu ile matematik kanunları çelişebilirdi. Veya mutlaka biryerlerde bir aksaklık olmalıydı. Haliyle tek bir düzenleyici olduğu kesin. E böyle olunca da onun bahsettiği tanrıyla bizim bahsettiğimiz Allah farklı şeyler değil slightsmile ifade simgesi

    12) Dinin kuralları hayatla çelişmez. Yemek yiyememekten bitap düşmüş bir adamın oruç tutması beklenmez zaten. Sağlığı riske sokan durumlarda müslüman oruçtan muaf olur. O Afrikalıya söyleyin yemek yesin. slightsmile ifade simgesi

    13) Bu soruyu soran arkadaş eğer Tanrı olsaydı, insanlara anlaşılması için bir mesaj göndermek isteseydi, hangi dilde gönderirdi? insanların hiç bilmediği bir dilde mi, yoksa onların bildiği bir dilde mi? Allah bu mesajı mutlaka bizlerden birilerinin diliyle indirecekti. Arapları seçti. slightsmile ifade simgesi Tıpkı peygamberleri de seçer gibi. Bence seçmeye de hakkı var. slightsmile ifade simgesi

    14) Yanlış dua ediyorsan Allah kabul etmeyerek seni korumuş da olabilir slightsmile ifade simgesi Örneğin, Allah'ım bana 3 gün içinde bir ferrari, iki bugatti veyron ver diye dua etmiş olsun. Allah geleceği bilir. Eğer sen bugatti veyrona binip, istanbul- Ankara otoyolunda 360 km / saat hızla giderken virajı alamayıp ömür boyu sakat kalacak bir hastalığın olacaksa Allah senin duanı neden kabul etsin? Sen Allah olsan eder miydin? mesela, tüm çocuklar şeker ister. Ama anneleri vermez. Fakir olduğu için mi, hayır. Peki neden? Çünkü çocukların dişleri çürür. Peki 5 yaşında bir çocuk diş çürüğünün ne olduğunu bilebilir mi, hayır. işte burada anne çocuğunu nasıl koruyorsa Allah da bizim yanlış taleplerimizi kontrol altında tutuyor. Gelelim kadir gecesine. Kadir gecesi bin aydan daha hayırlıdır diye geçiyor Kur'anda. Öyle kampanya gecesi olarak geçmiyor. slightsmile ifade simgesi Bu konuda bazı bilgi ve mantık ekgibleri var. Örneğin, portakal'da çok c vitamini var ve bu vitamin bizi enfeksiyonlara karşı daha güçlü kılar deyince tutup biri dese ki pek o halde ben başka hiçbir şey yemeyip sadece portakal yiyeceğim, böylece çok güçlü bir bedenim olacak. Ne kadar saçma bir çıkarım olurdu değil mi? Hiçbirşey yapmayıp , kampanya akşamı ibadet etmek tam bir sahtekarlık. Allah cenneti sahtekarlar için hazırlamadı, samimi inananlar için hazırladı. Haliyle dinde sahtekarlık, üçkağıtçılık, köşeyi dönme, kampanyacılık olmaz. Olursa samimiyet ortadan kalkar, böylece cennete güle güle grin ifade simgesi

    15- Bu soru, tanrı'nın adaletinin mekanizmasını sorguluyor. Ben araba kullanıyorum ama motorun içindeki onlarca hortumun ne işe yaradığını bilmiyorum. benim için önemli olan arabanın çalışması ve beni biryerden başka biryere en güvenli birşekilde taşıması. haliyle Allah'ın adaletinin mekanizmasını kimse çözdüğünü iddia edemez ama kesin olarak inandığımız birşey var: Allah adildir. kimseye haksızlık yapmaz. (Bkz. Bakara 281) Haliyle arkadaş rahat olsun, hiçbir kul cenneti cehennemi parselleyemez. Cennetin anahtarı kimsenin elinde de değil. Kul, Allah adına karar veremez. O yüzden bir insan için "bu cennete gider bu cehennee gider" gibi bir söz söylemek çok haddi aşmak olur. Allah varken Allahlık yapmak kimsenin haddi değil.
    Tümünü Göster
    ···
  18. 197.
    0
    6) Öncelikle, açların halinden anlamak için oruç tutulması gerektiği Kuran'a geçmez. O sadece bizim çıkarımlarımızdan biridir. Sorunun ikinci kısmı olan 3 saat, 32 saniye ve 20 saat gibi rakamlar konusunda soru soranın bir bilgi ekgibliği mevcut. Kutuplara yaklaştıkça namaz vakitlerinin belirlenmesi farklı bir mekanizma ile gerçekleşir. Güneş referans alınmaz. Gündüz ve gece kavramları farklı yorumlanır.
    Örneğin, siz gittiniz kuzey kutbuna, orada 6 ay ortalık aydınlık. Şimdi bu şu anlama mı geliyor: insanlar 6 ay uyumuyorlar, 6 ay uyuyorlar. Bu saçmalık. güneş 6 ay batmasa bile insanların günlük bir döngüsü mevcut. Bu da elbette 24 saat. Bu 24 saatin içinde ortamın çok aydınlık ve az aydınlık olduğu vakitler mevcut. O bölgelerde buna göre imsak, iftar vakitleri, ve namaz vakitleri belirleniyor. Bununla ilgili detaylı bilgi için ( https://www.youtube.com/watch?v=2wHxE6wwH1M )

