/i/İnanç

İnanç
Bu entry silinmiştir
  1. 1.
    +23 -18
    giblemeyin gider
    edit:bak giblediniz gitmedi
    ···
    1. 1.
      +13 -2
      Ey Türk titre ve kendine dön!
      ···
    2. 2.
      +1 -4
      Bu cahili alalım burdan.
      ···
    3. 3.
      +9 -1
      siz ne şerefsiz insanlarsınız lan... Hiçbir dayanağı olmayan şu entry öne çıkanlar bölümünde duruyor.. Nerede benim dinime Peygamberime saygı
      ···
    4. 4.
      +1 -1
      "ey turk titre ve kendine gel" bu dıbınakodumun gavatı da iki de bir her başlığa bu yazıyı yazıyor, editine kadar aynı dıbınakoyim
      ···
    5. diğerleri 2
  2. 2.
    +6 -12
    sonuna kadar haklı adam güneş dünyanın etrafında dönüyor diyen bir kitaba inandığınızın farkına varın artık amk
    ···
    1. 1.
      +8 -4
      1400 yıldır yıkanmış bir beyni uyandırmak kolay olmayacak.
      ···
      1. 1.
        +2
        1400 yıldır yıkanmış bir beyin nasıl oluyor biraz daha anlatsana dıbına kodumun gereksizi daha kurduğun cümleden haberin yok sen mi uyandıracaksın milletin beynini sA:Das
        hayır onu gibtir et herkes seninle aynı düşünmek zorunda mı ? bana görede senin beynin yok belki
        internetten gördüğünüz şeylerle sorguladığınızı falan mı sanıyorsunuz gerizekalı binler
        ···
      2. 2.
        0
        Yere ve onu yayıp dümdüz yapana ant içerimki... (şems, 6 )

        Ne güneş aya yetişebilir, ne de gece gündüzü geçebilir. Her biri bir yörüngede yüzmektedir. (yasin 40)

        Güneş, gece ve gündüzün oluşması için yörüngesinde ilerlemesi (dünyanın etrafında dönmesi ) anlatılıyor.

        Allah geceyi gündüzün içine sokar, gündüzü de gecenin içine sokar. Güneşi ve Ay'ı da koyduğu kanunlara boyun eğdirmiştir. Her biri belirli bir vakte kadar akıp gitmektedir. işte bu Allah'tır, Rabbinizdir. Mülk yalnızca O'nundur. Allah'ı bırakıp da ibadet ettikleriniz, bir çekirdek zarına bile hükmedemezler. (fatır 13)

        Gökleri ve yeri hak ve hikmete uygun olarak yaratmıştır. Geceyi gündüzün üzerine örtüyor, gündüzü de gecenin üzerine örtüyor. Güneşi ve ayı da koyduğu kanunlara boyun eğdirmiştir. Bunların her biri belli bir zamana kadar akıp gitmektedir. iyi bilin ki, o mutlak güç sahibidir, çok bağışlayandır. (zümer 5 )

        Güneş de kendi yörüngesinde akıp gitmektedir. Bu mutlak güç sahibi, hakkıyla bilen Allah'ın takdiri(düzenlemesi)dir. ( yasin 38 )

        O, geceyi, gündüzü, güneşi ve ayı yaratandır. Her biri bir yörüngede yüzmektedirler (enbiya 33)

        Görüldüğü gibi diğer ayetledede açıkça dünyanın yani yerin sabit, güneş ve ayın hareket halinde olup gündüz ve geceyi oluşturduğu söyleniyor.

