• 0 / 0 / 752 entry
  • 33 başlık
  • 2,381.99 incipuan

mfhyavas önüncü nesil normal

  • +1 -1
    başörtüsü takanların aptal olduğu kanısındayım
    Nasıl yazmıyor be kardeşm?
    Açın bir kere de arapçası yerine Türkçesini okuyun şu kitabın rüku secde gibi her şey kuranda belirtiliyor .
    Kurana ekgib gözüyle bakmayın her şey var siz bir şey duymuşsunuz"kuranda namazın nasıl kılınacagı yazmıyor. S" diye
    Açın okuyun
    ···
  • 0
    telefonunu istedim vermeyince olanlar oldu
    Tez alayım
    ···
  • 0
    sanırım ölümsüzlüğü buldum beyler
    Hadi panpa
    ···
  • 0
    bugün esra erola bağlanıyorum beyler
    izlicem troll değildir umarım
    ···
  • 0
    et2nin dedigi kadar nick6 atacam
    gönder
    ···
  • 0
    fakire atatürk bile bakmıyor
    Ama en güzel gülüşü de 5 tl de yapıyor (:
    ···
  • 0
    lan bi sikleyin
    750 ti var bende MSi ondan alabilirsin 500 tl
    ···
  • +1
    şu bu zamanın kızları
    haklısın
    ···
  • 0
    100 bin numaraya sms atsam
    Yer alıyım
    ···
  • 0
    youtube da oyun kanalı açsam gelirmisiniz
    pm atarsın
    ···
  • 0
    inci sözlük hikaye kitabı çıkarılmalı
    Çok güzel mantıklı destek.
    ···
  • 0
    risk avi bu başlıkta oyun oynuyoruzz
    hadi inş
    ···
  • 0
    kavgaya çağırılabilecek oyun karakterleri
    Sandman tabiki
    ···
  • 0
    serdar akça denilen ergen irisi
    ihbar ettim
    ···
  • 0
    mesafeler ilişkiyi nasıl etkiliyo
    Sakın uzak diye ayrılayım deme 1 sene 2 aylık bir ilişkim var gayet de mutluyuz .400 km var arada arada gidip gelicem sende öyle yap
    ···
  • 0
    hala yaşıyorum ve buna inanmakta güçlük çekiyorum
    Hadi yaz
    ···
  • 0
    artık aşık olmayacaksınız beyler
    rez alayim
    ···
  • 0
    dünyanın sonu tüm kaynaklar tükendi
    rez alalım
    ···
  • 0
    hala yaşıyorum ve buna inanmakta güçlük çekiyorum
    Rez alayım sardı
    ···
  • 0
    alternatif üçüncü dünya savaşı senaryosu
    Rez yarın okurum
    ···
  • 0
    taze 2016 ünlülerin ısfalari
    Yolla panpa
    ···
  • 0
    askerlikteki dehşetülvahşet anım
    Rez okuyacağım
    ···
  • 0
    elimde 3 adet video arşiv var beyler
    Yolla panp
    ···
  • 0
    namaz surelerinin sıralanışı hakkında bilgi
    Namaz surelerinin sıralanması diye bir şey yoktur. Allah Kuran'da "Size kolay geleni okuyun." diyerek sure sınırlamasını kaldırmıştır. Namaz esnasında istediğiniz sureyi okuyabilirsiniz. Hadislere göre değil KURAN'a göre yaşayın.
    ···
  • +6 -1
    yobazlığı bırakın da az araştırın
    Birisi gusül nasıl alınır diye başlık açmış (hadislere göre) 120 yi geçik şuku almış. Kuranı okusanız anlardınız. Alın şu metni 10 dakikanızı ayırarak okuyun da gerçekleri görün.