    7) a) Tanrı böyle birşey istemiyor. Araplara para vermenize gerek yok, Türk hava yollarıyla gidip, türk rehberlerle gezip, türk lokantalarında yiyip içip, türk otellerinde kalabilirsiniz. Paniğe gerek yok grin ifade simgesi
    b) Tanrı bizi turistik ziyarete çağırmıyor, Hacc'a çağırıyor.
    c) Kabenin etrafında tavaf yapmak, arafatta vakfe yapmak, mina'da şeytan taşlamak, müzdelifede uyumak gibi Hacc ile ilgili işaretler, Kuran'a "Allah'ın sembolleri" diye geçer. (Bkz. Bakara 158) ibadetler temelinde bir düşünce sistemine dayanan, derinlikli, ve bazı sembollerden oluşan şeylerdir. Tanrı, kendisine karşı herhangi bir gurur, kibir içerisinde olmamamız, cennete yakışır erdemlere sahip olmamız, kendimizi ve düşünce dünyamızı olgunlaştırmamız, kendisine yaraşır bir kul ve peygamberine yaraşır bir ümmet olmamız için bize böyle sembolik imkanlar tanıyor. Bunların her birinin kendi içinde derinlikli anlamları var, ama lafı uzatmamak için burada girmiyorum. Sadece bir örnek olsun diye tavaftan bahsedeyim: Kabe'yi tavaf etmek, hayatımızın tüm eksenini Allah'ın ilkeleri çerçevesinde inşa ettiğimizi kendimize telkin ettiğimiz bir ibadet. Bir müslümanın her işinde temel eksen islam'dır. Peynir yerken de besmele çeker, dönme dolapa binerken de. Kabe ve tavaf, bunları sembolize eder.
    d) Putperestliğe benzemiyor mu diye sorulmuş. Çok güzel bir soru. Siz kabeye gidip onun taşıyla örtüsüyle hasret gideriyorsanız bu bir putlaştırma olur. Yok Kabe'nin ve o toprakların bize ifade ettiği anlamlarla, hz. hacer'in hatırası ile, hz. ibrahimin hatıraları ile, şeytanın ve hz. ismail'in hatırları ile buluşuyorsak işte o zaman tavaf ve hacc bizi yukarıda sıraladığım erdemli insan olmaya çok yaklaştırır.

    8- Öyle birşey yok. Bunlar kanser olmuş peygamber sevgisinden kaynaklanan tümörler.

    9- Çok güzel bir soru. Bu sorunun cevabını ben de bilmiyorum. Araştırıyorum ve anlamaya çalışıyorum uzun süredir. Vardığım sonuçlar şöyle: Bence insan biyolojik evrimine paralel bir şekilde düşünsel bir evrim de yaşıyor. Nasıl ki insanın hayatında bebeklik, çocukluk, ergenlik, gençlik, yetişkinlik ve ihtiyarlık dönemleri varsa, insanlık tarihi boyunca insan oğlunun da bebeklik, çocukluk, ergenlik, gençlik dönemleri olduğunu düşünüyorum. Hatta, Hz. muhafazid zamanında artık insanlığın ergenlik döneminden çıkıp yetişkinlik dönemine girdiğini düşünüyorum. bu sebeple de artık peygamber gelmediğini, insan aklının artık Kur'an ile doğru yolu bulabilecek kapasiteye eriştiği kanaatindeyim. bir annenin bedeninden süt çıkmasını bir bebeğe soracak olsak tam bir mucize derdi. Bir çocuğun nasıl olursa bilgisayar başında çalışarak babasının ekmek kazandığını sorsak her halde mucize derdi, çünkü düşünsene, adam bilgisayar başında bazı tuşlara dokunuyor, ay sonunda eline bir çok ekmek geçiyor. slightsmile ifade simgesi Mesela, difteri sebebiyle ölmek üzere olan bir çocuğa antibiyotik veriyorsunuz, ölmekten kurtuluyor. O çocuğa sorsak, buna mucize der. Örnekler daha da çoğaltılabilir. Burada söylemek istediğim şu, fiziksel olarak olan bazı şeylere insan akıl sır erdiremeyince bunlara mucize diyor. Ama mekanizmasını anlayınca mucize demiyor. Günümüzde niye yok mucize demiş arkadaş slightsmile ifade simgesi Etrafımız mucize dolu, arkadaşın haberi yok. Örneğin, antibiyotikler tam bir mucize, dünya üzerinde veba, cüzzam gibi tarihin akışını değiştirmiş, nice imparatorları ve halk kitlelerini öldürmüş hastalıklar, antibiyotikler sayesinde yok oldu. Bu bir mucize. Ama karizmatik değil, neden çünkü mekanizmasını biliyoruz :D:D Bu sebeple, Kuran'daki her mucizenin Allah'ın bize mekanizmasını çözmemiz için bahsettiği bir hedef olduğunu düşünüyorum. Aksi halde, Allah evreni kafasına estiği gibi yönetmez, kendi koyduğu kusursuz kurallara göre yönetir.

