/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    -1
    "1. Mucize iddiası
    Toronto Üniversitesinde bir dönem anatomi uzmanlığı yapmış olan eski Prof. Keith Moore’ın 1980′lerin başında yazdığı, özel baskı embriyoloji ders kitabı, dünyadaki tıp okullarında yaygın olarak kullanıldı. Anlaşılan, Moore, insan embriyo gelişimine ilişkin neler anlatıldığına bilmek için ilk kez Kuran’ı ele alıp okuduğunda, embriyoloji bilimi oluşmadan önce, insan embriyolojisi gelişimine ilişkin ifadelerin 7. yüzyılda, ekgibsiz olarak kaydedildiğini hayretle karşılıyordu [1]. Çok sonradan Müslümanlar, Allah’ın son vahyinin, embriyonun rahim içinde gelişimine dair ifadeler içerdiği ve o dönemde bunun bilinmesinin mümkün olmadığı, bunların muhafazid’e vahyedildiğini ispatlama girişiminde bulundular. Gerçekten yakın zamandaki bu kitap büyük oranda iddiayı teyit ediyordu;
    “Dubai tıp okulu son zamanlarda, tüm öğrenciler için zorunlu olan bir islami tıp kursu başlattı; Program, genetiğin de dahil olduğu tüm modern tıbbın Kuran’a bağlanmasını ve linklenmesini istiyordu. Bu kurslar, Suudi Arabistan’ın dinsel yaratılış doktrinine uygundu. Suudiler, hatırı sayılır ölçüde büyük paralar harcayarak, tıp konferanslarında önde gelen batılı bilim adamlarına, hatta bu meslekten olmayan belirsiz kişilere, modern bilimin prodüktörlerine Kuran ayetlerinin doğru olup olmadığını onaylamak için sordular . Bu konferanslardaki video ve broşürler, Suudiler tarafından islam dünyasında elden ele dolaştırıldı” [2].
    Eğer 7.yüzyılda test edilmesi mümkün olmayan malum ayetler ve bu kehanet, gerçekten doğru ve modern bilimin fikirlerine uygun olsaydı bu, Kuran’ın tanrısal olması gerektiği anldıbına gelirdi. Bu sayfanın düzenlenme amacı, muhafazid zamanında insan embriyosuna ilişkin kesin olarak nelerin bilindiğini, Kuran ayetlerinin doğru mu, yoksa gerçekten daha öncesinde (muhafazid öncesinde) pekala bilinip bilinmediğini mi göstermektir.

    2. Kuran’a Yöre Yaşamın Kökeni
    Kuran’da, insanın çoğalma, yaratılış, ve gelişimine ilişkin açıkça en az 60 ayet vardır. Ancak bu ayetler Kuran’da incin şekilde bulunurlar ve bu ayetlere ait temalar, kitabın genelinde yaygın olarak birden fazla kez tekrar edilmişlerdir. Hangi malzemeden yaratıldığımıza ilişkin ayetlerden başlamak konuya girişte faydalı olacaktır. Yeni başlayan biri, Kuran’ın tartışmasız, açıkça yazılmış bir kitap olduğu ümit edebilir ancak ayetler listelendiğinde, insan kökenine ilişkin ifadelerin ne kadar belirsiz olduğu ve kesinlik içermediği görülmektedir. Özel olarak belirtildiği durumlar hariç, kullanılan Kuran mealinin Yusuf Ali’nin (Suudi Revize Edition) çevirisi olduğunu unutmayın (Dipnot: biz burada Türkçe’ye çevirirken Diyanet mealini kullanmayı uygun bulduk).
    Topraktan yaratılmış olabilir miyiz?
    Hud Suresi 61: “O sizi yeryüzünden (topraktan) yarattı”
    Veya Arapça’da Salsaal olarak geçen kuru çamurdan mı?
    Hicr Suresi 26,28,33: “Andolsun, biz insanı kuru bir çamurdan yarattık”
    isra Suresi 61: “Senin çamur halinde yarattığın kimse..”