    "Kuran’daki namazın anlaşılması Kuran’a dayalı islamiyet açısından büyük bir öneme sahiptir. Bunun sebebi mezhepçi zihniyetin; “Sırf Kuran’dan dini anlarsak, namazı nasıl kılacağız? Namazı sırf Kuran’a bakarak kılamayız. Demek ki Kuran dışı kaynaklar lazım…” şeklindeki izahlarıdır. Mezhepçilerin bu soruyu soruş tarzı bile dini anlamadıklarının delilidir. Yapılması gereken, dini anlamadaki metodu belirlemek ve dini ona göre anlamak ve uygulamaktır. Dinin kaynağı belli olduktan sonra metot; dinin kaynağını önümüze alıp namazı, orucu, ahlakı ve din adına her şeyi bu kaynaktan anlamamızdır. Yani namaz da dinin kaynağından anlaşılacaktır. Dinin kaynağı, kafadaki namaz fikrine göre belirlenmeyecektir. Kuran ile namaz adına bilinenler arasında fark varsa, çözüm dinin kaynağını değiştirmek değil, namaz adına bildiklerimizi düzeltmektir. Dinin tek kaynağı olan Kuran’ı elimize aldığımızda, Kuran’ın namaz adına gerekli tüm bilgileri içerdiğini görürüz. Kuran’da en detaylı şekilde anlatılan ibadet namazdır. Fakat bu, günümüzde namaz adına anlatılan her detayın Kuran’da geçtiği manasına gelmez. Mezheplerin teferruatlaştırıcı zihniyeti her konuya olduğu gibi namaza da elini atmış ve Kuran’da, yani dinde, olmayan teferruatlar namaza eklenmiştir.

    Kuran’da geçmeyen hususların belli bir şekilde yapılması yanlıştır, bunlar yapılırsa namaz olmaz diye anlamamalıyız. örneğin ileride göreceğimiz gibi namazda illaki Fatiha Suresi’ni okumak farz değildir. Fakat Kuran’ın ilk suresi olan Fatiha’yı, Kuran’ın bu bölümünü, namazda okumak tabi ki güzeldir. Yani namazda şunu yapmak farz değildir diye belirtmek, o hususa karşı olmak değildir. Sadece Kuran’da geçmeyen bir mecburiyetin farzlaştırılması yanlıştır. Yukarıdaki örneğimizi düşünürsek yanlış, Fatiha Suresi’ni okumak değil, Fatiha Suresi’nin her ayağa kalkışta okunmasının farz olduğunu söylemektir. Kitabımızın bu bölümünü ve diğer bölümlerini okurken lütfen “Bu husus Kuran’ın anlattığı namazda yoktur.” diye söylediğimiz hususlarda bu inceliğe dikkat edin. Kuran’da geçen namaz, hazırlık aşaması olan abdest ve boy abdestinden (gusül) başlayarak şöyledir:

    ABDEST VE BOY ABDESTi(GUSüL)

    Kuran’da abdest, sadece ve sadece namazın bir şartı olarak anlatılır. Ayrıca camiye girerken, Kuran okurken, namaz dışındaki her hangi bir ibadet için abdestin, ve de boy abdestinin (gusül) alınmasına ihtiyaç yoktur. Kuran’da abdest ve boy abdesti birazdan vereceğimiz iki ayette geçer. Bu iki ayet dışında Kuran’da abdest ve boy abdesti ile ilgili hiçbir ayet yoktur. Yani abdest ve boy abdestinin ne yapmamız için gerektiği, ne zaman gerektiği, su olmazsa ne yapılacağı sadece bu iki ayetten anlaşılacaktır.

    Ey iman edenler! Namaza kalktığınızda; Yıkayınız: yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi. Sıvazlayınız: başınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Eğer hasta veya yolculukta iseniz, veya biriniz ayak yolundan geldi ise, ya da kadınlara dokunduysanız, ve de su bulamamışsanız: Temiz bir toprakla yüzünüzü ve ellerinizi sıvazlayın. Allah size zorluk çıkarmak istemez. Allah sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor. Umulur ki; şükredersiniz.

    5 Maide Suresi 6

    Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüp iken de yolculuk hali müstesna yıkanıncaya (gusül edinceye, boy abdesti alıncaya) kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculuktaysanız, biriniz ayak yolundan gelmiş, yahut kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, temiz bir toprakla teyemmüm edin: Yüzlerinizi ve ellerinizi sıvazlayın. Allah affedici, bağışlayıcıdır.

    4 Nisa Suresi 43

    Şimdi sorularımızı sorup bu iki ayete göre cevap verelim:

    1) Abdest ve Boy Abdesti Niçin Lazımdır?