    10) Yanlış bilgi ile ilim olmaz. Böyle bir bilgi yokki, bunlar spekülasyon. Kur'anda bizim varoluşumuza tek sebep şu gösteriliyor: "biz insaları ve cinleri ancak kulluk etsinler diye yarattık" bunun haricinde bu dünyanın neden var olduğunu, imtihanın neden var olduğunu bilmiyorum. Beni ilgilendiren de bu işin ardındaki nedenlerde boğulmak yerine şu an ve şu konumda en doğru şeyleri yapabilmek, vaktimi tasarruflu kullanmak. Öbür tarafa gidince Allah'a ilk soracağım şeylerden biri bu olacak. Ayrıca, sen bir bebeğe NASA'nın roketlerinin çalışma mekanizmasını anlatabilir misin? Beyni kaldırmaz. Haliyle Allah da bizim zihnimizin kaldıramayacağı şeyleri bize anlatmıyor. Bize lazım olduğu kadarını söylüyor. Ki bence çok mantıklı. Herşeyi açıklamaya kalksaydı sanırım birkaç katrilyon sene yaşamamız gerekirdi.
    Tümünü Göster
    ···
  19. 196.
    0
    hepsi doğru şuku
    ···
  20. 195.
    0
    1) Dünyada kıyametin cuma akşam kopacağına dair islami hiçbir delil olamaz, çünkü kıyametin olacağı vakit gizlidir. Kanıt için bakınız Araf Suresi 187. Ayet:

    "Sana, kıyametin ne zaman gelip çatacağını soruyorlar. Onlara de ki: Onu ancak Rabbim bilir, onun vaktini, Ondan başka belirtecek yoktur. Göklerin ve yerin, ağırlığını kaldıramayacağı o saat, sizlere ansızın gelecektir. Sen sanki biliyormuşsun gibi sana ısrarla soruyorlar. Onlara de ki: Onu bilmek ancak Allah’a mahsustur, ama insanların çoğu bu gerçeği bilmez."

    2) Burada bahsedilen ayet Nebe Suresi, 33. ayet. Şimdi, dervişin fikri ne ise zikri de o olur. Arapçada kullanılan deyimleri ve söz kalıplarını motamot çeviri yaparsan tercüme yapmış olmazsın, tahrif etmiş olursun. Örneğin: Türkçe'de "ayağıma kara sular indi" derken sadece yorulmuş olduğumuzu ifade ederiz. Yoksa vücudumuzda siyah sular olduğunu, bazen bu siyah sıvıların ayaklarımıza indiğini söylemek saçmalık olur. Haliyle Arapça'da kullanılan bazı söz kalıplarını da tercüme ederken harfiharfine çeviriden ziyade anlam öncelikli çeviriler yapmak gerek. Bu sebeplerle, muhafazid Esed, Mustafa islamoğlu, Bayraktar Bayraklı gibi hocalar meallerinde anlam endeksli çeviriler yapmışlar. Daha detaylı açıklama için: https://www.youtube.com/watch?v=PcuE9JsvgmU

    3) Nasıl yani tam anlamadım.

