/i/İnanç

İnanç
  1. 226.
    0
    Güzel Bir Hikaye Daha Önce Okumuştum Tavsiye Ederim. ileride Lazım Olur Belki..
    Mutezile, cebriyeci ve ateist..
    imam-ı a’zam hazretlerine bir ateist, bir mutezile, bir de cebriyeci üç kimse gelir. Ateist sorar:
    (Allah varsa, var olan görülür. Varsa ispat et.)
    Akılcı olan mutezile sorar:
    (Cehennemde ateş var. Şeytan ateşten yaratılmıştır. Şeytana ceza vermek mümkün mü?)
    Cebriyeci de sorar:
    (Sen irade-i cüziyye var diyorsun. Her şeyin hâlıkı Allah iken insan ne yapabilir ki?)
    imam-ı a’zam hazretleri, yerden 3 avuç nemli toprağı top gibi yapıp, her topu birine atar.
    Üçü de, durumu kadıya şikâyet eder. Kadı niye çamur topu attığını sorar.
    imam-ı a’zam hazretleri der ki:
    Bunlar bana soru sordu ben de cevap verdim. Ateist, Allah varsa, var olan şeyin görünmesi gerekir demişti. Toprak başımı acıttı dedi, madem ağrı var, ağrıyı göstermesi lazımdır. Ağrıyı bile göremeyen Allah’ı nasıl görebilir ki? Ateist akılsızdır, aklı varsa göstermesi gerekir. Ruh da akıl gibi görünmez, ama yaptıklarından anlaşılır. Kâinatın var olması da onun bir yaratıcısının olması gerektiğini gösterir.
    Mutezile olan ise, topraktan yaratılmış olduğu halde, çamur toptan etkilendi. Toprak topraktan etkilendiğine göre ateş de ateşten etkilenir. Demir testeresi demiri kestiği gibi, ateş de ateşi yakar.
    Cebriyeci ise, (Allah her işi zorla yaptırır) diyordu. O zaman o toprağı Allah attı, bu beni niye şikayet ediyor? Kendi kendini yalanlamış oluyor.
    Ustasız yapılan kayık
    Hazret-i imamın böyle kısa cevaplar verdiği çoktur. Mesela bir ateistle saat onda buluşup münazara etmek üzere anlaşırlar. Hazret-i imam kasten toplantıya bir saat kadar geç gelir. Gecikince, ateist, (Bakın imdıbınız korktu gelemiyor) der, gelince de niye geç kaldın diye sorarlar. O da, (Kayık yoktu. Irmaktan geçemedim, bir de baktım ki, ağaçtan kopan dallar kendiliğinden bir kayık oluverdi, ben de binip geldim, ondan geciktim) der. Ateist, gülmeye başlar, (Gördünüz mü nasıl yalan söylüyor, hiç kendiliğinden, bir ustası olmadan kayık yapılır mı?) der. Hazret-i imam hemen taşı gediğine koyup, (ateist, bir kayık bile ustasız kendiliğinden olamazsa, bu koca kâinat kendiliğinden nasıl var olur?) diyerek ateistle münazara bile etmeden galip gelir. KARDEŞ ALLAH WAR WE BiRDiR iNŞALLAH MÜSLÜMAN OLURSUN
    ···
    1. 1.
      0
      bir grup inkarcı, alimin birine şu üç soruyu sorar:
      1- allah varsa bana göster.
      2- her işi allah yaratıyor da neden suçlu ceza görür?
      3- şeytan ateşten yaratıldığı halde ona cehennem ateşi nasıl etki yapabilir?

      alim bu soruları soğukkanlılıkla dinler. sonra da yerden ağır bir kerbin parçası alıp inkarcılardan birinin başına vurur. başına çok ağır bir darbe alan inkarcının beyin kimyası bozulur ve komaya girer. bu olayı gören diğer inkarcılar da alimi şikayet ederler ve alim efendimiz soluğu mahkemede alır. hakim, alime sorar:
      - bunun başına kerbin vurmuşsun öyle mi?
      - bana üç soru sormuşlardı, ben de sorularına karşılık kerpici vurdum.
      - nasıl?
      - anlatayım. allah varsa bana göster demişlerdi. başının ağrıdığını iddia ediyorsa göstersin. ikinci olarak da her şeyi allah yaratıyorsa suçlu neden ceza görsün dedi. madem ki öyle niçin beni mahkemeye veriyorlar? üçüncü olarak da ateşten yaratılan şeytana cehennem ateşi nasıl etki yapar diye sordular. cevabını aldılar. topraktan yaratılan kendisine, yine topraktan olan kerbin nasıl etki yapıyor?
      bu saçma cevaplardan sonra hakim, alimi kasten adam yaralamaktan ötürü hapis cezasıyla cezalandırır. hapiste geçen uzun ve zorlu yıllar boyunca alim maalesef her türlü arap yannanının tadına bakmıştır. bu kadar baskıya dayanamayan zavallı alim allaha kitaba lanet ederek kuranı yırtmıştır ve kendisini hücresinde asmıştır.
      ···
   tümünü göster