        alıntıdır
        edit:@çupakabrakazim bak liselim başlıklarından tespit ettim liseli olduğunu puding kıvamındaki beyninle bana züt müt deme dilini giberim senin.
        ···
    2. 2.
      -1
      insan ölünce uyanır bunu bir düşün öyle bir yeteneğin varsa
      ···
      1. 1.
        0
        Ateist değilim.Ölümden sonra uyanışa zaten inanıyorum.
        ···
      2. 2.
        0
        Kardeşim burda prim yapmak için böyle şeyler söylemekle olmaz çık dışarı görüşlerini insanlara söyle sana güzel bir cihad yapsınlar sonra titrer kendine gelirsin hadi kolay gele
        ···
      3. 3.
        0
        Söylüyorum zaten rahat ol.
        ···
      4. diğerleri 1
  3. 3.
    +18 -5
    napsın yani kadın ortada mı kalsın? o zamanın kültürünü, çağını bilmeden yorum yapmak ne kadar kolay be hacı. harbiden bak. yukarıda salağın biri de sağdan sldan duyduğu bir iftirayı buraya doğruymuş gibi yazmış. aptal.
    ···
    1. 1.
      +2 -7
      her gibe bir kulp bulmayı bırakıp ne zaman gerçekten sorgulamaya başlayacaksınız merak ediyorum.. ayetlere ve olaylara bakıldığında muhafazidin zeynebe ilgi duyduğu aşikar.. zaten zeyd bu olaydan sonra komutasındaki 3000 askerle muhafazid tarafından bizans sınırına ölüme gönderiliyor (bkz: mute savaşı)..bu gönderilenlerin çoğuda muhafazidin haz etmediği müslümanlar.. tarih bu konuda çok açık, araştır öğren
      ···
  4. 4.
    0
    islam bu zaten
    ···
  5. 5.
    +13 -2
    Hz. Zeynep binti Cahş, Resûl-i Ekrem Efendimizin halası Ümeyme binti Abdülmuttalib'in kızı idi. Daha önce Peygamber Efendimizin evladlık edindiği Hz. Zeyd bin Hârise ile evlenmişti. Bu evliliğin dünürlüğünü de bizzat Resûl-i Ekrem Efendimiz yapmıştı.
    Hz. Zeynep ve ailesi böyle bir evliliği istemedikleri hâlde, sırf Peygamber Efendimizin ısrarı üzerine rıza göstermişlerdi.
    Hz. Zeyd, izzetli zevcesi Hz. Zeynep'i kendisine mânen küfüv (denk) bulmuyordu. Bu durum mânevî imtizaçsızlığa sebep oluyordu. Nitekim evliliklerinin birinci yılı henüz bitmişken, Hz. Zeyd, Peygamber Efendimize gelerek, "Yâ Resûlallah! Ben, âilemden ayrılmak istiyorum." dedi.
    Peygamberimiz (s.a.v.)'in cevaben, "Zevceni tut, boşama! Allah'tan kork." buyurdu.
    Fakat Hz. Zeyd, ferasetiyle Hz. Zeynep'in yüksek bir ahlâkta yaratılmış olduğunu ve bir peygamber hanımı olacak fıtratta bulunduğunu hissetmişti. Kendisini de ona zevc olacak fıtratta mânen küfüv bulmadığı için boşadı.
    Peygamber Efendimiz, mânevî geçimsizlik sebebiyle Hz. Zeyd ve Hz. Zeynep arasındaki evliliğin son bulmasından son derece üzüldü. Çünkü, bu evliliği kendisi arzu etmişti. Durumun düzeltilmesi, mahzun Zeynep (r.a.) ile hâdiseden dolayı üzülen akrabalarının gönlünün alınması gerekiyordu.
    Hz. Zeynep'in iddeti (boşandıktan sonra beklemesi gereken müddet) dolmuştu.
    Resûl-i Ekrem Efendimiz bir gün Hz. Âişe Validemizle oturmuş sohbet ediyordu. Bu esnada kendisine vahiy geldi. inen âyetlerde Cenâb-ı Hak şöyle buyuruyordu:
    "Zeyd o hanımla alâkasını kesince Biz onu sana nikâhladık tâ ki evlâtlıklarının boşadığı hanımlarla evlenmenin mü'minler için günah olmayacağı anlaşılsın. Allah'ın emri işte böylece yerine getirilmiştir."
    "Allah'ın kendisi için takdir ettiği şeyi yerine getirmesinde Peygamber için bir vebâl yoktur. Daha önce geçen peygamberler hakkında da Allah'ın kanunu böyledir. Allah'ın emri, tâyin edilmiş ve değişmez bir hükümdür."
    Vahiy hali sona erince, Kâinatın Efendisi Peygamber Efendimiz (a.s.m.) gülümsedi, "Allah'ın, onu bana gökte nikâhladığını, Zeynep'e, kim gidip müjdeler?" buyurdu.
    Âyet-i kerimelerden açıkça anlaşılacağı gibi, Cenâb-ı Hak, Hz. Zeynep'i zevceliğe alması için Peygamberimiz (s.a.v.)'e emir vermiştir. Resûl-i Ekrem Efendimiz de bu emre uyarak Hz. Zeynep'i zevceliğe almıştır. Âyet-i kerimedeki "Biz onu sana zevce yaptık" beyanı, bu nikâhın bir akdi semavi olduğuna açıkça delâlet ediyor. Demek ki, bu nikâh, harikulâde, örf ve zahiri muâmelelerin üstünde sırf Allah'ın emriyledir ki, Resûl-i Kibriyâ Efendimiz, Allah'ın emrine boyun eğmiştir. Nefsî arzularla hiçbir ilgisi yoktur.