    4) buradaki konu Ahzab suresi 53. Ayet ile ilgili. Ayeti okuyunca zihnimizin şeytan tarafı şöyle diyor gönlümüze "Bildiğin muhafazid kendi kendine ayet uydurup kendi konforu için millete Allah böyle diyor diye yutturuyor". Bunun cevabı ayetin devamında: "... Fakat (peygamber) size birşey söylemekten utanır, fakat Allah hakkı söylemekten çekinmez". Bu ayetten birkaç çıkarımımız olabilir:
    a) Biz neden utanırız? Çünkü bizler şimarma, terbiyesizleşme, edepsiz hareket etme gibi riskler altındayız. Böyle olunca birçok hususta "utanmak" davranışı bizi olgun insan yapıyor. Tüm evrenin mekanizmalarını var eden bir Tanrı için şimarma, terbiyesizlik ve edepsizlik gibi şeyler sözkonusu olmayacağı için utanmak gibi bir zorunluluk altında da değil. Haliyle Tanrı, gerçeği tüm açıklığı ile bize iletebilen bir varlık olmalı. Ki ayettede böyle olduğunu görüyoruz.
    b) "Kur'anı muhafazid mi yazdı, Allah mı yazdı" ikilemi, ancak Kur'ana bütüncül yaklaşımla cevaplanabilir. Bir insan, ayetleri cımbızlayarak kanaate varırsa, bu adamın hali şuna benzer: "Adam ilk defa meyve yiyecek, elinde greyfurt var. Bir tadıyor, zehir gibi acı. Ve diyor ki lanet olsun, meyve denilen şey ne kadar acı birşey, bir daha da meyve yemem." Bu adam ne yaptı, tam olarak saçmaladı. Bir greyfurt yiyerek tüm mevyelere dair son derece saçma bir çıkarım yaptı. Halbuki acı da olsa greyfurtun birçok faydası olduğunu biliyoruz. bu ayetler de greyfurt gibi biraz acı, ilk tadına bakınca insanın zihnini karıştırıyor. Ama ayetin devamıyla okursan, Kur'an'a bütüncül bakarsan daha doğru yargıya varırsın. Ha adam ille de "ben anlamam, benim dediğim gibi olacak" diyorsa, hay hay, yolu açık olsun slightsmile ifade simgesi
    c) Allah, müslümanları bir bebek gibi büyütüyor, olgun insanlar haline getiriyor. Toplum içindeki davranışlarını dahi bir edep çerçevesine yerleştiriyor. Eğer Allah varsa, ki biz öyle inanıyoruz, böyle yapmalı zaten. Bir anne isterse atom mühendisi olsun çocuğu altına işediği zaman onun altını değiştiriyor. Şimdi biz çıkıp şöyle mi diyeceğiz "Atom mühendisi oldun hala çocuğun dışkısıyla uğraşıyorsun" ? Böyle bir soru soran kişiye gülerler. Çünkü annelik o çocuğun en basit ihtiyaçlarıyla ilgilenmeyi gerektirir. Allah da böyle, Allah olmak, kulunun her türlü ihtiyacına (edep ihtiyacı mesela) da cevap verebilmeyi gerektirir.
    d) Bu ayetten günümüze ne çıkar? Bence şöyle: ilim ehli insanların yanına gidince insan muhabbetin sıcaklığından dolayı ayrılmak istemez. Ama bir taraftan söyleyecek söz de tükenir. işte bu aşamada boş boş oturmaya, lak lak etmeye başlar. Vakit israf olur, ilim sahibi kişi üzülür. Çünkü onu ziyaret edecek ve nasiplenecek dana nice kişi var. Böyle kişilerin yanında vakti altın gibi değerlendirip tasarruflu kullanmalı. Örneğin sizi Aziz Sancar yemeğe davet etse, siz de yemeğe gitseniz. eğer siz yemeği yedikten ve bilimsel sorularınızı sorduktan sonra hala kalkmayıp "naber aziz abi ya" modunda geyik yapmaya kalkarsanız Aziz hoca üzülür, sizin de edebiniz zarar görmüş olur, olgun insanlar olmadığınız kanaati oluşur. Haliyle, ilim meclislerinde vakit altın gibidir. Tasarruflu kullanmak gerek.

    5) iki olgunun benziyor olması, onlar arasında bir alaka kurulmasını zorunlu kılmaz. Şimdi benim yüzüm Usame bin Ladin'e benziyorsa tutup bana da mı terörist diyeceğiz? slightsmile ifade simgesi Peygamberimiz, daha önce gelen dinlerden hariç yeni bir din getirmemiştir. Peygamberimizle gelen Kur'an, daha önce gelen dinlerin bozulmuş kısımlarını düzeltmek için gelmiştir. (Bakınız Müddessir 54) Haliyle Hristiyanlığın içinde tamamen bozulmuş, orta düzeyde bozulmuş ve az bozulmuş kısımlar var. Kuran ise saf gerçek. Bu durumda diğer tarafın az bozulmuş kısımları ile gerçek arasında benzerlikler bulunması çok doğal. Yani çürümüş elma ile normal elma birbirine benzer, öyle değil mi slightsmile ifade simgesi Ama bu benzerlik taze elmaya çürük dememize imkan vermez.
    ifadelere aldırma
    Tümünü Göster
    ···