    Secde Suresi 7: “insanı yaratmaya da çamurdan başladı”
    Hiç’ten mi geldik?
    Meryem Suresi 67: “insan, daha önce hiçbir şey değil iken kendisini yarattık”
    Hayır, yokluktan da yaratılmadık!
    Tur Suresi 35: “Yoksa onlar, hiç bir şey olmaksızın mı yaratıldılar?” (Ali Bulaç Meali)
    Balçıktan mı geldik? (Arapça: sulâletin min tîn)
    Müminun Suresi 12: “Andolsun ki biz insanı, balçık mayasından yarattık” (Abdülbaki Gölpınarlı meali)
    Munimun Suresi 12: “And olsun ki, insanı süzme çamurdan yarattık” (Diyanet meali – eski)
    Sad Suresi 71: “Rabbin meleklere demişti ki, “Balçıktan bir insan yaratacağım” (Edip Yüksel meali)
    Veya sudan?
    Furkan Suresi 54: “O, sudan bir insan yaratıp”
    Yoksa toz zerresinden mi ? (Arapça turâbin śümme)
    Al-i imran Suresi 59: “Allah onu (isa’yı) topraktan yarattı.”
    Rum Suresi 20: “Sizi topraktan yaratması, O’nun (varlığının ve kudretinin) delillerindendir”
    Fatır Suresi 11: “Allah sizi topraktan yarattı”
    Belki de tek bir nefisten veya ölüden yaratıldık?
    Rum Suresi 19: “Allah, diriyi ölüden çıkarır, ölüyü de diriden çıkarır”
    Zümer Suresi 6: “O, sizi bir tek nefisten yarattı”
    Bu büyük ölçülerdeki belirsizliği ve tam olarak hangi maddeden yaratıldığımızı çözmek için, yukarıdaki açıklamalar öne sürülerek, aynı yolla bir ekmeğin hamur, un, karbonhidrat ve molekülle yapıldığı da söylenebilirdi. Bununla birlikte, bu kaçamak ifadeler bir sorundur. Allah’ın insanı yaratırken, kullandığı toz zerresi ve toprak gibi metaforik tanımlamalar, Kuran’dan önceki binlerce yıllık antik dönemlerden kalmadır ve aynı ifadeler incil’in, Genesis (yaratılış) 2:7 bab’ında da bulunmaktadır. Bu ifadeler tam olarak, yaşamın okyanusların dışında karada başladığını ve kendiliğinden devam ettiğini ileri süren, bilimsel evrim teorisi/ya da bunu savunanlarla ile çelişiyorsa, Müslümanlar da hem okyanuslardan, hem de karadan (hem sudan, hem topraktan) yaratıldığımızı söylüyor.

    3. Su Veya Meni Damlası
    Kuran’da bir çok yerde insanın bir damla sıvıdan (meni, tohum ya da spermden) oluştuğu bildirilir:
    Nahl Suresi 4: insanı nutfeden (bir damla sudan) yarattı (Diyanet meali)
    Nahl Suresi 4: O, insanı [sadece] bir sperm damlasından yarattı (muhafazid Esed tefsiri)
    Secde Suresi 8: Sonra onun neslini bir öz sudan, değersiz bir sudan yarattı.
    Fatır Suresi 11: Allah sizi .. sonra da az bir sudan (meniden) yarattı.
    Necm Suresi 46: bir sudan (meniden) yaratmıştır.
    Vakıa Suresi 58: Attığınız o meniye ne dersiniz?!
    Kıyame Suresi 35: O dökülen meniden ibaret az bir su değil miydi?
    insan Suresi 2: Şüphesiz biz insanı, karışım halindeki az bir sudan (meniden) yarattık
    Mürselat Suresi 20: Biz sizi bayağı bir sudan (meniden) yaratmadık mı?
    Abese Suresi 19: Az bir sudan (meniden).
    Tarık Suresi 6-7: Fışkırıp çıkan bir sudan yaratıldı. Bu su, bel ile kaburga kemikleri arasından çıkar...
    ···
   tümünü göster