    Ayetlerden açıkça anlaşılıyor ki; abdest de, boy abdesti de bir tek namaz için lazımdır. 5 Maide Suresi 6. ayetin başında abdestin namaz için alınması gerektiği söylenir. 4 Nisa Suresi 43 ayette de cünüp olanın yıkanmadan namaz kılamayacağı anlatılır.

    2) Abdest Ne Zaman Alınır?

    iki ayetin de son kısımlarına dikkat ederseniz, bize suyun gerekli olup da suyu bulamadığımız hallerde ne yapmamız gerektiği açıklanır. Suyun bize gerekli olduğunun açıklandığı hal ile, abdesti neyin bozduğu da açıklanmıştır. Burada “ayak yolundan geldiğinizde” diye çevirdiğimiz ifade bize abdestin ayak yolundan gelince alınması gerektiğini göstermektedir. “Ayak yolu” diye çevirdiğimiz kelimenin Arapça’sı “gait”tir. Arapça bu kelime “çukur yer” anlamında olup, “ayak yolu, tuvalet” kelimelerine karşılık gelmektedir.(Kelimeyi “tuvalet” diye çevirmedik çünkü; “tuvalet” günümüzde küçük ve büyük tuvalet dışında başka amaçlarla da kullanılan bir yerdir. Oysa “ayak yolu” ile kastedilen yer, sırf bu iş için kullanılır.) Yani abdestin çukur yerlere yapılanlardan sonra alınması gerekmektedir. Bunun dışında tarif edilen hiçbir şeyle, ne kanın akması, ne deve eti yenmesi abdesti bozmaz. Ayetten abdesti neyin bozduğu açıktır. Kişiler “ayak yolunda”, çukur olan yere ne yapıyorsa abdesti o bozar.

    3) Boy Abdesti (Gusül) Ne Zaman Alınır?

    “Abdest” ve “boy abdesti” Farsça’dan Türkçe’ye geçen kelimelerdir. Kuran’da geçmezler. “Boy abdesti” diye kastettiğimiz Kuran’da geçen cünüp olunca gerekli olan yıkanmadır. “Gusül” zaten Arapça “yıkanma” demek olduğu için “boy abdesti” yerine Türkçe “gusül” veya “gusül abdesti” diyenler olmuştur. Suyun gerekli olduğu diğer halin iki ayette de “kadınlara dokunma” olduğu söylenir.(Arapça’da da Türkçe gibi deyimler vardır. Türkçe’de de “kadınlarla beraber olma” “aynı odada yalnız kalma” anlamında değil “cinsel ilişkiye girme” anlamında kullanılır. “Kadınlara dokunma” ifadesi de Arapça’daki aynı manaya gelen bir deyimdir.) Yani boy abdesti kadınlarla cinsel beraberlikten sonra alınır. Zaten cünüp olunduğunda boy abdesti alındığını söylemiştik. Cünüplük, “cenb” kökünden türemiştir. Bu kelimenin kökünde “yakında olma, beraberlik” manaları vardır. Buna göre “cenabet” terimi beraberliğin en ileri seviyesi olan birleşmenin sonucuna ad olmuştur. Ayetin içinden boy abdestinin ne zaman alınması gerektiğine dair vardığımız sonucu “cünüp” kelimesinin manası da doğrulamaktadır. Cinsel bir birleşme dışında, şu şu hallerde boy abdesti almanın vacip (farzla sünnet arası, farza yakın uygulama) veya sünnet olması da Kuran’da yoktur. isteyen istediği zaman, rahat ettiği zaman boy abdesti alır, fakat Kuran’dan çıkmayan bir hüküm ne farz, ne vacip, ne sünnet, ne de her hangi başka bir başlıkla kimseye yüklenemez. 5Maide Suresi 101. ayetinde açıklanmayan her şeyin affedildiği söylenmektedir. Bu yüzden Kuran’da açıklanmayan her hususta serbest olduğumuz dışında hiç kimse bu açıklanmayanlara ilave bir cevap aramasın.

    http://www.kurandakidin.c...ti-nasil-anlatilmaktadir/ "
    ···
  • daha çok