/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +32 -6
    baslayalim
    1-
    belki de sınavın soruları da kisiden kisiye degisiyodur.
    2- tanrı her seyi beş dakika önce de yaratmış olabilir. seninki de dayanaksız gözümde. hepsi dayanaksız. bu inancla alakalı.
    inanclı bir insanım, fakat bununla ilgili bir sakam vardır:
    tanrı evreni yaratır, evren gelisir falan, sonra gider yan odaya karısına gösterir, bak karıcım nasıl güzel yaptım dimi su nebulalara bak falan der karısı da benim icin miiii der o da dogum günün kutlu olsun der.
    neyse bunu gecelim.
    3-müslüman degilim cevaplayamam bunu müslim biri gelsin o cevaplasın
    4- dogru ögreti varlıgını korur. insanlar dogru yada yanlıs ögretiyi sececektir. söyle diyeyim,
    bir yemek pisireceksin,
    instructionsu okuyorsun fakat fazla pisiriyorsun.
    yemek fırından cıkınca bi taka benzemiyor ne sekli ne tadı.
    ben sahsen o seye kek demem. sen der misin?
    5- bu senin iddiandır, bunu kanıtlaman kendi yükümlülügündedir, inanc ise kanıta ihtiyac duymaz, inanc inanctır kisi o mucizenin olmus olduguna "inanır" ve bu kisisel tercihidir
    6- etmediğini nerden biliyorsun?
    dünya kötüye gidiyor evet, lakin tanrı bir söz verdi.
    21 Güzel kokudan hoşnut olan RAB içinden şöyle dedi: “insanlar yüzünden yeryüzünü bir daha lanetlemeyeceğim. Çünkü insan yüreğindeki eğilimler çocukluğundan beri kötüdür. Şimdi yaptığım gibi bütün canlıları bir daha yok etmeyeceğim.
    22 “Dünya durdukça
    Ekin ekmek, biçmek,
    Sıcak, soğuk,
    Yaz, kış,
    Gece, gündüz hep var olacaktır.”

    yani o "ilahi müdahale" olmayacak.

    ve de tanrı insanların özgür iradesine saygı duyuyor.

    7- kendisi öyle söylüyor,
    tanrı "her seyi bilen" ise kendisinin iyi olduğunu da oldukca iyi biliyordur

    8- her kutsal kitabı okudum, hinduizme kadar, bu argümanın tamamen subjektif ve suclama iceriyor.

    9- bunu analiz edelim.

    diyorsun.
    "din yokken" refah var ise
    "din" varsa refah yoktur.
    bu mantıksal olarak yanlıs bir önermedir.
    ayrıca inançlar pragmatist yaklasımlara karsıdır.

    din kötü emellere kullanıldı ve kullanılacak.
    lakin bu dinin değil insanların kötü oldugunu gösterir.
    kitlelerin ise cahil.
    yani "dindar" bir toplumun refah icinde olmaması icin hicbir sebep yok.
    avrupada yükselen ateizm ise cok farklı kosullar etrafında incelenmeli
    ···
    1. 1.
      +2
      bune amk kendi yazdıgıma kör oldum
      ···
    2. 2.
      +1
      tanrı kötülüğü yaratmadı.
      "tanrıdan olmayan şey kötüdür."
      "tanrı iyilik, güzellik ve gerçektir."
      iyilikten güzellikten ve gerçekten uzaklaşan kişi de tanrıdan uzaklaşır.
      her inanan "yasama", "kurtulusa" kavusamaz.
      bu cok daha sofistikedir.
      bana islami kavramlarla geliyorsun.

      yahudilik ve hristiyanlıkta meleklerin iradesi vardır.
      ya iyiliigi secerler yada "düşerler" sonucta melek veya düsmüs melek olurlar.
      seytan diye tabir ettiğin şahıs düşmüş meleklerin bir nevi "önderi"dir.

      ilk söylediklerine yorum yapma hakkını kendimde bulmuyorum müslüman degilim.

      tanrı neden yarattı.
      güzel bir soru.
      cevabım sudur:

      bu bilgiye dair dünyada hiçbir şey yok. yani biz akıl ile bu bilgiyi elde edemeyiz cünkü insan aklı materyalisttir ve varolmamıs biseyi "yaratamaz"
      evrende varolmayan bir bilgiyi de bilemeyiz.
      kutsal kitaplarda buna dair bir bilgi geciyor mu bakarsın.
      hangisinde geçtigine göre, bu "o dinin" bu soruya cevabı olur.
      tesekkürler
      ···
    3. 3.
      +1
      ayrıca, o söyledigin
      "az acın okuyun" a cevabımdı.
      actım, okudum cogu ateistten daha fazla. pek cok dini, felsefi görüsü.
      ···
    4. 4.
      0
      Tanrı varsa gözümü geri versin bu yazı ne oç
      ···
    5. 5.
      +1
      puhahah güldürdün
      ···
    6. 6.
      0
      Tanrı varsa gözlerimi geri versin başkanım, =)
      ···
    7. 7.
      0
      verdim gitti
      ···
    8. 8.
      0
      3. Maddeyide ben tamamlayayim. “Ben, ancak güzel ahlâkı tamamlamak için gönderildim.” (bk. Muvatta, Husnü'l Halk, 8; Müsned, 2/381) : 

      Bilindiği gibi, her peygamber (a.s.) kendi ümmetine güzel ahlâk dersi vermiş, onları Allah’ın râzı olacağı ahlâk modeline göre yetiştirmeye çalışmıştı. Peygamberimiz (asm.) ise, bu güzel ahlâkı tamamlamak için gönderildi. Yâni, Âdem aleyhisselam ile başlayan bir dersin, en mükemmel tarzını göstermek, en ileri seviyesini vermek için vazifelendirildi. Zira en büyük ilâhi ferman Ona (a.s.m.) nazil olmuştu.

      Hadis-i şerifteki “tamamlama” kelimesi üzerinde dikkatle durmak gerekiyor. Bilindiği gibi yarım olan, ekgib olan şey tamamlanır. Hiç varlığından söz edilmeyen bir şeyin tamamlanması da bahis konusu olmaz. O halde, ortada güzel ahlâkın bazı esasları mevcut, ama noksan demektir.

      ALINTIDIR
      ···
    9. 9.
      0
      Adamın profil fotosu illuminati aq
      ···
    10. 10.
      0
      Adamin amina korlar böyle
      ···
    11. 11.
      0
      Özet geç
      ···
    12. diğerleri 9
   tümünü göster