    Bu Evliliğin Mühim Bir Hikmeti
    Cenâb-ı Hakkın emriyle, Peygamber Efendimiz (a.s.m.) ile Hz. Zeynep arasında kurulan bu evliliğin ehemmiyetli bir şer'i hükmü olduğu gibi, bütün mü'minleri ilgilendiren bir hikmet ve fayda tarafı da vardı. Bu da konu ile ilgili gelen vahyin: "Tâ ki, evlâtlıklarını, kendilerinden alâkalarını kestikleri zevcelerini almakta mü'minler üzerine günah olmasın." meâlindeki kısmında beyan buyurulmuştur.
    Çünkü, Cahiliyye Devrinde, bir kimse birisini evlât edindiği zaman, halk, evlâtlığı, onun adıyla anar ve evlâtlık, öz evlât gibi o kimsenin mirasından faydalanırdı. Haliyle bu inanca göre, evlâtlığın boşadığı kadını, onu evlât edinen kimse alamazdı, bu haramdı.
    işte, Peygamber Efendimizin, Allah Teâlânın emrine uyarak, Hz. Zeynep'i zevceliğe almasıyla Cahiliyye Devrinin bu inanç ve âdetinin bâtıl olduğunu ortaya kondu. Böyle bir durumda mü'minler için de vebâl ve günahın söz konusu olamayacağı belirtildi.
    Münafıkların Dedikoduları
    Peygamber Efendimiz (a.s.m.) Hz. Zeynep'le evlenince, her meselede fırsat kollayıp, Müslümanlar arasında fitne ve fesatı çıkarmaya can atan münafıklar, bu meselede de ileri geri konuşmaya başladılar. Cahiliyye Devri inancına göre, evlâtlığın boşadığı karısını almayı haram sayıp, bunu Resûl-i Ekrem Efendimiz (a.s.m.) aleyhinde dedikodu vesilesi yapıp, "muhafazid, evlâdın karısıyla evlenmeyi haram kıldı. Kendisi ise oğlu Zeyd'in boşadığı karısıyla evlendi." diyerek yaygaraya başladılar. Gelen vahiy bu hususa da açık bir şekilde şöyle cevap veriyordu.
    "muhafazid hiçbirinizin babası değildir; o Allah'ın Resûlüdür ve peygamberlerin sonuncudur. Allah ise her şeyi hakkıyla bilir."6
    Peygamberlerin, ümmetlerine bir baba gibi nazar ve hitapları risâlet vazifesi itibariyledir, beşeri şahsiyetleri itibariyle değildir. Bu bakımdan, elbette onlardan zevce almanın uygun olmayacağından bahsedilemez. Kur'ân-ı Kerim, zihinlerde bu hususta uyanacak herhangi bir istifhamı bertaraf etmek maksadıyla, meâlini aldığımız son âyet-i kerime ile mânen şöyle demektedir:
    "Peygamber rahmeti ilâhiye hesabıyla size şefkat eder, pederâne muâmele eder ve risâlet ndıbına siz Onun evlâdı gibisiniz. Fakat şahsiyeti insaniye itibariyle pederiniz değildir ki, sizden zevce alması münasip düşmesin! Ve sizlere 'oğlum' dese, ahkâmı şeriat itibariyle siz onun evlâdı olamazsınız!"
    Böyle bir çok cihetlerden hikmetleri bulunan ve hayırlara vesile olan bu pâk ve nezih evliliğe toz kondurmak ve bununla da Resûl-i Kibriyâ Efendimizin yüce şahsiyetine gölge düşürmek niyetiyle çırpınıp duranların, hüsni niyetten ne kadar uzak ve maksadı hareket ettikleri, elbette ki, bu izahlarımız neticesinde, basiret ve feraset sahibi mü'minlerin gözünden kaçmaz.

    -alıntıdır-
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      +5 -1
      Kanka sırf şuku için girdim. Bu hurr çocukları ebu cehilin torunları kesin araştırdım diye giriyorlar ahkam kesiyorlar.
      Zannediyorlarki peygamber efendimiz bütün zevceleriyle cinsi münasebete girmiş bir elinde muz bir elinde şaraf zevk ü sefa yapmış. Evlendiğı kadınları ya telef olmaktan kurtarmak için vede islamı kadınlar üzerinden yaymak için yapmıştır ben bunun bilincindeyim. Allah razı olasun senden bizi aydınlattığın için
      ···
    2. 2.
      +1
      emek var şuku
      ···
  6. 6.
    -1
    kuranı yorumlarken eğer o zamanın çağı diyorsanız kendi kendinizi yalanlamış olursunuz. tüm evrene sonsuza kadar rehberlik edecek kitapta beyefendinin cima arkadaşları yazıyor ulan kutuplarda yaşayan adamı ne ilgilendiriyor bu ?
    ···
  7. 7.
    0
    Sıkılmadıniz mi bu konulardan artık amk
    ···